• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Muziek streaming diensten

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Spotify familie-abonnement flink goedkoper.  </strong> (bron: http://www.onemorething.nl/2016/05/spotify-familieabonnement-flink-goedkoper/)

Spotify heeft zijn familie-abonnement vernieuwd en een stuk concurrerender gemaakt. Net als bij Apple Music betalen gezinnen, groepen en families voortaan € 14,99 aan de streaming­dienst voor maximaal zes individuele accounts. Voorheen rekende Spotify € 9,99 voor het hoofd­account en € 4,99 voor ieder gezinslid, met een maximum van totaal vijf accounts. Nu zijn de voorwaarden en het bedrag gelijk aan die van Apple Music. Bij Premium for Family krijgt elk gezinslid een eigen Premium-account. Degenen die al Spotify gebruiken, behouden al hun opgeslagen muziek, afspeellijsten en aanbevelingen. De factuur en betaling worden door het gezinshoofd geregeld. Nieuwe gebruikers kunnen direct een gezins­abonnement nemen, bestaande houders van een familie­abonnement kunnen extra familieleden toevoegen voor dezelfde prijs.

Voor individuele gebruikers heeft Spotify momenteel <strong>een aanbieding
https://www.spotify.com/nl/: drie maanden Premium voor € 0,99. Daarna het normale tarief van € 9,99 per maand. Apple Music is de eerste drie maanden gratis te proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Thx, voor de info. Ga ik al direct eens terug gebruiken dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Joske007 zei:
Voor individuele gebruikers heeft Spotify momenteel een aanbieding: drie maanden Premium voor € 0,99. Daarna het normale tarief van € 9,99 per maand. Apple Music is de eerste drie maanden gratis te proberen.
Cut ! Je komt helaas niet in aanmerking voor de door jou gezochte aanbieding. Maar geen zorgen, hier is een andere aanbieding speciaal voor jou.

Damn Heb google even opgezegd, verloopt 30 mei En toch ene bij spotify genomen , doordat het een reconnect is, geldt die aanbieding niet. Kreeg wel een andere 3 maanden voor 9,99, scheelt toch 2 maanden Nu terug dus op spotify, kan ik gelijk nog eens testen of het ondertussen beter is icm sonos
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Apple Music straks voor € 7,99 per maand?

Bron: http://www.onemorething.nl/2016/11/apple-music-prijsdaling-gerucht/

Apple Music wordt eind dit jaar mogelijk goedkoper. Volgens interne bronnen van het vakblad Digital Music News is Apple van plande prijs van het maandabonnement met ongeveer 20 procent te verminderen naar € 7,99 per maand. De prijsverlaging zou eind december doorgevoerd worden. Naast het reguliere abonnement van € 7,99 zou het gezinsabonnement – voor maximaal zes personen – € 12,99 per maand gaan kosten.

Prijsdruk van Amazon Momenteel kost Apple Music net als Spotify, Deezer en vele andere steamingdiensten € 9,99 per maand (individueel abonnement) of € 14,99 (gezinsabonnement). Amazon komt echter met Music Unlimited dat voor leden van zijn Prime-dienst slechts $ 7,99 per maand kost. Apple zou die prijs willen matchen en het is een publiek geheim dat Apple zijn streaming*­dienst eigenlijk een lagere prijs dan concurrenten als Spotify aan wilde bieden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Spotify-topman stapt over naar Apple Music

Bron: http://www.onemorething.nl/2017/02/spotify-topman-over-naar-apple-music/

Met voormalig platenbaas Jimmy Iovine aan het roer staat de telefoonklapper van Apple Music vol met grote labels en bekende artiesten, maar wordt er ook aan kleinere labels gedacht? Vanaf nu zorgt Steve Savoca, ex-topman bij Spotify, daarvoor.
Dit heeft Apple bevestigd tegenover Business Insider. Savoca gaat bij Apple Music doen wat hij vijf jaar lang bij Spotify deed: het verbreden en verdiepen van relaties met kleine, onafhankelijke labels, vooral internationaal.
Zowel Apple Music als Spotify leggen een grote nadruk op het ontdekken van nieuwe muziek. De Discover Weekly van Spotify valt bij veel gebruikers in de smaak en Apple heeft sinds iOS 10 een wekelijkse nieuwe muziek-mix die een algoritme voor de gebruiker samenstelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Apple zit op zoveel geld (> 230 miljard dollar) dat ze dus idd gewoon onder de prijs zouden kunnen werken om de rest kapot te maken of erg pijn te doen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Of meer geld te geven aan de artiesten...
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Spotify stapt in lossless streamen met Spotify HiFi abonnement</strong>

Bron: https://muziekstreamen.com/nieuws/spotify-stapt-in-lossless-streamen-met-spotify-hifi-abonnement/


Streamen in lossless audio kwaliteit is de nieuwste ontwikkeling in de markt voor streaming muziek. Audio die lossless (zonder verlies) wordt aangeboden klinkt een stuk beter dan gecomprimeerde muziek zoals deze nu al te streamen is via populaire muziekdiensten. Spotify start binnenkort met een nieuw abonnement waarbij muziek ook lossless wordt aangeboden. Hiermee is Spotify na Deezer de tweede grote online muziekdienst die lossless audio aanbiedt.
Spotify HiFi is nu nog niet af te sluiten. Gebruikers die een melding kregen dat ze in aanmerking komen voor een abonnement op de HiFi variant van Spotify krijgen een foutmelding op het moment dat ze hun abonnement willen upgraden. Een abonnement op Spotify HiFi kost fors meer dan een regulier abonnement op Spotify Premium. Bovenop het maandbedrag van €9,99 overweegt Spotify een extra bedrag van 5 tot 10 euro te willen rekenen.

De functionaliteit van Spotify HiFi is exact gelijk aan die van Spotify Premium. Voor nieuwe functies of uitgebreide mogelijkheden hoef je dus geen Spotify HiFi af te sluiten. De geluidskwaliteit van de nieuwe abonnementsvorm zal waarschijnlijk voor muziekliefhebbers een argument zijn om wel over te stappen. Volgens geruchten zal de geluidskwaliteit van Spotify HiFi vergelijkbaar zijn met die van Tidal. Die muziekdienst is momenteel toonaangevend als het aankomt op muziek streamen in hoge kwaliteit.

Ik kijk er alvast naar uit
263a.png


<strong>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben al langer spotify klant, nu zelfs family. Daarnaast nog netflix ..
Zalig gewoon

Ik ben mn kodi setups aan het finaliseren en daarna volgen enkele jaren geen wijzigingen meer op vlak v kodi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
GOed nieuws! Hopelijk valt de prijs mee, dan neem ik het direct.
NEtflix vind ik pak minder. Films te oud en sommige series lopen meerdere seizoenen achter. Dan is play more een pak beter maar dan weer te duur voor wat het ook maar is. Zolang hier geen echt interessante aanbieder is blijf ik d*wnlo*den. Al zou ik het liever allemaal legaal doen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik neem netflix niet voor films, enkel series
Voor spotify durf ik wedden dat je het verschil niet eens zal horen in je setup
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik hoop van wel want anders komt spotify serieus te kort. Het verschil tss mijn goede flacs en spotify premium die ik nu heb is heeeeeel duidelijk, nog geen klein beetje zelfs.

Netflix voor series zeg je, voor diegene die ze zelf maken ok maar voor de rest lopen ze belachelijk ver achter altijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Ik ben al langer spotify klant, nu zelfs family.
Na een proefperiode bij Apple's Music, die overigens meer dan dik tegenviel
1f44e.png
Heb ik vorig jaar een Premium Spotify abonnement genomen
1f44d.png

Nu dat Lossless op de planning staat en Bluesound dit gelukkig volledig ondersteund, kan het genieten van deze streamingdienst alleen maar intenser worden
1f60e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
djaxx zei:
Ik hoop van wel want anders komt spotify serieus te kort. Het verschil tss mijn goede flacs en spotify premium die ik nu heb is heeeeeel duidelijk, nog geen klein beetje zelfs.

Netflix voor series zeg je, voor diegene die ze zelf maken ok maar voor de rest lopen ze belachelijk ver achter altijd.
goh ik loop toch hopeloos achter met series, dus no trouble for me
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Ik ben tevreden over Tidal HiFi.
Ik heb nooit Spotify geprobeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Seagull zei:
Ik ben tevreden over Tidal HiFi.
Ik heb nooit Spotify geprobeerd.
Een beetje marktonderzoek kan nooit kwaad, pas dan weet je dat je goed zit
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Sinds een jaar heb ik ze regelmatig geprobeerd ahv. proefabonnementen. Mijn ervaring is dat het afgelopen 2 jaar zodanig snel veranderde dat een vroegere vergelijk nu niet meer geldt. Ook bij video streaming diensten geldt dat overigens: Netflix België is nu al een heel pak beter dan 12 maand geleden.

Spotify</strong> premium, daar ben ik 2 jaar lid van geweest, in het begin waren ze erg beperkt qua artiesten en albums en draaide het vnl om goedkope uitgaves en coverbandjes. Tijdens mijn laatste proef 3 maand geleden bleek dat het aanbod enorm was gegroeid. Icm. spotify connect hebben ze een volledig aanbod die volledig kan integreren met hardware. Alleen is een "gewoon" premium account nog steeds beperkt in aantal streams en clients.

Ik heb drie maand Tidal gehad, waarvan eentje HiFi. Ik merkte weinig van de extra kwaliteit (streaming diensten worden hier voornamelijk voor achtergrond en mood gebruikt), maar stoorde me wel dat er minder artiesten en albums waren en dat ik mijn smaak niet kon vinden in de Tidal playlists. Met ROON was de integratie wel fenomenaal overigens.

Bij Deezer (1 maand geprobeerd) kreeg ik het gevoel dat ze staan waar spotify 2 jaar geleden stond. Kwaliteit is goed, maar bij mij draait het meer om gebruiksgemak.

<strong>music
: bij de lancering vond ik het maar niets. De laatste maanden zijn ze meer op spotify gaan lijken met hun mood en user curated playlists, het is er nog niet helemaal maar bijna. Gezien de volledige integratie in iOS, Mac OS, iCloud en de laagste prijs (4,99€/maand; EDU korting), is het voor mij het beste nu.
Het vervangt ook mijn vroegere iTunes match en integreert seamless met de 13000 liedjes die ik de loop der jaren verzameld heb. Apple Music heeft ook geen enkel probleem om meerdere streams en clients, ook al heb je een individueel account.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Ik luister overdag op kantoor via Sonos op de achtergrond, in de wagen op mijn gsm, in de living en de keuken voorlopig nog via Sonos en 's avonds achter mijn bureau met een Samsung Level Over hoofdtelefoon. Op de hoofdtelefoon hoor ik wel degelijk verschil bij Tidal HiFi.
Ik gebruik nooit playlists of genres en ben nog geen albums tegengekomen die ik mis. Voorlopig vind ik alles, van Charlotte De Witte tot Eddy Wally.
1f609.png

Als Spotify lossless komt zal ik eens vergelijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator: