• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Je ergernissen van vandaag

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dat is om te rotten.
Ik kan me best voorstellen hoe je nu voelt 🤬
Inderdaad. Voelde er echt slecht van.
Heb uiteindelijk wel nog de bazin gehoord van het immo kantoor en die vertelde mij dat er een optie opstond tot maandag. Terwijl ik eerst hoorde van een andere medewerker dat het verkocht was.
Toen ik dat te horen kreeg, hebben we alsnog ons bod ingediend en we staat nu als 1e op de "wachtlijst". Er is nog een kleine kans, maar ik ga er niet teveel op hopen want anders zal ik terug teleurgesteld zijn.
Was er geen optie om te reserveren? Maar goed, nu te laat allicht...
Ja, want blijkbaar wel, want die anderen hebben dat gedaan.
We zijn bij een bouwbedrijf langs geweest en die hebben ons wat prijzen gegevens van recente projecten die bij ons wensen aansloten. De prijs viel opzich nog mee, maar de grond is bijna evenduur dan de bouw zelf in onze streek dus ik dacht dat het einde verhaal was.
Dan toch zelf eens beginnen rekenen en dacht dat het net niet haalbaar zou zijn met die grond. Dus toch maar eens naar de bankt gestapt om te luisteren hoeveel we te kort zouden komen en wat wij als maximaal budget in ons hoofd moesten houden voor nieuwbouw en grond.

Voor de verschillende simulaties hadden we eens die grondprijs en die bouwofferte doorgegeven om te zien hoeveel we te kort kwamen. En uiteindelijk viel dit wonder boven wonder binnen ons budget wat ik niet verwacht had. Dus daags nadien direct het immo kantoor gebeld voor de grond en we waren net te laat :/
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster broodro0ster
Ik wens je alleszins heel veel succes toe in je zoektocht naar een nieuwe thuis.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
broodro0ster broodro0ster
Ik wens je alleszins heel veel succes toe in je zoektocht naar een nieuwe thuis.
Merci! Deze morgen bericht gehad van het immo kantoor dat de grond voor ons is. Dus we zijn super blij :)
Nu allerlei papieren in orde brengen en kijken om een concreet plan te maken voor de bouw.
Spannende tijden! 😃
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Gefeliciteerd brood 👍

Benieuwd naar je bouwplannen, hoewel ik reeds 20 jaar niet meer in de branche zit, werkte in een architectenbureau staat ik van tijd tot tijd wel eens naar bouwplannen. Vooral appartementen omdat daar vaak wel problemen zijn om een ruimte goed in te vullen en dat doen sommige bureau’s duidelijk beter dan anderen.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Merci! Deze morgen bericht gehad van het immo kantoor dat de grond voor ons is. Dus we zijn super blij :)
Nu allerlei papieren in orde brengen en kijken om een concreet plan te maken voor de bouw.
Spannende tijden! 😃
Proficiat. Dat wordt het zeker! Hebben jullie al beslist hoe je wil gaan bouwen, sleutel op de deur? Afzonderlijk architect?
houtskelet traditioneel?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Proficiat. Dat wordt het zeker! Hebben jullie al beslist hoe je wil gaan bouwen, sleutel op de deur? Afzonderlijk architect?
houtskelet traditioneel?
We zijn 95% zeker dat we gaan samenwerken met een bedrijf die houtskeletbouw doet, maar wel volledig op maat. In december zijn daar langs geweest voor een verkennend gesprek en dat is ons heel goed bevallen. Eind deze week terug op gesprek om een concreter plan/offerte op te stellen.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Merci! Deze morgen bericht gehad van het immo kantoor dat de grond voor ons is. Dus we zijn super blij :)
Nu allerlei papieren in orde brengen en kijken om een concreet plan te maken voor de bouw.
Spannende tijden! 😃
Proficiat 🍾
En vergeet de HT niet de nodige aandacht te geven hè 😀
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Tuurlijk

Houtskeletbouw is zeker een goeie optie. Ze hebben hier laatst waar ik werk een nieuwe verkaveling aangelegd en één van de huizen was houtskeletbouw. Voordeel, dat gaat verdomd snel, wel geen idee meer welke firma het precies was die de werken heeft uitgevoerd 😊
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tuurlijk

Houtskeletbouw is zeker een goeie optie. Ze hebben hier laatst waar ik werk een nieuwe verkaveling aangelegd en één van de huizen was houtskeletbouw. Voordeel, dat gaat verdomd snel, wel geen idee meer welke firma het precies was die de werken heeft uitgevoerd 😊

Zou ik dus nooit moeten hebben
Vriend van mij ook gebouwd.

- Brandveiligheid : echt niet ok; dit is een waarschuwing bij ons, indien er effectief brand is: meer risico (niet te onderschatten)
- Qua geluidsisolatie: merk je toch duidelijk, ondanks inspanningen, dat het geluid naar buren of onder/boven beter hoorbaar is.
- Het gaat snel en is gezonder, en daar blijft het bij mij ook bij
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
We zijn 95% zeker dat we gaan samenwerken met een bedrijf die houtskeletbouw doet, maar wel volledig op maat. In december zijn daar langs geweest voor een verkennend gesprek en dat is ons heel goed bevallen. Eind deze week terug op gesprek om een concreter plan/offerte op te stellen.
Toch niet ecohuis? De medezaakvoerder is dichte familie :)...

Wat betreft voor en nadelen m.b.t. Houtskelet laat je goed adviseren, er zijn nogal wat misverstanden.. ook bij beepaalde brandweerkorpsen
blijkbaar :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Toch niet ecohuis? De medezaakvoerder is dichte familie :)...

Wat betreft voor en nadelen m.b.t. Houtskelet laat je goed adviseren, er zijn nogal wat misverstanden.. ook bij beepaalde brandweerkorpsen
blijkbaar :)

Geloof wat je wil.
Het is niet voor niks dat wij alle huizen binnentrekken die opgebouwd zijn uit houtskelet ;)
Dit vraagt voor ons een compleet andere aanpak qua aanvalstechnieken enzo.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Dat begrijp ik. Maar heeft dat niet te maken met de veiligheid van de brandweerman in geval van een brand? Dat wil nog niet metteen zeggen dat er daarom meer kansen zijn op brand?

je argument voor geluidsisolatie kan iik niet volgen... ik zou net denken dat omwille van ver doorgedreven isolatie je net minder last gaat hebben.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Even mijn gal spuwen over het staatsbedrijf genaamd BPost.

Heb een pakje dat uit de UK moet komen en reeds sinds 10 februari ergens in Brussel vastzit bij de douane diensten. Ik weet dat het soms lang kan duren, maar toch. Dus vandaag, eigenlijk paar weken te laat door omstandigheden, dan toch maar getelefooneerd en wat schetst mijn verbazing als de vriendelijke mevrouw aan de andere kant van de lange lijn, want even moeten wachten natuurlijk, me de volgende twee zaken verteld.

"Ja meneer sorry voor het ongemak maar het gebeurd dat de douane diensten pakjes gewoon terugsturen na 30 dagen" 🤯

Uh wattttttt daar zakt toch gewoon je broek vanaf. Dus de douane diensten zenden zomaar pakjes terug naar de afzender en die worden daar dan natuurlijk als onrechtmatig teruggestuurd en mag je hemel en aarde bewegen om je geld terug te krijgen, of om ze het nogmaals te laten versturen.

En het tweede, tja geen idee of ik dit nu erger moet vinden of niet

"Ja meneer vorige week hebben de douane diensten een week niet gewerkt" 😭🥴

Nu de mevrouw heeft me wel een email adres doorgegeven waar ik de nodige gegevens, tracking nummer, mijn adres en eventueel ook factuur van de afzender naartoe kon sturen. Dat was behulpzaam en ben benieuwd wat daaruit verder komt.
Ook maar meteen een mail naar de afzender gestuurd met de vraag of zij toevallig het pakketje nog niet terug gekregen hebben.


In ieder geval we zijn weer een ervaring rijker (sic)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik begin mij daar ook meer en meer zorgen om te maken. Misschien beter eens paswoord manager te installeren. Keuze genoeg daarbij. Maar dat maakt het daarom niet gemakkelijker... Iemand ervaring daarmee? Moet wel multiplatform zijn. iOS, MacOs, Windows en zelfs android voor de ShieldTV... Want die heb je bv nodig voor Amazon of Appletv... Je moet natuurlijk niet direct met alles overstappen.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Jaren 1password gebruikt, is wel betalend. Recentelijk overgestapt naar gratis Bitwarden met lokale Storage en 2FA voor de kluis als extra veiligheid.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Bitwarden heb ik over gelezen. Leuk dat het open source is. Dus dat is wel eentje dat ik overweeg. Alleen is het enkel beschikbaar op de M1 via Rosetta.

Overschakelen van de ene naar de andere is niet zo evident zeker?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik gebruik 1password en ben daar zeer tevreden over, maar kost jammer wel wat :(