• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

MEDE8ER Topic

Vrees ervoor dat er voor OS X geen alternatieven zijn. Maar Mede8er had toch hun eigen scraping systeem ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Stiibun zei:
Vrees ervoor dat er voor OS X geen alternatieven zijn. Maar Mede8er had toch hun eigen scraping systeem ?
Klopt, maar dat moet je ook hun biblioteek gebruiken en het is net dat wat ik liever zelf in de hand heb. Ga straks je software eens bekijken
1f609.png

Straks es zien thx Stefaan, als jij een 7.1 track wilt selecteren in je mede8er zie je dan ook maar 6 kanalen teack ipv 8 ookal is hij wel degelijk 7.1 (8 kanalen)? Idem als je info drukt

Afzonderlijk editen gaat dus wel joske
263a.png
kon niet anders he
263a.png

Skank zei:
Zie video codecs supported, daar staat "ts" bij. Waarom hij dan dit niet doet bij jou ivm edge of tomorrow, erg vreemd
Kan ook DVD-format zijn bv audio-ts en video-ts?

Skank zei:
Straks es zien thx Stefaan, als jij een 7.1 track wilt selecteren in je mede8er zie je dan ook maar 6 kanalen teack ipv 8 ookal is hij wel degelijk 7.1 (8 kanalen)? Idem als je info drukt
Ik ben Mede8er-loos tegenwoordig, mijn laatste exemplaar staat bij Rik ... of denk toch dat hij daar nog dienst doet
1f609.png

Alles via Plex op de Mac Mini nu, zelfs de Dune moet werkloos toekijken.

Ah wist ik niet
263a.png
Jos, nee dat is het zeker niet.

Skank zei:
Joske, zie:

http://www.mede8er.eu/nl/index.php?d=600x3d

Zie video codecs supported, daar staat "ts" bij. Waarom hij dan dit niet doet bij jou ivm edge of tomorrow, erg vreemd

Dat heb ik ook gehad met die film in een .ts container. Zeer vreemd. Een andere versie doet het wel goed
263a.png

Ivm de 6 kanalen, ik heb dit net thuis getest. (heb wel geen 7.1), maar de receiver kan weergeven wat ik binnen krijg.

Het vreemde is dat de Mede8er 5.1 toon als track, maar de receiver krijgt wel een 7.1 signaal binnen. Als dan switch naar de 5.1 DD track, toont de receiver wel 5.1. Switch ik terug naar de DTS HD MA 7.1 track, zegt de Mede8er dat het 5.1 is, maar de receiver krijgt terug het 7.1 binnen.

@Joske007 : Kan je dit eens testen? Door op de info knop te drukken van de Denon kan je zien wat ie binnen krijgt en wat ie output. Ook als ie upscaled, zou je iets anders moeten zien dan DTS-HD MA op het display van de receiver. Iets a la prologic II geloof ik.

De settings op de mede8er

Ik heb hier een Mede8er MED600X3D via hdmi aangesloten op mijn Denon 4520. In de mede8er staat Hdmi op “AUTO” en surround Sound op “7.1 True HD”. Wanneer ik nu via de AB op de mede8er het audiospoor 7.1 wil selecteren krijg ik alleen maar 6 kanaals te zien ipv 8 kanaal 7.1?

Mediainfo laat me duidelijk zien dat de 7.1 track er wel degelijk staat!

En wat krijg je te zien als je hem afspeelt en dan de info van de Denon opvraagt? Krijgt die een 7.1 track binnen?

Dit zijn dezelfde instellingen als gisteren, waarbij de denon DTS HD Master aangeeft.

Joske007 zei:
Dit zijn dezelfde instellingen als gisteren, waarbij de denon DTS HD Master aangeeft.
En als nu op de info knop drukt van jouw Denon, zie dan een 7.1 of 5.1 inkomend signaal? DTS HD MASTER kan zowel 5.1 als 7.1 zijn.

broodro0ster zei:
Dat heb ik ook gehad met die film in een .ts container. Zeer vreemd. Een andere versie doet het wel goed
263a.png

Ivm de 6 kanalen, ik heb dit net thuis getest. (heb wel geen 7.1), maar de receiver kan weergeven wat ik binnen krijg.

Het vreemde is dat de Mede8er 5.1 toon als track, maar de receiver krijgt wel een 7.1 signaal binnen. Als dan switch naar de 5.1 DD track, toont de receiver wel 5.1. Switch ik terug naar de DTS HD MA 7.1 track, zegt de Mede8er dat het 5.1 is, maar de receiver krijgt terug het 7.1 binnen.

@Joske007 : Kan je dit eens testen? Door op de info knop te drukken van de Denon kan je zien wat ie binnen krijgt en wat ie output. Ook als ie upscaled, zou je iets anders moeten zien dan DTS-HD MA op het display van de receiver. Iets a la prologic II geloof ik.
Aha jij hebt ook een mede8er , das goed om te testen. Ivm die ts, is dit dezelfde film? Edge of tomorrow? anders ligt het daar aan.

Wat 7.1 en mede8er betreft. die toont een 7.1 idd als een 5.1 hoewel klank wel uit alle speakers komt.. maar of het dan een upscaled 5.1 is of een 7.1 , daar heb je het raden naar. Daarom dat je zou moeten kunnen zien wat het is. prologic 2 is toch iets anders?

Zoiezo heb je dts-hd ma (maar of het dan 5.1 of 7.1 is?)

Dus met die info button kun je de bron zien? doen joske
263a.png
Maar dan blijft het volgens mij wel een mede8er firmware fout.

Skank zei:
Aha jij hebt ook een mede8er , das goed om te testen. Ivm die ts, is dit dezelfde film? Edge of tomorrow? anders ligt het daar aan.

Wat 7.1 en mede8er betreft. die toont een 7.1 idd als een 5.1 hoewel klank wel uit alle speakers komt.. maar of het dan een upscaled 5.1 is of een 7.1 , daar heb je het raden naar. Daarom dat je zou moeten kunnen zien wat het is. prologic 2 is toch iets anders?

Zoiezo heb je dts-hd ma (maar of het dan 5.1 of 7.1 is?)

Dus met die info button kun je de bron zien? doen joske
263a.png
Maar dan blijft het volgens mij wel een mede8er firmware fout.
Jup, ook Edge of Tomorrow.

Als het een 5.1 of 7.1 track is dat binnenkomt op de AVR, kan je zien als de info van de AVR opvraagt. Op de remote van mijn Denon AVR X-2000 staat er een info knop. Daar kan je zien wat het binnenkomend signaal is, het uitgaand signaal en welke processing er aan staat.

Als ik een 7.1 film afspeel (heb er gisteren een 3 tal getest), toont de Mede8er dat het een 5.1 track is, maar de Denon zegt dat hij een 7.1 signaal binnen krijgt. Ik vermoed dus dat het een bugje is in de Mede8er firmware.

Ik bedoel maar dat er iets op het info schermpje komt al la ProLogic als je gaat upscalen. Er zal niet meer DTS HD MSTR op het display van de AVR staan als je gaat upscalen. Maar dit kan je ook zien met de info button op de AVR
263a.png

Back
Bovenaan