• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Muziek streaming diensten

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik moet niet van airplay weten, punt :p Het is in elk geval mijn laatste keuze..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Taylor Swift and Apple are getting back together, and Spotify should be terrified</strong> <strong>
The real loser is Spotify

Nominally, what happened here is Taylor Swift took on Apple and Apple surrendered. But the real loser is Spotify and other pure-play music streaming services. The basic issue is that any deal a streaming service can make with artists, Apple can make a better one. If artists want to be on a free service that maximizes audience size, Apple can do that. If artists want to be on a pay-only service that maximizes short-term revenue, Apple can do that. If artists want it to be that songs only play if you're holding your phone in your left hand, Apple can do that too. What Apple needs out of streaming music is:
  • Artists that people want to listen to
  • Revenue that roughly covers operating costs
Bron: http://www.vox.com/2015/6/22/8822817/taylor-swift-apple-spotify
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Belachelijk Wie is die taylor swift eigenlijk, nog nooit v gehoord Tzal nog meer in haar hoofd stijgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Het gaat niet zo zeer over Taylor Swift, maar het feit dat Apple wel heeft toegegeven aan haar druk (maar ook andere artiesten zullen volgen) en Apple lijkt daarmee ook actiever te gaan praten met de artiesten. Wellicht gaan artiesten daardoor misschien eerder kiezen voor (exclusiviteitscontracten met) Apple. Want, meer controle over hun eigen content.

Hoewel dat te begrijpen valt voor artiesten, is het wel maar afwachten in hoeverre dat dit nadelig kan zijn voor de gebruikers - zoals in het artikel wordt aangegeven: "Als Apple wilt dat een liedje alleen maar afspeelt als je je iPhone in je linkerhand hebt, dan gebeurt dat ook". Nu zo extreem zal het wel niet zijn, maar restricties zullen er wel zijn (zoals bij launch enkel mobiel).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
zolang het er niet is, hoef ik geen apple brol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ge zult er nog aan moeten geloven met je Sonos. Resistance is futile
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Het eerste liedje speelt. Een van m'n favo nummers die ik jammer genoeg niet op Spotify kon beluisteren. Via Apple Music gaat het wel. Dat is al een goeie start!

Je kan ook 25000 nummers uploaden van je eigen muziek die niet op Apple Music te vinden is om achteraf te streamen. Bij de release van iOS 9 zal dat aantal opgetrokken worden naar 100000 nummers
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
black crow (angus and julia stone)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
broodro0ster zei:
Je kan ook 25000 nummers uploaden van je eigen muziek die niet op Apple Music te vinden is om achteraf te streamen. Bij de release van iOS 9 zal dat aantal opgetrokken worden naar 100000 nummers
Dat is best mooi! Moeten dit nummers zijn die dan in de iTunes store staan of via de iTunes store zijn aangekocht? Ik zou het bijvoorbeeld leuk vinden om (soundcloud/locale) DJ setjes of CDs van bevriende bands te kunnen toevoegen voor on the road met vrienden, dat is toch wel iets wat ik mis met Spotify!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
luckske zei:
Dat is best mooi! Moeten dit nummers zijn die dan in de iTunes store staan of via de iTunes store zijn aangekocht? Ik zou het bijvoorbeeld leuk vinden om (soundcloud/locale) DJ setjes of CDs van bevriende bands te kunnen toevoegen voor on the road met vrienden, dat is toch wel iets wat ik mis met Spotify!
't Werkt zoals bij iTunes Match: liedjes die in de store zijn worden gematched met de store versies. Liedjes die niet beschikbaar zijn worden effectief geüpload naar je account.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
luckske zei:
Dat is best mooi! Moeten dit nummers zijn die dan in de iTunes store staan of via de iTunes store zijn aangekocht? Ik zou het bijvoorbeeld leuk vinden om (soundcloud/locale) DJ setjes of CDs van bevriende bands te kunnen toevoegen voor on the road met vrienden, dat is toch wel iets wat ik mis met Spotify!
Jup, zo is het
263a.png
Je hoeft de muziek niet gekocht te hebben. Alles wat niet al op de servers van Apple staat, zal hij uploaden.

Voor DJ sets wil ik het ook gebruiken. Ben benieuwd wat ie met zo'n files gaat doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Sounds good, volgmodus on.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nogmaals google doet dit ook al lang
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Staat dat liedje op Google Stijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Denk dat ik me na de warme dagen voor deze trial ook maar eens zal voorbereiden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Nog 2 liedjes uit m'n lokale bibliotheek (niet beschikbaar in Spotify) eens opgezocht op Apple music en die kon ik zonder problemen beluisteren!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
broodro0ster zei:
Staat dat liedje op Google Stijn?
Nog niet gekeken. Druk opt werk en als ik thuis ben geniet ik van het weer
 
Laatst bewerkt door een moderator: