• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Je ergernissen van vandaag

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Carrion zei:
Wil een nieuw Access Point installeren. Laptop is verbonden via wifi aan het access point, ik wil via de setup een wachtwoord voor de wifi instellen, setup programma kan de access point niet vinden. Jongens toch, kan dieje rommel nu gewoon niet doen wat het moet doen en werken.
Welk merk van AP ? Is met apart programma of met een web-interface ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Een Linksys WAP300N, via het setup programma zelf. Het rare is dat het setup programma de ap wel vindt om in te stellen, maar vanaf ik deze wil opslaan zegt het setup programma na enige tijd dat hij de ap niet kan vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
omdat je dan terug verbinding moet maken met het net gecreëerde netwerk. Het setup programma maakt normaal effe een lokaal netwerk. Via desetup maak je de zon compatibel met je eigen netwerk . Fien jeterug via deze te verbinden en de setup refreshen .zo is hij normaal completed
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
ilstino zei:
omdat je dan terug verbinding moet maken met het net gecreëerde netwerk. Het setup programma maakt normaal effe een lokaal netwerk. Via desetup maak je de zon compatibel met je eigen netwerk . Fien jeterug via deze te verbinden en de setup refreshen .zo is hij normaal completed
Dat is inderdaad zo'n typisch mogelijk gedrag...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Carrion zei:
Een Linksys WAP300N, via het setup programma zelf. Het rare is dat het setup programma de ap wel vindt om in te stellen, maar vanaf ik deze wil opslaan zegt het setup programma na enige tijd dat hij de ap niet kan vinden.
Heb je een DHCP draaien ? Kan je dan eens kijken welk IP je WAP300 heeft gekregen ?
Dan is het niet meer als een kwestie van je browser open te doen en http://IP.TOEGEWEZEN.AAN.DE.WAP300 (mag zelfs zonder de http ervoor)

Dan krijg je login-box (default password : "admin" als je tijdens setup niks hebt in gegeven, blanco username) en kan je beginnen, vb met zaken als een VAST IP op de LAN kant te zetten, eventueel de DHCP-service van de WAP300 af te zetten (want je hebt denkelijk al een DHCP draaien op je router/modem oid)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Voor zo ver ik weet niet, voor het IP zal ik straks een kijken wat hij zegt. Het enige misserie is dat ik van m'n router (waar de ap aangesloten is) de login gegevens niet meer weet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Carrion zei:
Voor zo ver ik weet niet, voor het IP zal ik straks een kijken wat hij zegt. Het enige misserie is dat ik van m'n router (waar de ap aangesloten is) de login gegevens niet meer weet.
Anders moet je effe proberen een factory reset te doen (knopke op de AP) en vervolgens met UTP-kabeltje direct tussen laptop/PC <> AP.
In de manual staat dat deze "standaard" op 10.100.1.1.
Je geeft dan gewoon je PC/Laptop iets van 10.100.1.2 ofzo (gateway niet nodig, netmask neem je maar 255.0.0.0)

Dan gewoon browser op en http://10.100.1.1 en je krijgt de login van je WAP en kan dan beginnen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
bij VW AG naar een wagen informeren, da's lastiger dan een kind kopen begot... 10-12 maanden leveringstermijn, pffft
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Damn da's lang, een huis is sneller gezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
met de zon in zicht wil de vrouw nieuwe tuinmeubelkes... meer bepaald lounge stuff in wicker, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... iemand een idee/ervaring waar ge moet zijn voor prijs/kwaliteit materiaal? thx!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Mijn ouders hadden zo een set een paar jaar geleden. Na 3 jaar hebben ze die naar het containerpark moeten bregen omdat de kustofvezels op de hoeken afbraken.
De set heeft in de winter steeds binnen gestaan.

Op het web vind je vergelijkbare situaties:
Vb....https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1632528.

Ik denk dat je vooral goed moet kijken hoe het vlegtwerk is uitgevoerd, vnml. Op de hoeken zijn ze kwetsbaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
welja, 1500 eur lijkt veel voor een simpele set (is dat ook als het stukgaat na 2-3 jaar), maar als je bv iets wil waar tien jaar garantie opzit, dan zit je al snel op een budget van dubbel en meer voor 't zelfde... daarom vroeg ik naar prijs/kwaliteit (merk?). Kan je dus voor een betaalbaar bedrag iets degelijk vinden fo moet je sowieso naar dat soort hogere budgetten.... ik weet het niet
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Gisteren tijdens de voorstelling van Spider-Man: Homecoming plots enorme buikkrampen gekregen waardoor ik, toen de film +- iets meer dan een uur bezig was, naar het wc moest. En daar echt bijna een half uur gewoon niet vanaf ben kunnen raken. Ben toen maar vertrokken zonder de rest van de film te zien omdat ik anders een heel deel van de film gemist zou hebben maar wel het einde zou weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
schijtfilm dus?
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Gisteren eerste dag verlof en dacht even de auto te laten keuren. Afgekeurd haha. Achterste schokdempers kapot, maar nooit wat van gemerkt.

Nu wel 2 weken auto kwijt en 1550 euro lichter
1f62d.png
. Garage zit vol voor minstens 3 weken, maar wouden het wel tussendoor doen als goodwill als iemand afzegt of afspraak niet nakomt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
luckske zei:
Gisteren eerste dag verlof en dacht even de auto te laten keuren. Afgekeurd haha. Achterste schokdempers kapot, maar nooit wat van gemerkt.

Nu wel 2 weken auto kwijt en 1550 euro lichter
1f62d.png
. Garage zit vol voor minstens 3 weken, maar wouden het wel tussendoor doen als goodwill als iemand afzegt of afspraak niet nakomt.
pfoeh, dat telt ook direct door. Kent ge via via niemand die da int zwart doet? Dan zijde vaak pakken goedkoper ervan af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Carrion zei:
pfoeh, dat telt ook direct door. Kent ge via via niemand die da int zwart doet? Dan zijde vaak pakken goedkoper ervan af.
Ja t was zo een 'typische maandag' hehe. Helaas ken ik niet zo direct iemand die dat ook zou kunnen doen. Nu, uiteindelijk waren de onderdelen zelf ook al dik 1100-1200 euro. Maar voor een volgende keer denk ik dat ik het toch zelf ga doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Niet echt 'ergernis', maar eerder verwonderd...

"http://focus.knack.be/entertainment...nack&utm_source=Facebook#link_time=1500898033Mensen zullen cinema nooit bij hen thuis kunnen beléven" dixit Nolan...

Ik begrijp perfect dat je de look/feel van de pellicule hoog in het vaandel wil dragen en daarop uw films schiet - maar dat je dat systeem in de hedendaagse cinema nog moet staan hebben om het weer te geven is nonsens, toch?
Ten eerste wordt sowieso alles op dcp gezet, want iets anders krijg je niet van een filmhuis. Cinema's worden daartoe verplicht te investeren. Op dit moment wordt het zelfs aangeleverd over een snelle internet verbinding en dan gaat die Nolan wat verkondigen dat het nog standaard is over de hele wereld? Heeft die de afgelopen jaren in zijn pellicule kelder doorgebracht ofzo?
263a.png
Weergave is iets anders dan opname, toch? Als ge op pellicule shoot kan je toch perfect die look/feel digitaal weergeven. En dat dit dan enkel in de bioscoop kan is toch ook een old school gedachte? Bewijze de vele (high-end) home cinema's die menig filmliefhebber gewoon thuis uit de grond kan stampen.
Het is wellicht weer marketing, in dat opzicht begrijp ik het artikel perfect - mensen terug naar de cinema lokken... maar zeggen dat het niet anders kan tegenwoordig is... nonsens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Ik heb deze week Nolan's Interstellar gezien (was er nog niet aan toegekomen). Interstellar is grotendeels geschoten met Imax camera's, dus ik kan zijn redenering wel volgen - een film gemaakt voor het grote scherm zou je ook op groot scherm moeten kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Rexp zei:
Ik heb deze week Nolan's Interstellar gezien (was er nog niet aan toegekomen). Interstellar is grotendeels geschoten met Imax camera's, dus ik kan zijn redenering wel volgen - een film gemaakt voor het grote scherm zou je ook op groot scherm moeten kijken.
hmmm, denk niet dat hij dat ergens zegt eigenlijk, wel dat hij pro analoog is voor opname én weergave.
Qua opname kan ik dat nog "begrijpen", maar dat je hetzelfde analoge effect niet digitaal kan weergeven vind ik onzin eigenlijk.
Voor 'beleving' qua beelformaat hangt alles gewoon af van 'verhoudingen', toch? Zitafstand tov grootte scherm... meer is dat toch niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator: