• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Muziek streaming diensten

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Facebook wil zich nu ook mengen lol. Nog een muziekstreamingdienst...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Het is een tijdje geleden dat ik nog spotify opgestart heb. Ik kan me herinneren dat je jouw spotify muziek offline kon afspelen op jouw pc. Maar kan je met Spotify (of Deezer, Tidal, Qobus indien er hier gebruikers van zijn) ook jouw eigen muziek de cloud beschikbaar maken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Bij Spotify allesinds niet. Je kan wel muziek kopieren naar de mobiele app vanaf je PC (is niet echt een handig process), maar streamen vanuit de cloud kan niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Road Rebel zei:
Het is een tijdje geleden dat ik nog spotify opgestart heb. Ik kan me herinneren dat je jouw spotify muziek offline kon afspelen op jouw pc. Maar kan je met Spotify (of Deezer, Tidal, Qobus indien er hier gebruikers van zijn) ook jouw eigen muziek de cloud beschikbaar maken?
nee enkel google en apple kan dit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Prince niet meer te beluisteren via Spotify, Apple Music en meer

Prince geeft en Prince neemt: op dezelfde dag dat de zanger van het populair nummer Purple Rain een nieuwe track deelde met zijn fans via Soundcloud, het nummer HARDROCKLOVER, haalde de zanger ook zijn muziek weg bij verschillende muziekstreamingdiensten. Zo is de muziek van Prince niet meer terug te vinden op Spotify. Wanneer je de artiest opzoekt, dan vind je er de volgende tekst.

Ook heeft Prince zijn muziek verwijderd van de muziekstreamingdienst Rdio. Tel daarbij bovenop dat Prince’s muziek al niet beschikbaar is voor Apple Music en je kunt je voorstellen dat fans van de muzikant hierdoor behoorlijk van slag zijn. Op moment van schrijven is het gelukkig nog wel zo dat je Prince kunt vinden op muziekstreamingdiensten alsDeezer, Tidal en Google Play Music, maar helaas is het niet bekend of we hem daar ook gaan verliezen, aangezien daarover niets naar buiten is gekomen. Voor Prince is dit echter geen vreemd gedrag, aangezien hij al vaker zomaar verdween op het internet, zoals op websites als YouTube en sociale media. Wil je dus naar de muziek van Prince luisteren via een muziekstreamingdienst, omdat je de cd’s allemaal hebt opgeborgen of nooit hebt gekocht, dan dien je nu dus een abonnement van tenminste 9,99 euro per maand af te sluiten bij één van de drie bovenstaande diensten. Maar voor hoelang zijn muziek daar nog op staat, is helaas niet bekend.


Lang leve google :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Opgepast: Apple Music voorziet geüploade muziek van DRM
iTunes-mpeg4p-16x9-190x108.png


Apple Music is standaard voorzien van iCloud-muziekbibliotheek, een dienst die je eigen gekochte of geripte muziek naar iCloud uploadt zodat deze op al je apparaten beschikbaar is. Net als iTunes Match, maar met één belangrijk verschil. In tegenstelling tot iTunes Match blijkt iCloud-muziekbibliotheek geüploade muziek van kopieerbeveiliging (DRM) te voorzien. Daardoor is muziek alleen af te spelen op apparaten die met je Apple ID geautoriseerd zijn. Als je een eigen mp3’tje naar iCloud-muziekbibliotheek uploadt en het origineel daarna verwijderd, krijg je een bestand met kopieerbeveiliging terug in je muziekbibliotheek terug. Dat was bij iTunes Match niet zo, daar was het altijd mogelijk om de DRM-vrije bestanden terug te downloaden. iCloud-muziekbibliotheek wordt niet alleen gebruikt om je eigen muziek in op te slaan, maar is ook nodig om afspeellijsten offline op te slaan of gemaakt afspeellijsten op andere apparaten te zien.
IMG_0102.jpg
Waarom is dat een probleem? Zolang je je Apple Music-abonnement blijft houden en je muziek alleen op je eigen apparaten afspeelt is het niet zo’n probleem. Mocht je het abonnement opzeggen en niet al je liedjes als lokaal bestand bewaard hebben, dan kan het voorkomen dat je nummers niet meer af te spelen zijn. Apple Music ondersteunt afspelen op maximaal 10 apparaten, waarvan 5 computers. Even snel een bestand op USB-stick zetten om op een andere muziekinstallatie af te spelen is er niet bij. Wanneer heeft een nummer DRM en wanneer niet?
  • Streaming muziek die je offline opslaat heeft DRM. Dat is logisch, want als je abonnement op Apple Music afloopt, is het niet de bedoeling dat je die nummers nog kunt beluisteren.
  • Eigen muziek die met iCloud-muziekbibliotheek is geüpload heeft DRM.
  • Eigen muziek die met iTunes Match is geupload heeft geen DRM.
  • Aankopen in de iTunes Store hebben geen DRM.
Zelf checken of een nummer DRM heeft kan in iTunes door rechts op een nummer te klikken, te kiezen voor opties. In het tabblad bestand zie je onder soort verschillende omschrijvingen. Als hier staat Apple Music-audiobestand is het met DRM beveiligd. Anders niet.
Schermafbeelding-2015-07-02-om-17.58.24.png
Als je geen DRM wil, is het verstandig een abonnement op iTunes Match te nemen, voor 25 euro per jaar extra heb je dan wel de mogelijkheid om muziek DRM-vrij naar iCloud te uploaden en te downloaden. Het maken van een goede back-up van je originele muziekbestanden is ook verstandig. Apple heeft hier uiteen gezet hoe je dat het best doet.

Bron: http://www.onemorething.nl/2015/07/opgepast-apple-music-voorziet-geuploade-muziek-van-drm/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Weet er iemand hoeveel je max kan downloaden bij google play? Ik wil een hoop meehebben zonder dat ik data moet gebruiken voor het beluisteren v muziek Wel erg handig !

Maar ik wil dus weten hoeveel ik max kan "meenemen"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Er is een nieuwe speler op de markt voor muziekstreamingdiensten: Baboom. Officieel stond Kom Dotcom aan het hoofd van dit project, maar eind vorig jaar legde hij zijn functie neer. De muziekstreamingdienst is gratis te gebruiken. Baboom: gratis muziekstreamingdienst op web en mobile Vorig jaar kreeg het internet al even een sneak peak van de toe nog niet gelanceerd muziekstreamingdienst Baboom, maar deze week is de service dan eindelijk gelanceerd op het web, Android en iOS. Baboom moet het gaan opnemen tegen grootmachten als Spotify en Apple Music en is voor iedereen beschikbaar. Baboom nodigt iedereen uit om de dienst eens een kans te geven en te beginnen met het maken van een collectie van nummers, die zowel gratis verkrijgbaar zijn of per stuk gekocht kunnen worden.
baboom-1-770x440.jpg
Je kunt ook een gratis account aanmaken en alle nummers beluisteren die je maar wil. Je kunt tot honderd nummers opslaan in één collectie (afspeellijst) en je muziek onderweg meenemen, maar krijgt wel tussendoor advertenties te horen. Betaal je 9,99 dollar per maand, dan krijg je alles ongelimiteerd en zonder reclame. Opvallend aan Baboom is niet zozeer wat het kan of aanbiedt, maar hoe het met de artiesten omgaat: artiesten die zijn vertegenwoordigd op Baboom krijgen negentig procent van de omzet die gemaakt is met hun muziek. Daarnaast is het als gebruiker mogelijk om het nieuws rondom je favoriete artiesten in de gaten te houden en op de hoogte te blijven van de evenementen die betrekking hebben op je artiesten. Kim Dotcom, de bekende internet entrepreneur, maakte zijn plannen voor deze dienst al in 2011 bekend en wilde die in 2013 en later 2014 al lanceren, maar kwam erachter dat hij degene was die het project tegenhield. Daarom legde hij zijn werkzaamheden neer zodat iemand anders die kon doen en voila, Baboom werd gelanceerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Helft Apple Music-luisteraars gestopt met luisteren’

HomeNieuwsStreamingdiensten ‘Helft Apple Music-luisteraars gestopt met luisteren’ VORIGE Geschreven door Wesley AkkermanGeplaatst op19 augustus 2015, 9:42CategorieStreamingdiensten Uit onderzoek blijkt dat de helft van alle Apple Music-luisteraars die dienst alweer achter zich hebben gelaten, maar Apple ontkent dat gegeven en geeft aan dat tachtig procent de muziekstreamingdienst dus nog steeds in gebruik neemt. Apple Music al op z’n retour? (Waarschijnlijk niet) Uit een onderzoek blijkt dat Apple moeite heeft met luisteraars aan zich te binden via de muziekstreamingdienst Apple Music, aangezien ongeveer de helft van alle luisteraars, die elf miljoen</strong> waar Apple het over had, de dienst alweer achter zich heeft gelaten. Het gaat in feite om 48 procent van de luisteraars die de dienst niet meer gebruiken, terwijl slechts elf procent van de iOS-bezitters de service pas gebruikt heeft. De gegevens komen van MusicWatch af en zijn voor het eerst gezien op de website BusinessInsider. De onderzoekers hebben hiervoor vijfduizend Amerikanen enkele vragen gesteld. In een statement heeft Apple laten weten dat dit cijfer niet klopt: het bedrijf uit Cupertino zegt dat 79 procent van alle gebruikers de dienst nog gebruiken, wat dus neerkomt op 21 procent die dat niet meer doet. Dat is een veel lager getal en iets rooskleuriger voor Apple. En hoewel die elf procent iOS-gebruikers laag lijkt, is het wel op gelijk niveau als je het percentage vergelijkt met het percentage iOS-bezitters dat gebruik maakt van iTunes. Hoewel Apple Music slechts twee maanden uit is en de cijfers niet tegenvallen, kunnen we ons ook niet aan de indruk onttrekken dat de cijfers beter hadden kunnen zijn, zeker met zo’n gigant als Apple die in een bekende markt stapt. Hieronder hebben we nog enkele andere interessante ontwikkelingen op een rij gezet.
  • ;
  • 28 procent van Spotify Premium-gebruikers gebruiken Apple Music ook;
  • 77 procent van de iOS-bezitters zijn zich bewust van Apple Music.
Apple heeft dus nog wat ruimte voor verbetering als we naar de cijfers kijken – iets dat platenmaatschappijen ongetwijfeld snel willen zien. De platenlabels hebben aangegeven zich pas uit te laten over Apple Music wanneer de gratis luisterperiode is afgerond, in oktober.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Er is er nog ene bij Aldi streaming :p In samenwerking met Napster 8 euro/maand, es afwachten of het hier ook komt ... desnoods overschakelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Sonos heeft laten weten de app te hebben voorzien van een nieuwe update, die de Spotify Radio-functie toevoegt voor Sonos-gebruikers. Spotify Radio is allang geen nieuwe feature meer van de muziekstreamingdienst, maar was tot op heden niet te gebruiken op Sonos-speakers. Sonos ondersteunt Spotify Radio Wanneer je een abonnement op Spotify hebt en thuis ook nog wat Sonos-speakers hebt staan, dan baalde je er misschien van dat je beide aspecten niet kon gebruiken voor het afspelen van muziek via Spotify Radio. Daar komt vanaf nu verandering in. Wanneer je namelijk de nieuwe update voor de Sonos-applicatie downloadt, dan ben je in staat muziek af te spelen via Spotify Radio. Je hebt daardoor toegang tot Artist Radio, Track Radio, Genre en Mood playlists en nog veel meer. Je kunt de update nu handmatig in de app forceren.
spotify-radio-draft-dimmer2.gif
Daarnaast kun je natuurlijk nog steeds je ‘eigen’ muziek benaderen door naar de desbetreffende tab te gaan. Ook vind je daar nu Discovery Weekly: een twee uur durende mixtape van muziek die je (waarschijnlijk) nog niet kende. In de bovenstaande gif kun je precies zien hoe je een Radio toevoegt aan je afspeellijsten of direct kunt afspelen. Je zoekt een artiest op, drukt op hetgeen dat je wil beluisteren en geeft daarna aan of je nu meteen wil luisteren of dit wil toevoegen aan je favorieten. Je kunt de Sonos-app hieronder downloaden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Iemand die sonos en spotify heeft? Ik zit zelf bij google, omdat integratie beter was met sonos Maar blijkbaar is het serieus aan het veranderen en zou ik eventueel terugkeren naar spotify
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ondersteunt Sonos Spotify Connect? Dat vind ik erg handig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Skank zei:
Iemand die sonos en spotify heeft? Ik zit zelf bij google, omdat integratie beter was met sonos Maar blijkbaar is het serieus aan het veranderen en zou ik eventueel terugkeren naar spotify
Niemand?

Los daarvan. HP komt nu ook met een gratis muziekstreamingdienst
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Google stop gezet, duurt nog tot de 24ste dan pak ik nog es spotify
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
spotify opgezegd Kan er niet aan doen, maar vind google toch beter Na nog geen maand gebruik op spotify , vind ik google + sonos zoveel beter
 
Laatst bewerkt door een moderator: