• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
Kodi vraagje,

Bij sommige series of films is er geen informatie te vinden waardoor deze niet in de titel lijst staan, enkel als ik door klik naar men externe hd schijf staan ze wel in de lijst.

add on die ik al gebruikt heb om info te zoeken : The TVDB, the movie database( voor series) en universal movie scraper en the movie database (voor films).

Series waar ik bv info voor zoek zijn true blood, american horror story, house of cards enz . Toch wel vrij bekende series waar er zeker info over moet te vinden zijn.

Ik vermoed dan dat ik de verkeerde info add ons gebruik ofzo ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
MrRed zei:
Kodi vraagje,

Bij sommige series of films is er geen informatie te vinden waardoor deze niet in de titel lijst staan, enkel als ik door klik naar men externe hd schijf staan ze wel in de lijst.

add on die ik al gebruikt heb om info te zoeken : The TVDB, the movie database( voor series) en universal movie scraper en the movie database (voor films).

Series waar ik bv info voor zoek zijn true blood, american horror story, house of cards enz . Toch wel vrij bekende series waar er zeker info over moet te vinden zijn.

Ik vermoed dan dat ik de verkeerde info add ons gebruik ofzo ?
Die series zouden perfect gematched moeten worden via TVDB. Belangrijk hiervoor is natuurlijk dat je filenames volgens een correct patroon zijn. Meer info: http://kodi.wiki/view/Naming_video_files/TV_shows.

Ik heb bijvoorbeeld:

TV Shows
\_ American Horror Story
\_ Season 1
\_ American.Horror.Story.S01E01.mkv
\_ American.Horror.Story.S01E02.mkv
\_ Season 2
\_ American.Horror.Story.S02E01.mkv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Zet het jaartal eens bij in de naam bv. American Horror Story (2011)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
pathnaam zo kort mogelijk houden en alle rommel in filenames vermijden (punten, haakjes, jaartallen - wat niet nodig is, eruit!), hier wordt dat dus:

Serie\American Horror Story\S01\American Horror Story S01E01.mkv

Als de filename de correcte naam bevat ligt het wellicht aan hoe je seizoen/episode benoemt -> werk altijd met S0X</strong>E<strong>0X en het zal niet mankeren... vergeet je een "E" bv, dan kan je het vlaggen hebben heb ik hier ook al gemerkt.

Als je in batch files wil hernoemen, gebruik je een tool zoals bulk rename util om u het leven serieus makkelijker te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Je kan ook kiezen om weekelijks of maandelijks 1x zelf je nieuwe titels te scrapen met bijvoorbeeld MediaElch

zo weet je zeker dat alles is zoals jij het wil!

Het neemt een 2 minuten tijd in beslag wanneer ik een 5-10 tal nieuwe titels heb. . OF een paar minuten meer indien ik kies om alles zelf te kiezen (alle info, filmplot en de 7 verschillende beelden, posters, fanart, banner, Disc, etc.... )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Ik gebruik trouwens de Missing Movies Add-on in Kodi om te kijken of ik films of series mis, zeer handig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Films missen? Op basis van een wish list dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Sphinkx zei:
Films missen? Op basis van een wish list dan?
Nee, met Missing Movies heb je een lijstje van films/series die hij niet gevonden tijdens het scrapen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.769
422
98
Earth
Chr1st0f zei:
Ik gebruik trouwens de Missing Movies Add-on in Kodi om te kijken of ik films of series mis, zeer handig.
werkt dat met emby?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Hmm. Die ga ik toch eens proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik heb een probleem om Dolby Digital uit Kodi te krijgen. We hebben in de living nu een Sony (w805C) met AndroidTV en daarop heb ik Kodi geïnstalleerd en gisteren had ik het eigenlijk gewoon voor elkaar, want het werkte. Alleen het geluid liep wel 125ms fout. Het geluid was op dat moment optisch aangesloten, dus ik dacht ARC eens te proberen, maar dat werkte al helemaal van geen kanten. De Onkyo (tx-sr508) en Sony communiceerde niet.

Nu heb ik ARC terug disabled, maar Kodi wilt nu geen Dolby passthrough doen. Er komt enkel een gesis uit de receiver, alsof het niet gedecoreerd geraakt. De Onkyo geeft ook geen Dolby signaal aan. Terwijl het uit Netflix gewoon wel zijn werk doet met Dolby.

Ik vermoed dat ik ergens een bepaalde setting in Kodi over het hoofd zie? Ik heb in de settings gekozen voor 5.1 en dan passthrough met ondersteuning voor DTS en Dolby.

Het gaat om Kodi 15.2 (laatste nieuwe versie in de Play Store).

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Is dat Android op die TV? Zoja, zorg dat het volume van Android en/of Kodi volledig open staat. Is een bug dat bij passthrough en volume niet 100% er gesis/gekraak uit komt, had ik ook met de SATV.

Ook de delay via optische out op Android is een gekend probleem. Je kan dit normaal ook via de settings afstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Geweldig, thanks! Digital out sound op maximum en het werkt inderdaad weer perfect! De audio delay instellen, bedoel je dan via Android of Kodi?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Probeer eerst op Android zelf, op de SATV is er daar een aparte setting voor "Audio Video Sync". Anders kan je het in Kodi instellen via advancedsettings.xml: http://kodi.wiki/view/Advancedsettings.xml#video (audiodelayrange).

PS: Vreemd dat ARC helemaal niet werkt. Ook al een geprobeerd met HDMI Control/CEC ingeschakeld langs beide kanten (TV & AVR)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Philip zei:
Probeer eerst op Android zelf, op de SATV is er daar een aparte setting voor "Audio Video Sync". Anders kan je het in Kodi instellen via advancedsettings.xml: http://kodi.wiki/view/Advancedsettings.xml#video (audiodelayrange).

PS: Vreemd dat ARC helemaal niet werkt. Ook al een geprobeerd met HDMI Control/CEC ingeschakeld langs beide kanten (TV & AVR)?
Ik heb de Audio Video Sync nog niet gevonden in Android, misschien dat Sony dit er heeft uitgehaald. Anyway, ik heb nu de delay ingesteld in Kodi en het werkt nu wel best goed.
1f44d.png


Bij ARC kreeg ik een melding dat er een communicatie fout optrad. Ik heb wel al vaker gelezen dat ARC vaak er op of en onder is omdat alle fabrikanten er maar al te graag vaak aanpassingen aan maken. Ook met de Marantz SR7010 lukte het soms wel, soms niet - maar dit had te maken met de manier waarop je de toestellen inschakelt (de TV moest de Marantz aanzetten en niet de Harmony, anders ging er daar ook iets mis).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.769
422
98
Earth
Damn , ontdek ik nu pas iets Aeon MQ 5 en hoger GEbruik van presets Erg handig, zal het thuis testen

Hiermee kan je tot 10 main menu's maken, en in seconden wisselen tussen beide Maw Een main menu voor films Een main menu voor series Ene voor kids Ene voor muziek En ene voor settings en programs

Wisten jullie dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Skank zei:
Damn , ontdek ik nu pas iets Aeon MQ 5 en hoger GEbruik van presets Erg handig, zal het thuis testen

Hiermee kan je tot 10 main menu's maken, en in seconden wisselen tussen beide Maw Een main menu voor films Een main menu voor series Ene voor kids Ene voor muziek En ene voor settings en programs

Wisten jullie dat?
ja
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: