• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smarthome Logitech Harmony Topic

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
1) Tv kijken activiteit gaat toch wel makkelijk via ipad.. En idd nooit gedacht maar i dunno of ik daar werkelijk nog ab voor zou gebruiken.

Soit enkele dingen.
Voor activiteit tv kijken moet mn tv op hdmi 2 staan. Dit lukt, echter wil hij te snel dit doen, terwijl mn oude tv nog niet opgestart is lol
Met de one kan ik vertraging instellen... Nu vind ik dat niet?
Overigens vond hij mn orange decoder ook netjes. En start deze ook sneller op dan de telenet brol.


Ander vraagje, kan ik ook mn haard koppelen?
Die heeft ook een ab, dacht via rf
1) Vandaar dat ik mijn smartphone of tablet als verlichte afstandsbediening ipv de compagnon gebruik.
2) Vertraging kan je aanpassen door de volgende stappen....
Setup -> Apparaten -> vertraging aanpassen, done
263a.png


Via je RF-controller het juiste kanaal trachten op te sporen, daarna deze aanmaken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wat bedoel je met via rf controller....


Ivm vertraging, gevonden maar ik kan het niet wijzigen?
 

Bijlagen

  • image.png
    image.png
    166 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
1) ja waarom
2) ik kan niet op die setting drukken vertraging zoveeel ms, maar ipad doet niks, ik moet toch op die getallen drukken? Of hoe verander ik dit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
2) gevonden, het is een scrollbar lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Omdat ik stilletjes aan alles met IP/CEC aansturing wil koppelen ipv. Infrarood en RS232 overweeg ik mijn Harmony 900 te vervangen door een Elite.

Heeft er iemand ervaring met IP aansturing van Kodi/Sonos/custom commands met een Harmony HUB?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Zelf heb ik op het www nog geen enkele bericht kunnen vinden waar de Harmony Remote twee-wegs aansturing via IP mogelijk maakt in Sonos en/of Kodi.
Ik bedoel dus dat je niet enkel een commando geeft, maar ook feedback krijgt op jouw afstandsbediening welk liedje nu op Sonos speelt of waar je kan bladeren tussen jouw films.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Road Rebel zei:
Omdat ik stilletjes aan alles met IP/CEC aansturing wil koppelen ipv. Infrarood en RS232 overweeg ik mijn Harmony 900 te vervangen door een Elite.

Heeft er iemand ervaring met IP aansturing van Kodi/Sonos/custom commands met een Harmony HUB?
Kan dat alleen met de elite of ook met andere harmony's die de hub hebben?

Ik heb een smart control met hub, maar ik ben IP aansturing nog niet tegen gekomen.
Ik zou het geweldig vinden moest ik een paar PHP scriptjes kunnen afvuren die thuis op m'n serverke draaien om m'n Hue en Milights aan te sturen, want de standaard home controls laten de wensen over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Feedback bladeren tss je films op je harmony? Ik mag er niet aan denken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Van hetgeen ik begrepen heb ondersteunt Logitech een vorm van "statisch" 2wegs IP aansturing met sommige devices.
Ik heb iets gelezen van Sonos (en de marketing afbeeldingen tonen toch echt covers bij het afspelen vaan een liedje)

140615.logitech1.jpg

Het zou werken met de Harmony App, maar behalve een paar youtubevideos van een Harmony met knopjes naar Sonosfavorieten kwam ik niets tegen.
Ook Sony's Android TV heeft een app die integreert met deHarmony HUB. De previews spreken van 2wegs-IP aansturing, maar het lijkt me eerder dat de TV gebruikt wordt als domotica-HUB.

Zoiets dus zou ideaal zijn:

https://twitter.com/Raphael_NEEO/status/777321063126601728

Maar het blijven prototypes. Het zou mij niet verbazen dat dit kan bij Crestron, RTi of Savant maar dan spreken we over andere prijskaartjes en die zijn allen gebaseerd op een server.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ah op je smartphone ja dan..
263a.png

De neeo komt terug lol, is die al uit eigenlijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
broodro0ster zei:
Kan dat alleen met de elite of ook met andere harmony's die de hub hebben?

Ik heb een smart control met hub, maar ik ben IP aansturing nog niet tegen gekomen.
Ik zou het geweldig vinden moest ik een paar PHP scriptjes kunnen afvuren die thuis op m'n serverke draaien om m'n Hue en Milights aan te sturen, want de standaard home controls laten de wensen over.
Van wat ik begrepen heb is het niet de afstandsbediening die IP-aansturing mogelijk maakt maar de HUB.
Alleen blijft de IP-aansturing vanuit Logitech vrij beperkt lijkt het. Ik kwam ook volgende API tegen die ls bridge fungeert tussen jouw Harmony en jouw domotica, maw je moet een dummy device toevoegen en de bridge maakt er HTTP commands van:
http://bwssystems.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Skank zei:
Ah op je smartphone ja dan..
263a.png

De neeo komt terug lol, is die al uit eigenlijk?
Precies, ik zoek dus een "smartremote" (naar analogie van de smartphone).
In eerste instantie dacht ik dat -dankzij de hub- de harmony nu intelligent geworden was. Maar dat is dus nog niet zo?

Wat de Neeo betreft: ik begin stilletjes aan ongeduldig te worden...
1f610.png

Het ontbreken van een microfoon in 2017 zou wel eens kunnen zorgen dat de NEEO v1 hopeloos verouderd is tegen dat de afstandsbediening daadwerkelijk in de rekken staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Road Rebel zei:
Van wat ik begrepen heb is het niet de afstandsbediening die IP-aansturing mogelijk maakt maar de HUB.
Alleen blijft de IP-aansturing vanuit Logitech vrij beperkt lijkt het. Ik kwam ook volgende API tegen die ls bridge fungeert tussen jouw Harmony en jouw domotica, maw je moet een dummy device toevoegen en de bridge maakt er HTTP commands van:
http://bwssystems.com
Ja uiteraard dat het de hub is die de IP aansturing doet, maar support is idd beperkt. Nuja, voor de doorsnee gebruikers is dit al meer als voldoende.
Ik ga eens kijken naar bws systems. Dat het via een dummy device moet, vind ik nog niet erg. Zolang ik maar niet de speciale home knoppen nodig heb en m'n eigen php scriptjes kan afvuren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Blijkbaar zou er een custom commands kunnen gestuurd worden ahv. FHEM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Werkt zo ne harmony ook met de Shield bijvoorbeeld? Daarmee bedoel ik met een "kakske" dat geen gebruik maakt van infrarood... Wat gebruikt een shield dan eigenlijk? Is da via bluetooth?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Chickenlal zei:
Werkt zo ne harmony ook met de Shield bijvoorbeeld? Daarmee bedoel ik met een "kakske" dat geen gebruik maakt van infrarood... Wat gebruikt een shield dan eigenlijk? Is da via bluetooth?
Ja, beide. Ik stuur de Shield aan met de Harmony via Bluetooth, maar aan/uit is via infrarood.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Road Rebel zei:
Van hetgeen ik begrepen heb ondersteunt Logitech een vorm van "statisch" 2wegs IP aansturing met sommige devices.
Ik heb iets gelezen van Sonos (en de marketing afbeeldingen tonen toch echt covers bij het afspelen vaan een liedje)

140615.logitech1.jpg

Het zou werken met de Harmony App, maar behalve een paar youtubevideos van een Harmony met knopjes naar Sonosfavorieten kwam ik niets tegen.
Ook Sony's Android TV heeft een app die integreert met deHarmony HUB. De previews spreken van 2wegs-IP aansturing, maar het lijkt me eerder dat de TV gebruikt wordt als domotica-HUB.
Je kan een Sonos toestel bedienen en je ziet welk nummer er speelt (in de app of op de remote), maar verder is er niet veel aan....



Voor alle ip stuff (incl hue edm) gebruik ik toch nog de lightmanager air - en die acties koppel je dan met de harmony spullen.
 

Bijlagen

  • IMG_0009.PNG
    IMG_0009.PNG
    1,1 MB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Dank je @ToothLess,
Ik twijfel nu wel of niet overstappen naar een Elite wel genoeg bijbrengt tov. de investering.
Maar zo een NEEO (als die ooit uitkomt en de helft waarmaakt van wat ze zeggen) zal het dubbele kosten van een Elite.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Road Rebel zei:
ToothLess</woltlab-metacode>,
Ik twijfel nu wel of niet overstappen naar een Elite wel genoeg bijbrengt tov. de investering.
Maar zo een NEEO (als die ooit uitkomt en de helft waarmaakt van wat ze zeggen) zal het dubbele kosten van een Elite.
Het zou interessanter zijn mocht de logitech werken op de manier die je eerder aanhaalde, zodat je ook inderdaad bv door muziek en films kan gaan scrollen. Aan de andere kant is zo'n klein scherm niet echt handig te noemen voor dat soort zaken.

Ik zou er het geld niet meer aan uitgeven, gezien de smartphone en tablet een perfect alternatief zijn om...hetzelfde te gaan doen dan wat die normale remotes doen (icm de hub dan).
Ik vind de elite trouwens minder goed werken dan de ultimate (die is sneller). Ok, je hebt daar wat knopkes om stopcontacten en verlichtingen 'te sturen', maar dat is niet veel soeps. (trouwens als je hue stuff wil aanpassen moet je sowieso via de tablet gaan werken, want via myharmony kan je dat amper gaan instellen). Integratie is er, maar ik vind die zeer beperkt. Vandaar ook mijn voorkeur naar de lightmanager, daar kan véél.

Die remotes zijn dus OK voor mensen die nog een echte remote in de hand willen - da's meer een kwestie van 'gewoonte' vermoed ik... maar zelfs met een companion kom je dan al aardig weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator: