• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Je ergernissen van vandaag

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Router kaput, en dit 5 maanden na aankoop:-(. Best vervelend, dan merk je pas hoe afhankelijk we wel zijn van internet + aantal toestellen in woning die daar afhankelijk van zijn....nest rookalarmen, poort, camera’s etc...

Gelukkig kan ik mijn kapotte router laten vervangen bij coolblue... maar heb veel zin om over schakelen op een unify oplossing ;-),

omg nu al?
Blij dan dat ik ook voor unify ga lol
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Mja.... maar Google eens op unify Security gateway issues ;-).
Nu ik moet opletten niet voor m’n beurt te spreken, ik denk er ook aan te switchen..’ ga je nu voor de edge router of the sec gataway....
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mja.... maar Google eens op unify Security gateway issues ;-).
Nu ik moet opletten niet voor m’n beurt te spreken, ik denk er ook aan te switchen..’ ga je nu voor de edge router of the sec gataway....

Ging ik juist zeggen, net jij zou de gateway afraden en de edge router nemen
en nu vraag je aan mij welke ik zou nemen ? lol

i dunno, ik vraag het aan jou omdat jouw kennis beter is dan de mijne
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De edgerouter draaide vroeger niet mee in de controller
nu wel?

Ik wil wel eens in mensentaal het verschil tss usg en edgerouter weten :p

de grafiekjes enzo, heb je die op de router of op de AP's? of is dit enkel op de switches?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik heb zelf geen ubiqity routers, en ik weet ook niet of er op het forum iemand een adgerouter heeft. Met de edgerouter heb je geen controller nodig (imo een voordeel). Ik bemerk bij nalezen op internet dat de edgerouter wel wat voordelen heeft:
1. Stabieler en krachtiger os
2. Betere HW
3. Goedkopere prijs
4. Meer poorten
4. Beteren meer gedetailleerde monitorring, dus meer grafiekjes
5. Meer functies: vlans, sec features, enz....
6. Niet nodig om ook nog eens een controller te kopen

Nadeel t.o.v. Usg
Iets moeilijker te configureren, maar dit zou met wizards voor het grootste deel verholpen zijn.

Koop wel de edge x niet de light.

Hier vind je een goede vergelijking tsnn de twee:
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wel een video van dik twee jaar geleden, maar misschien helpt het om te beslissen.

 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hardware matig zijn de Edge Lite en USG exact hetzelfde en punt 4 is niet meer van doen, want de VOIP poort is tegenwoordig ook gewoon een Eth poort.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Een edge... maar moet nog een en ander nalezen er zijn verschillende types en moet nog effe nakijken of ik bij coolblue de retourzending ga kunnen inruilen... ;-)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik ben gisteren met de fiets gevallen en heb mijn rechter sleutelbeen gebroken!🤕
Een andere fietser heeft me met het kruisen geraakt, maar is gewoon doorgereden! 🤬
Gelukkig had ik uit goede gewoonte mijn fietshelm op.
Waar gaan we naartoe als een beetje hulp en bezorgdheid al teveel gevraagd is 😡
 
  • Boos
Reactions: demon

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Ik ben gisteren met de fiets gevallen en heb mijn rechter sleutelbeen gebroken!🤕
Een andere fietser heeft me met het kruisen geraakt, maar is gewoon doorgereden! 🤬
Gelukkig had ik uit goede gewoonte mijn fietshelm op.
Waar gaan we naartoe als een beetje hulp en bezorgdheid al teveel gevraagd is 😡


Onverschilligheid en egocentrisme troef hé. Veel beterschap!
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Brief in de bus gekregen dat ik op 26 mei mag gaan bijzitten :(
Hebben ze niet genoeg langdurig werklozen of asielzoekers meer of zijn die dan net werk aan het zoeken?