• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Je ergernissen van vandaag

Volgens jouw redenering beleef je een film op je telefoon hetzelfde als een film in de cinema?

'Nolan is also an advocate for the importance of films being shown in large screened cinema theaters as opposed to home video formats, as he believes that, "The theatrical window is to the movie business what live concerts are to the music business—and no one goes to a concert to be played an MP3 on a bare stage."'

Laatst bewerkt door een moderator:
Rexp zei:
Volgens jouw redenering beleef je een film op je telefoon hetzelfde als een film in de cinema?
da's niet mijn redenering, da's onzin uw voorbeeld vind ik, tenzij ge ant-man bent kan dat misschien lukken ja...
1f609.png

over zng "viewing distances", schermgrootte's, "cinemabeleving" - (in de film zitten of hoe noemen ze dat) bestaan "regeltjes/afspraken" - als je die volgt geraak je al een hele stap. Ook in een thuisomgeving.

Een andere extreem voorbeeldje bv:

Het is bv compleet nutteloos om op de eerste rijen in een Imax zaal te gaan zitten bv. What's the point?

Die vergelijkingen van Nolan, ik weet niet goed waar zijn gedachten zitten... cinema (film afspelen) is toch iets 'mechanisch' - en dus perfect herproduceerbaar wanneer en waar je maar wil (edoch, behalve voor een pellicule, want dat verslijt telkens je het oplegt!) versus: geen twee live concerten zijn gelijk...
1f914.png

Bijlagen

• cinema.jpg
    cinema.jpg
    40,3 KB · Weergaven: 131
Rexp zei:
Ik heb deze week Nolan's Interstellar gezien (was er nog niet aan toegekomen). Interstellar is grotendeels geschoten met Imax camera's, dus ik kan zijn redenering wel volgen - een film gemaakt voor het grote scherm zou je ook op groot scherm moeten kijken.
Interstellar zie je vb beter niet op een TV maar op projectie met een deftig soundsystem!
Zoals Hans Zimmer (componist) zelf zegt over z'n Interstellar realisatie : I'm not saying it won't work on little speakers but you know ... go big or go home

Pukkelpop, dat is >30 Decibel(met venster dicht!) meer in de slaapkamer dan anders...
1f62b.png

Dan staat de wind toch wel richting je slaapkamer, toch?

Joske007 zei:
Dan staat de wind toch wel richting je slaapkamer, toch?
Yup... festival weide ligt in het ZW, wind komt uit ZW, heb ik het dus zitten
263a.png

Met Tomorrowland hier niet ver vandaan, kan ik het me best voorstellen.

Misschien dat dit kan helpen
263a.png

The answer my friend is blowin in the wind

Of gewoon oordopjes gebruiken.
Moet ge niet liggen blowen;
1f609.png

skoebiedoe" data-link="https://home-theater.be/topic/1327-je-ergernissen-van-vandaag/?postID=47548#post47548"> Of gewoon oordopjes gebruiken. </woltlab-quote> Mijn op maat gemaakte oordopjes zijn niet geschikt om mee te slapen :p <woltlab-quote data-author="broodro0ster zei:
Of gewoon naar Pukkelpop gaan :p
Geen optie, tenzij er een groep moest staan die ik nergens anders zou kunnen zien de komende jaren :p

Na 3 dagen aangesloten te zijn en 2 films gezien te hebben heeft m'n center speaker het al begeven
2639.png

jvanhambelgium zei:
Dat is best snel
1f62d.png
Inderdaad, brute pech zeker? Kan dit bv door te luid te spelen geweest zijn? Ik ben nooit boven 70db geweest op de volume wat volgens mij onder het referentie volume is van audyssey. Of kan dit komen doordat ik geen subwoofer heb en dat de speakers daardoor teveel belast worden?

Gewoon pech denk ik. Zit toch nog garantie op?

Sphinkx zei:
Gewoon pech denk ik. Zit toch nog garantie op?
Jaja, was ze vorige maandag pas gaan halen, die 2 films gespeeld mag je echt letterlijk nemen.

Carrion zei:
Inderdaad, brute pech zeker? Kan dit bv door te luid te spelen geweest zijn? Ik ben nooit boven 70db geweest op de volume wat volgens mij onder het referentie volume is van audyssey. Of kan dit komen doordat ik geen subwoofer heb en dat de speakers daardoor teveel belast worden?
Klinkt gewoon als dikke pech... Gelukkig dat je nog garantie hebt dan
263a.png

demon zei:
Klinkt gewoon als dikke pech... Gelukkig dat je nog garantie hebt dan
263a.png
Inderdaad, daarnet binnengebracht bij coolblue en mag morgen een nieuwe komen halen.

Carrion zei:
Inderdaad, daarnet binnengebracht bij coolblue en mag morgen een nieuwe komen halen.
gemaakt op een blue monday - gewoon pech dus
263a.png

ToothLess zei:
gemaakt op een blue monday - gewoon pech dus
263a.png
Hopelijk een geïsoleerd incident en geen batch probleem
1f606.png
Er zijn plezantere zaken dan aanschuiven op de Antwerpse ring/

Carrion zei:
Hopelijk een geïsoleerd incident en geen batch probleem
1f606.png
Er zijn plezantere zaken dan aanschuiven op de Antwerpse ring/
Ge kunt toch gewoon gratis terugsturen naar coolblue in geval van defecten?
263a.png

Back
Bovenaan