• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hulp nodig voor nieuw systeem voor collega

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hij heeft toegeslagen Een nad c375BEE op de kop getikt incl dac
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Chr1st0f zei:
Nee, want je gebruikt dan de digitale uitgangen van de Sonos (coax of optisch) ipv de analoge. Hierdoor wordt de DAC van de versterker gebruikt.
Hij heeft die sonos connect en de NAD+dac, dus dan moet hij nog een optisch kabeltje hebben? of een coax? (waar kopen, welke coax kabel is dat dan? welke vd 2?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Optisch kabeltje nodig, SP/DIF dus. De Sonos heeft SP/DIF + COAX uit ... maar die NAC-DAC Module heeft enkel (optisch) SP/DIF + USB "in"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Vervolg
263a.png


Hij wil het geluid van zijn samsung nieuwe tv laten afspelen op zn oude bose systeem Wat moet nu hoe verbonden worden?

Zijn tv is zo'n nieuwe samsung 8000? serie waarbij je een apart bakje hebt Zn digibox loopt via hdmi naar dat bakje, en dan van dat bakje naar de tv via hdmi Nu wil hij dus het geluid uit zn bose Bose bestaat uit 2 boxjes die via kabel verbonden zijn naar een sub, die sub heeft geen voedingskabel enkel 2x kabel voor audio links en rechts.

Hoe verbinden ? Via de nad versterker? nad C356bee+dac? wat en hoe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Skank zei:
Vervolg
263a.png


Hij wil het geluid van zijn samsung nieuwe tv laten afspelen op zn oude bose systeem Wat moet nu hoe verbonden worden?

Zijn tv is zo'n nieuwe samsung 8000? serie waarbij je een apart bakje hebt Zn digibox loopt via hdmi naar dat bakje, en dan van dat bakje naar de tv via hdmi Nu wil hij dus het geluid uit zn bose Bose bestaat uit 2 boxjes die via kabel verbonden zijn naar een sub, die sub heeft geen voedingskabel enkel 2x kabel voor audio links en rechts.

Hoe verbinden ? Via de nad versterker? nad C356bee+dac? wat en hoe?
Wat een zooi...

Welke *inputs* heeft die BOSE eigenlijk ? Of gebruik je enkel de melkpakjes + sub die je dan ergens aan die NAD gaat hangen ? Sowieso van de Samsung ONE Connect Box met SPDIF (=optisch) naar de NAD moet lukken, tja en verder ... hangt af van hoe die BOSE natuurlijk aangesloten is ? Heeft da ding een "input" ? Desnoods vanaf de NAS verder met RCA/phonejack naar hopelijk 1 input op die BOSE ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Wat een zooi... Welke *inputs* heeft die BOSE eigenlijk ? Of gebruik je enkel de melkpakjes + sub die je dan ergens aan die NAD gaat hangen ? Sowieso van de Samsung ONE Connect Box met SPDIF (=optisch) naar de NAD moet lukken, tja en verder ... hangt af van hoe die BOSE natuurlijk aangesloten is ? Heeft da ding een "input" ? Desnoods vanaf de NAS verder met RCA/phonejack naar hopelijk 1 input op die BOSE ?
idd wat een zooi vind ik ook
263a.png


ik denk niet dat die bose inputs heeft ik dacht ook om die melkpakjes + sub aan de nad te hangen.. maar hoe? Dus van de samsung connect box met optisch kabel naar de nad? (waar op de nad dan? want de optische ingang op de nad dac is al bezet)

Ik vermoed dat die bose gewoon stereo kabels heeft maar is dat dan in of output?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Blijkbaar heb je op de bose boxen elk een aansluiting voor 1 kabel die dan loopt naar de subwoofer, en dan van de subwoofer 2 kabels die je ergens anders moet aansluiten)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Net ook gekeken Zoals je ziet moeten de speakerkabels afkomstig vd bose speakers rechtstreeks op de sub En de speakerkabels vd sub rechtstreeks op de versterker

Zijn kef r700 speakers staan op de aansluiting speakers A Zet ik deze bose dan op de aansluiting speakers B (2de zone?)

En dan?

Van zijn tv of van zijn samsung connect box naar de versterker ? Maar hoe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Of moet dit dan met een optische kabel splitter? Kan dit dan nog tegelijk afgespeeld worden? Geen kwaliteitsverlies? Of toch best de tv naar de versterker anders aansluiten?. Op die samsung connect box staat wel een optische digital out voor geluid
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Als de optische ingang bezet is, schiet er enkel maar de analoge RCA over als ik dat goed zie. Dus ik vermoed van die connect box, audio out (3,5mm naar RCA) naar de NAD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
luckske zei:
Als de optische ingang bezet is, schiet er enkel maar de analoge RCA over als ik dat goed zie. Dus ik vermoed van die connect box, audio out (3,5mm naar RCA) naar de NAD.
Die connect box heeft enkel optische audio out
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
de connect box ( one connect mini dus ) heeft idd enkel een optische uitgang , maar aan de achterkant van de tv heb je een gewone 3.5mm uitgang ( die met het hoofdtelefoon logo bij ) en dus kan je met een kabel 3.5mm jack naar rca deze dus aansluiten op je nad , digitaal is niet nodig want het is gewoon stereo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ilstino zei:
de connect box ( one connect mini dus ) heeft idd enkel een optische uitgang , maar aan de achterkant van de tv heb je een gewone 3.5mm uitgang ( die met het hoofdtelefoon logo bij ) en dus kan je met een kabel 3.5mm jack naar rca deze dus aansluiten op je nad , digitaal is niet nodig want het is gewoon stereo
Zoals ik dacht dus

En dan gewoon de bose op speakers B ? En dan kun je nog altijd simultaan muziek afspelen via de sonos op de kefspeakers (A) terwijl je tv van de digibox kijkt op de bose (speakers B)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
nee , ge kunt kiezen speaker a , b , of a en b , dit telkens met 1 ingang
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
nee , of je nu a , b of beide kiest je kan telkens maar 1 ingang kiezen , je kan wel alle speakers samen laten spelen maar niet verschillende inputs
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Waarom geen verschillende input. damn waarom dan 2 zones Maw die zones zijn nooit zoals bij bv sonos
 
Laatst bewerkt door een moderator: