• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Kan afwijken afhankelijk van wat skin je gebruikt, Maar zoiets: Kodi begin scherm:</strong> --> Music --> Files --> Add Music --> (Add Music Source "verkenner") --> Browse --> (Voeg folder toe)

Eens terug in Music / Files: Op je zopas toegevoegde map "rechtermuisknop" / "eigenschappen" / "Lang drukken". (Weet niet hoe die actie juist noemt) Dan in dat venster ofwel: --> eerst kiezen voor "Settings" ( en je scrape voorkeur aanpassen ) <strong>-->
Daarna "Scan Item to library"

Nu heb je op je onder muziek op je kodi beginscherm - Artiest - Album - Song
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is een update voor Kodi versie 15.0 uitgekomen, die vooralsnog als bèta wordt aangeboden. Kodi is crossplatform-mediacentersoftware die wordt ontwikkeld voor Windows, OS X, Linux, Android, iOS en de Raspberry Pi. Nieuw in versie 15.0, die codenaam Isengard heeft gekregen, is onder meer adaptive seeking, wat inhoudt dat er met grotere of kleinere stappen door audio- en videobestanden kan worden gesprongen. Verder kan er op een visuele manier naar hoofdstukken worden gesprongen, is er ondersteuning voor hevc h265 onder Android op bepaalde chipsets en wordt er overgestapt op C++11 voor de code. Al dit moois heeft echter wel tot gevolg dat de minimumspecificaties zijn verhoogd. Zo is nu minimaal OS X 10.7, iOS 5.1 of Android 4.2 nodig. Versie 15.1 is een zogenaamde maintenance release en moet enkele fouten herstellen. Kodi 15.1 Isengard – Release Candidate Once a ‘final’ version is released some new bugs and/or problems usually appear out of nowhere, and last release was no exception. Even though tens of thousands of users were already testing the 15.0 version before release, as soon as million started using it, some problems we either did not think of or which we did not notice popped up. To counter some of these new issues, we’re bringing you this maintenance release candidate called 15.1 RC1 which has some additional fixes on top of the 15.0 release.

This is still a release candidate; once enough users have verified that these improvements work out well, and we did not introduce any major regressions, we’ll be releasing it as final 15.1 version. To be safe just backup your userdata (online manual) first.

It should be ok to just install this on top of your current Kodi 15.0 version. For the MySQL users out there; we never bump the database versions in our bugfix or maintenance releases – you can safely keep using it within your network.

Fixes done in this RC 1 version
  • Flush renderbuffers when flushing video player
  • Fix broken network.bandwidth setting
  • [pvr] fix stuttering introduced
  • Unsigned apps are not working on jailbroken iOS5.1 devices
  • Add installed languages to the list of possible stream languages
  • Ensure that file descriptor for logfile is NULL’ed
  • [pvr] fix holding lock while querying backend
  • Fixes a crash when trying do delete a file in filemanager
  • Reimplement Cocoa_GetVolumeNameFromMountPoint
  • [guilib] update label color for sliderex controls
  • CProgressJob: fix crash in DoModal
  • [pvr] fix missing return in CGUIWindowPVRBase::OnBack
  • FFmpeg: Bump to 2.6.4
  • Handle startup splash as regular window
  • [ios] – fix linkage for VTB framework for ios < 6 – fixes vtb on ios
  • [ios] – fix broken native keyboard on ios 5.1.1 devices
  • fix wrong navigation in SmartPlaylistEditor.xml
[/quote]
2000630307.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Skank zei:
  • Unsigned apps are not working on jailbroken iOS5.1 devices
Ik vind het persoonlijk jammer dat ze zich met zo'n dingen moeten bezig houden. Ik weet ook wel dat een ontwikkelaar in problemen komt als ze dit niet doen. Maar een iets of wat deftige ontwikkelaar lost dit toch anders op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15.1 uit.


Fixes done in this 15.1 version

  • • Flush renderbuffers when flushing video player
  • • Fix broken network.bandwidth setting
  • • Fix stuttering in PVR windows
  • • Fix holding lock while querying PVR backend
  • • Unsigned apps are not working on jailbroken iOS 5.1 devices
  • • Add installed languages to the list of possible stream languages
  • • Ensure that file descriptor for logfile is NULL’ed
  • • Fixes a crash when trying do delete a file in filemanager
  • • Reimplement Cocoa_GetVolumeNameFromMountPoint for OSX
  • • Update label color for sliderex controls
  • • CProgressJob: fix crash in DoModal
  • • Fix missing return in CGUIWindowPVRBase::OnBack
  • • FFmpeg: Bump to 2.6.4
  • • Handle startup splash as regular window
  • • Fix linkage for VTB framework for iOS < 6 – fixes VTB on iOS
  • • Fix broken native keyboard on iOS 5.1.1 devices
  • • Fix wrong navigation in SmartPlaylistEditor.xml
  • • Make some virtual filesystems available when no network is available yet
  • • Fix formatting on mysql queries that could cause crash on update
  • • Only set mouse wheel control spin and slider controls when they are actually focusses
  • • Respect view mode changes of EPG when controlling number of EPG updates
  • • Handle startup splash as regular window which prevent problems if PVR or masterlock is used as startup window
  • • Fix watched flag not displaying if item is also resume-able
  • • Remove some logging on exiting that could crash on exit in some cases
  • • Fix overlapping subtitles in some cases
The complete technical list can be found on our Github milestones.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=8J7SEFfNOEw</woltlab-metacode>

Cant wait
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Skank zei:
https://www.youtube.com/watch?v=8J7SEFfNOEw</woltlab-metacode>

Cant wait
Hmmm... Kan je met deze add-on bvb instellen dat hij, wanneer je een film afspeelt uit je bibliotheek, enkele random trailers speelt van de laatst toegevoegde films aan je bibliotheek alvorens je gekozen film start? Lijkt mij nog wel leuk
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet mogelijk zijn, zal het eens vragen Hoewel ik het persoonlijk leuke vindt van nieuwe filmtrailers af te spelen (das wel al mogelijk)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sam zei:
Hmmm... Kan je met deze add-on bvb instellen dat hij, wanneer je een film afspeelt uit je bibliotheek, enkele random trailers speelt van de laatst toegevoegde films aan je bibliotheek alvorens je gekozen film start? Lijkt mij nog wel leuk
263a.png
net antwoord gekregen in de beta zal het er nog niet zijn (enkel die van nieuwe films) maar in de eerste stable wel
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thx voor de info! Moet dringend eens updaten, zit nog op 14.weet-ik-veel
263a.png
De laatste tijd druk bezig geweest om Stubs te maken van mijn dvd's/bluray's die niet op de server staan. Works like a charm!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thomas Van Couter zei:
Ik heb me een HiMedia M3 besteld als eerste media player. Heel benieuwd
263a.png
En wat wil je streamen ? Vanaf. Wat? Ga je geen spijt van hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoofdzakelijk van mijn PC. Maar had gisteren wat filmpjes bekijken en je kan ook gewoon direct van het net streamen. Dan hoef ik ook helemaal geen netflix meer aangezien je nu eigenlijk het zelfde hebt maar dan "gratis". Correct?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow iets interessants gevonden ! Voor al wie met centralised databases wil werken in kodi (ik ben er 1 van)

In tegenstelling tot het werken met mysql en kodi headless op unraid

kun je ook dit doen...

https://lime-technology.com/forum/index.php?topic=41207.0

Dit brengt toch veel mogelijkheden mee!

Ik zal het even verder onderzoeken want ik ga nu ik terug een unraid cache disk ga hebben, terug met een centralized db werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is het gewoon ! Veel beter dan kodi db, of mysql of plex

super zeg Enorm veel voordelen

Omdat een video meer zegt...

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://youtu.be/IaecDPcXI3I</woltlab-metacode>

Pluspunten zijn bv -geen moeilijke installs zoals myssql -kodi versies moeten niet gelijk zijn zoals bij mysql - resume en watched status over verschillende devices -wanneer server uit zou valle,, valt hij terug op een locale databes! -hierdoor heb je ook een veel snellere werking bij raadplegen database dan tov bij mysql -on the fly transcoding naar bv ipad, of andere tablet -rest van kodi (het positieve) blijft -veel betere scraping (nog beter ja)

http://emby.media/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
plexbmc heb je ook he nee dat is het niet :p

ik zal zien of het iets is, misschien loop ik te snel van stapel.. en ga ik toch voor mysql

Ik lees al andere berichten ook die me minder aanstaan (gebruik v smartplaylists zou niet gaan enzo)

ik zal het maar eens testen denk ik :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Plexbmc gebruik ik denk ek. Super handig om m'n series vanaf m'n Plex server te bekijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt ideaal. Kodi als frontend en emby als backend op unraid server.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan