• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smarthome Logitech Harmony Topic

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Zijn er mensen die al lange tijd harmony remotes gebruiken? enig idee wat hun roadmap is met nieuwe afstandsbediening? De laatste is nu van eind 2012 dacht ik. Al lang denk ik na om er een te kopen, en al lang stel ik het uit
1f606.png


Ook..... Voor mensen die een harmony ultimate hebben. Dit zou het eerste zijn wat ik ging instellen!!

https://ifttt.com/harmony http://blog.ifttt.com/post/100670157463/introducing-the-harmony-channel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Leuke ifttt's!

Ik gebruik nu enkele maanden de Ultimate en wil niet meer zonder, zalig toestel! Zeker met de Lightmanager mini voor de klik-aan-klik-uit dimmers!

De laatste nieuwe versie "ultimate home" dateert van September/Oktober 2014. In US kwam daarmee een wit toestel op de markt, hier vooralsnog niet. De firmware is hier wel beschikbaar sinds vorige week. Hoewel qua hardware het hetzelfde toestel is, werd het in de US wel gemarket als een nieuw toestel. Daarmee dat ik niet direct een nieuwe verwacht, maar je weet nooit natuurlijk. Misschien in september?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
hoe zou deze ab het in een echte smart home situatie doen? geïntegreerde besturingssystemen enzo.

is het alleen een samenwerking met een hand vol merken. of ga je hier echt mee aan de slag kunnen?

de terughoudendheid om een harmony te kopen is voor mij nog steeds prijs en dat er 2 toestellen zijn die beide + en - punten hebben. ik heb geen fan van bediening met touchscreen. licht stoort, en blindelings bedienen is denk ik niet mogelijk.

dan zou ik voor het goedkopere model kiezen. maar daar zit dan weer geen backlight achter de knoppen.
1f643.png


vandaar mijn hoop op een nieuw toestel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb vorige week de smart control (incl. hub is dat) gekocht voor 77.5euro incl. verzending. De knoppen leer je inderdaad snel vanbuiten.

De Ultimate sprak mij meer aan omdat die een backlight heeft voor de toetsen. Maar om daarvoor 220euro neer te tellen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
mysteryliner" data-link="https://home-theater.be/topic/223-logitech-harmony-topic/?postID=31090#post31090"> hoe zou deze ab het in een echte smart home situatie doen? geïntegreerde besturingssystemen enzo. is het alleen een samenwerking met een hand vol merken. of ga je hier echt mee aan de slag kunnen? </woltlab-quote> Dat is zeer beperkt - voor zo ver ik in de MyHarmony app zag beperkt zich dat tot Philips HUE en Nest thermostaten. Er zijn natuurlijk altijd oplossingen d.m.v een Lightmanager (mini) of Arduino's om zo uitgebreid te gaan als je wilt zei:
de terughoudendheid om een harmony te kopen is voor mij nog steeds prijs en dat er 2 toestellen zijn die beide + en - punten hebben. ik heb geen fan van bediening met touchscreen. licht stoort, en blindelings bedienen is denk ik niet mogelijk.
Klopt volledig, maar uiteindelijk gebruik je het touchscreen 99% van de tijd om een activiteit te starten en verder gebruik je de hard-buttons om te navigeren door menu's e.d. Enkel wanneer je echt instellingen van toestellen wilt veranderen ga je dieper in de menu's moeten gaan en de film ofzo even pauzeren, maar goed - dat zou je ook al snel doen met een andere afstandsbediening denk ik.

De licht output van het scherm kan je miniem zetten, dus valt mee - het scherm dooft natuurlijk ook na x-aantal seconden van niet gebruiken en gaat automatisch terug aan d.m.v een sensor die beweging detecteert.

Qua prijs, inderdaad niet mals - hoewel ze wel gezakt zijn in prijs, een goede 2 weken terug de Ultimate nog aan 150 euro in de MM in Duitsland.

Maar als je vb een tablet/smartphone hebt, dan kan je ook enkel de hub kopen en alles bedienen hiermee - dat is een stuk goedkoper en werkt ook prima!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
oh. voor dat geld had ik ze mogelijk gekocht. heb je trouwens de voeding van de hub nodig? Of kun je die aan een USB poort hangen? (heb de vraag al eens gevraagd dacht ik.) . . . .
pinch.png
 
unsure.png
...#shame .....brain fog.....

met tablet/ smartphone.... heb je dan geen lange vertragingen? toestel unlocken, de harmony app die terug moet verbinden met het netwerk/ hardware, ...

of valt dit mee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De stekker is gewoon een USB stekker. Je kan hem ook aan de PC aansluiten of iets anders met een USB poort.

Je kunt hem nog vinden voor 85euro. Dat was ook de prijs bij Bobshop, maar tot 1 mei hadden ze een couponcode met 7.5euro korting.

Check even Tweakers Pricewatch voor actuele prijzen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Via de smartphone/tablet werken is niet zo aangenaam vind ik, maar de kleine remote die erbij zit is fantastisch (Harmony Smart Control: hub + remote). Zonder touchscreen, reageert snel, en lange batterijduur (zou een jaar moeten meegaan).

Een tijdje terug, met de aankondiging van de "nieuwe" toestellen in de US (zelfde hardware, nieuwe firmware, nieuwe kleur), waren er stevige kortingen op de "oude" toestellen. Ik heb mijn Smart Control nl voor 72 euro op Amazon.de gekocht. Zoals Brood zegt, best Pricewatch in de gaten houden
263a.png
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
same here, ik heb nog een oude harmony Logitech 600.. eens je er een heb,t kan je nooit meer zonder...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ik zit met een klein PS3 / Logitech Harmony One probleempje.

Het zit zo... Sinds enkele jaren gebruik ik m'n PS3 slim als BR /Dvd speler en bedien ik die zonder problemen met m'n ONE. Enkele dagen geleden wou ik een BR film bekijken op m'n PS3 ,ik gebruik de One om alles aan te zetten. Tot nu toe alles zoals gewoonlijk : TV aan ,Onkyo aan en PS3 aan. Maar eens dat de PS3 aan was kon ik die niet meer bedienen met m'n One ,niet met de knopen of met de touchscreen. Aan en uit zetten werkt zonder probleem ,maar voor de rest 'nada'. Met een game controller kan ik zonder problemen m'n PS3 bedienen maar met de One niet meer ....

iemand enig idee wat te doen ? Ps3 en One hebben de laatste update.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Misschien komt het door een firmware update van de PS3?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De Harmony one is toch infrarood only?

Mijn Smart control moet ik via Bluetooth met de PS3 koppelen om dit te laten werken.

Heeft dit ooit gewerkt of probeer je het nu aan de praat te krijgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Joske007 zei:
Hij zal waarschijnlijk dit onderdeel wel hebben
1f609.png


Logitech Harmony PS3 Adapter - Adapter om PS3 te bedienen - Geschikt voor Logitech Harmony afstandsbedieningen http://www.bol.com/nl/p/logitech-harmony-ps3-adapter-adapter-om-ps3-te-bedienen-geschikt-voor-logitech-harmony-afstandsbedieningen/1004004006887685/
Yep ,dit onderdeel heb ik en heeft enkele jaren zonder problemen gewerkt. Aangezien dat ik m'n PS3 nog altijd kan aansteken veronderstel ik dat die adapter nog altijd werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik heb dit toestel ook en nieuwste updates instalt op ps3. Bij mij werkt alles perfect dus dit kan je uitsluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Wat gebeurd er, wanneer je na een activiteit op de knop help drukt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Joske007 zei:
Wat gebeurd er, wanneer je na een activiteit op de knop help drukt?
Dan zend de one een signaal en krijg ik nadien de melding'Is het probleem hiermee verholpen'

das al. Asl ik 'nee' klik gaat de one al de app. af die aan zouden moeten staan enzo. Maarja ,m'n PS3 staat aan hé,hij reageert gewoon niet meer op m'n One eens hij aanstaat...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dan zou het best wel eens kunnen via de online "Harmony Remote" de AB terug update of het commando voor het betreffende apparaat verlengt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Al eens geprobeerd van hem te verwijderen van de playstation en dan via Settings > Accessory Settings > Register BD remote Control , terug te instaleren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
djaxx zei:
Al eens geprobeerd van hem te verwijderen van de playstation en dan via Settings > Accessory Settings > Register BD remote Control , terug te instaleren?
Yep , heb ik al eens gedaan ,maar geen oplossing... Ik zoek verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator: