• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smarthome Logitech Harmony Topic

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Ah kan idd ook de verkeerde zijn als de naam verschillend is. In dat geval zal je de "decoder" weer moeten verwijderen en proberen te zoeken op "Orange TV", zodat je terug hetzelfde apparaat hebt als vroeger.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ah kan idd ook de verkeerde zijn als de naam verschillend is. In dat geval zal je de "decoder" weer moeten verwijderen en proberen te zoeken op "Orange TV", zodat je terug hetzelfde apparaat hebt als vroeger.
dqs het probleem, ik vind die oude niet terug
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Op de ab v mn lg heb ik een netflix knop.. Kan ik die koppelen aan de activiteit netflix op mn logitech?
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ja normaal wel, hier heb ik een activiteit ‘netflix’ en dat start de Netflix app hetzelfde als de netflix knop op de afstandsbediening (Sony toestel)

Als je bij devices kijkt en dan je LG, gaat daar normaal al een ‘netflix’ activiteit tussen staan.
Die hang je dan aan een activiteit of aan een button.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ja normaal wel, hier heb ik een activiteit ‘netflix’ en dat start de Netflix app hetzelfde als de netflix knop op de afstandsbediening (Sony toestel)

Als je bij devices kijkt en dan je LG, gaat daar normaal al een ‘netflix’ activiteit tussen staan.
Die hang je dan aan een activiteit of aan een button.
Gelukt thx
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nog 2 vraagjes :)

- Kan ik mijn 2 onderste knoppen links en rechts toewijzen om een activiteit te starten? Ik heb vanboven volgende pictogrammen: muzieknoot, tv en filmstrip: deze zijn echter al toegewezen en ik zou graag nog onderaan ps4 starten en switch starten toewijzen
- Kan ik met harmony bij een bepaalde activiteit automatisch mijn tv beeldschermstand wijzigen bv bij film kijken op "cinema" stand, en bij games op "gamestand"?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Nog 2 vraagjes :)

- Kan ik mijn 2 onderste knoppen links en rechts toewijzen om een activiteit te starten? Ik heb vanboven volgende pictogrammen: muzieknoot, tv en filmstrip: deze zijn echter al toegewezen en ik zou graag nog onderaan ps4 starten en switch starten toewijzen
Nee, maar ge kunt wel 2 activiteiten per actitiviteitsknop zetten. Eentje als je lang duwt en eentje als je kort duwt. Als ik lang op de film strip duw, start ik de PS spelen. Als ik kort duw start m'n Kodi activiteit :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nee, maar ge kunt wel 2 activiteiten per actitiviteitsknop zetten. Eentje als je lang duwt en eentje als je kort duwt. Als ik lang op de film strip duw, start ik de PS spelen. Als ik kort duw start m'n Kodi activiteit :)

Waar pas ik dat dan aan?
Zodat de korte netflix is en de lange ps4
en dan vr film de korte kodi en de lange switch
 

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Mmm blijkbaar schakelt hij wel mijn apparaten in de kast, maar de tv boven de kast niet.
Nochtans kan mn remote gewoon via ir mijn tv bedienen , das gewoon in line of sight

Als ik die handleiding bekijk, zou ik een ir blaster bovenop mn kast moeten plaatsen om mn tv te bedienen , hoe zot is dat

Ik dacht ook eerst dat mijn Harmony Elite defect was omdat hij niet werkte met line of sight van de afstandsbediening alleen, maar je moet daarvoor de instellingen aanpassen:

-> Instellingen
-> Afstandsbediening en hub
-> IR-toewijzingen
-> LG TV
-> Alleen afstandsbediening (in plaats van Hub en miniblasters)
-> opslaan en synchroniseren

en klaar is kees. :cool:
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Valt de wifi verbinding bij diegene die zo'n smarthub hebben, ook regelmatig even weg? En dan vooral als deze een activiteit begint..
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Nog nooit enig probleem met de Harmony hub gehad, daalt als een zonnetje :)
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Nog nooit enig probleem met de Harmony hub gehad, daalt als een zonnetje :)

Ik zie dan gewoon het lampje rood worden voor enkele minuten, maar daarna doet ie het weer perfect... aan het signaal zou het niet kunnen liggen, een TP-Link EAP225 voorziet op de bovenverdieping de wifi en smartphone heeft altijd vol balkje :)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mij settings voor de Harmony zijn niks speciaal, een vast ip-adres op 2,4 Ghz en op een goed Wifi-kanaal.
Zal bij jou niet anders zijn, hé ;)
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik was van plan om de Harmony aan te schaffen, maar dat zie ik nu niet snel gebeuren:
https://tweakers.net/nieuws/147024/...kkeert-lokale-toegang-tot-de-harmony-hub.html

Dat gaat toch veel te traag werken als alles via de cloud gaat.

Wacht, als ik nu de acitviteit 'Film kijken' start, moet dit sinds versie .26 nu via de cloud? En als internet eruit ligt, bolt het niet? Wat is dat toch met al die bedrijven die persé alles over het internet willen hebben...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Hmm. Sinds kort een Ultimate maar dat was nog met de oude software. Je kan kiezen niet te updaten maar dat zal maar tijdelijk een oplossing zijn. Wat doen ze dan als je geen internet hebt? Klinkt onwaarschijnlijk maar kan altijd natuurlijk :)
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Hmm. Sinds kort een Ultimate maar dat was nog met de oude software. Je kan kiezen niet te updaten maar dat zal maar tijdelijk een oplossing zijn. Wat doen ze dan als je geen internet hebt? Klinkt onwaarschijnlijk maar kan altijd natuurlijk :)

9 kansen op de 10 zit je al op de laatste firmware optie... update vanzelf ;)
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Blijkbaar hebben ze nieuwe firmware uitgebracht en daarmee kan je terug alles lokaal benaderen. Misschien zijn ze toch verschoten van de vele reacties. Ik denk trouwens dat ze veel klanten verloren hebben door deze stunt.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007