• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Omdat ze er nog nooit eentje geprobeerd hebben misschien. Ik heb nog geen dag spijt gehad dat ik mijn Dune vervangen heb door een htpc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Ik heb even zitten googlen maar kan het antwoord niet direct vinden.

XBMC lijkt mij bijzonder interessant, doch ik zit met 1 zeer specifieke vraag.

Kan je middels XBMC makkelijk een Blu-ray schijfje afspelen en daarbij de ondertitels verplaatsen. (Ik ga voor een Ultrawide scherm met als enige probleem dat de ondertitels dus soms onder het scherm zouden uitkomen, tenzij ik een OPPO koop)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ik snap het nog altijd niet zo goed.
263a.png



Ik heb nu een Synology NAS + Dune mediaplayer en ik stream mijn films via het netwerk. Stel dat ik nu wil overschakelen naar XBMC. Wat heb ik dan nog allemaal nodig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Puttermansz zei:
Ik snap het nog altijd niet zo goed.
263a.png



Ik heb nu een Synology NAS + Dune mediaplayer en ik stream mijn films via het netwerk. Stel dat ik nu wil overschakelen naar XBMC. Wat heb ik dan nog allemaal nodig?
Een (ht)pc die xbmc erop draait....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Indien je laptop hebt, installeer je daar xbmc op en hang je laptop aan je tv en gaan met de banaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Dus de HTPC hoeft aangesloten te zijn aan de receiver? Welk is een goeie HTPC?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Jup van je toestel waar xbmc op staat naar receiver en dan v receiver naar je tv/beamer Indien geen receiver, rechtstreeks dan he


Wat is een goeie htpc. Ik vrees dat je iets specifieker zal moeten zijn wat je eisen zijn Je hebt goeie htpc's van 40 euro tot 500 euro
1f609.png
Afhankelijk wat je wil gaan doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Skank zei:
Jup van je toestel waar xbmc op staat naar receiver en dan v receiver naar je tv/beamer Indien geen receiver, rechtstreeks dan he


Wat is een goeie htpc. Ik vrees dat je iets specifieker zal moeten zijn wat je eisen zijn Je hebt goeie htpc's van 40 euro tot 500 euro
1f609.png
Afhankelijk wat je wil gaan doen
Enkel films en series streamen via men NAS. Nu doe ik dat met men Dune HD base 3D maar die laat me soms eens in de steek. Zijn er daar goeie merken in? Of bouw je die zelf zoals een PC?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Puttermansz zei:
Enkel films en series streamen via men NAS. Nu doe ik dat met men Dune HD base 3D maar die laat me soms eens in de steek. Zijn er daar goeie merken in? Of bouw je die zelf zoals een PC?
Je bent niet specifiek genoeg
1f609.png


Merken: veel te veel Je kan kiezen zelfbouw of kant en klaar

Hier een paar vragen

- Heb je een voorkeur qua OS? - Wil je erop gamen? - Moet HD-audio supported zijn, of voldoet gewoon dts? - 4k able zijn? - 3d able? indien ja, welke 3d? - Moet er plaats zijn voor opslag (ik vermoed van niet door je nas) - Moet het compact of mag het iets ruimer? bv dvdspeler formaat - moet het fysieke schijven kunnen afspelen? maw heb je een optische drive nodig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Skank zei:
Je bent niet specifiek genoeg
1f609.png


Merken: veel te veel Je kan kiezen zelfbouw of kant en klaar

Hier een paar vragen

- Heb je een voorkeur qua OS? - Wil je erop gamen? - Moet HD-audio supported zijn, of voldoet gewoon dts? - 4k able zijn? - 3d able? indien ja, welke 3d? - Moet er plaats zijn voor opslag (ik vermoed van niet door je nas) - Moet het compact of mag het iets ruimer? bv dvdspeler formaat - moet het fysieke schijven kunnen afspelen? maw heb je een optische drive nodig?
Ik wist niet dat er zoveel kwam bij kijken!
263a.png


- Heb je een voorkeur qua OS? Liefst Windows - Wil je erop gamen? Nee - Moet HD-audio supported zijn, of voldoet gewoon dts? HD audio - 4k able zijn? Nee - 3d able? indien ja, welke 3d? Full 3D?
263a.png
- Moet er plaats zijn voor opslag (ik vermoed van niet door je nas) Nee - Moet het compact of mag het iets ruimer? bv dvdspeler formaat Niet echt van belang, tenzij het bepalend is in de prijs/prestatie - moet het fysieke schijven kunnen afspelen? maw heb je een optische drive nodig? Nee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Dan moet je enkel weten dat met full 3d (mvc) je momenteel nog altijd een externe speler nodig hebt he, als dat ok is voor jou? iets zoals tmt of powerdvd
1f609.png


Voor de rest kan je dergelijk systeem voor rond de 300 krijgen ik zou vlug eens iets moeten samensteken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
zo vlug in 1 2 3



Be quiet! Pure Power L8-300Wartnr. 629896 : stukprijs a € 42,89

€ 42,89Crucial M500artnr. 613824 : stukprijs a € 59,90

€ 59,90Crucialartnr. 600830 : stukprijs a € 40,06

€ 40,06Gigabyte GA-F2A55M-HD2artnr. 558943 : stukprijs a € 50,44

€ 50,44SilverStone MILO ML03artnr. 393817 : stukprijs a € 70,36

€ 70,36AMD A serie A6-5400Kartnr. 557797 : stukprijs a € 46,98

€ 46,98Stap 1 : Selecteer een verzendwijzeAfhalenNederlandBelgieNederlandStap 2 : Selecteer een betaalwijzeiDealVooruitbetaling (Overboeking)PinBetalen bij aflevering (aan de postbode)Op rekeningMisterCash (be)DirecteBanking (be)Visa (Creditcard)Maestro (Creditcard)MasterCard (Creditcard)American Express (Creditcard)E-bonSubtotaal € 310,63 Verzendkosten € 0,00 Betalingskosten € 0,00 Totaal € 310,64
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Amai das rap! goeie service!
1f609.png
Op welke website heb je deze samengesteld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
azerty.nl koop daar altijd (al 5 of 6 pc's daar gekocht incl mn server)

Das wel snel gedaan he, ge moet wel nog es checken ze en zien of er niks beters is voor +- zelfde prijs)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Van waar heb je de prijzen? Tweakers of hardware.info?(edit: van op Azerty dus) Ik denk wel dat je redelijke componenten hebt gekozen. Alleen het mobo zou misschien met display port connectie kunnen. Maar op zich zou hdmi ook moeten volstaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator: