• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Muziek streaming diensten

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Heel tevreden van Spotify Premium, ik mis enkel Chromecast integratie
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Als sonos nu met een goeie integratie komt... Ik zou wel spotify willen hebben hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Ik zou wel spotify willen hebben hoor.
Alleen als de kwaliteit erop vooruit ga, dan wil ik er nog eens over nadenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ben ik mee akkoord. Echt voor betalen wil ik enkel indien flac kwaliteit. Anders blijf ik het gewoon gebruiken als ontdekkingsmiddel voor nieuwe muziek, zoals ik nu reeds doe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Zonet 4 maanden streaming diensten abo vervallen
2639.png
Bah, ik braak ervan
2639.png
Eerst een maand gratis spotify, dan 3 maanden google play en nu niks meer. FF kat uit de boom kijken, ik was wel enorm tevreden van google play enkel de afspeellijsten en "moods" waren beter bij spotify, alsook sociale integratie De rest was allemaal beter bij google

Ik ga toch es moeten kiezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Ik gebruik nu een goede 9 maanden Qobuz HiFi, 20euro per maand. Worth every penny!

Vroeger nog Spotify Premium gehad, maar Qobuz HiFi is toch een heel ander niveau. Als je klassieke muziek in volle glorie wil streamen: Qobuz HiFi all the way!

Enige nadelen dat ik kan bedenken zijn:

- Qobuz is afhankelijk van de auteursrechten qua streaming. Metallica, ACDC en consoorten kan je bijvoorbeeld niet streamen in 16-bit, 44,1kHz tenzij je de nummers/albums aankoopt. Enkel streaming in 320Kbps gratis.

- Aanbod is beperkter, ze werken elke dag hard om het aanbod aan te vullen maar je merkt wel dat Spotify een veel bredere basis heeft. Daar staat wel tegenover dat de geluidskwaliteit van de aanwezige muziek van het hoogste niveau is!

- Je moet eigenlijk al een beetje van een muziekkenner zijn, playlists van gebruikers zoals in Spotify zijn er niet. Elke maand verschijnt er wel een beperkte selectie van de beste nummers van die maand, maar persoonlijk kan ik zeggen dat ik 70-80% van die muziek niet ken. Je ziet meteen dat het een Frans bedrijf is want in de playlist zitten heel veel franse nummers, ze proberen echt de franse artiesten te promoten wat mij betreft niet echt een nadeel is. Onbekend is onbemind en er zitten soms echt wel pareltjes tussen.

Dit is echter mijn bescheiden mening...
263a.png


Een groot voordeel wat mij betreft is de winkel die Qobuz heeft, kan je je favoriete nummers/albums kopen tot (indien aanwezig) 24-bit, 176,4 kHz. Meestal zijn er ook heel wat kortingen dus je kan mooie koopjes doen!

Binnenkort komt er een nieuw abo uit waarbij gemikt zal worden op mensen die veel albums aankopen en dus niet moeten wachten op promoties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik ben tot aankoop overgegaan !

Vermits integratie spotify sonos op niks trekt, idem icm kodi. en doordat deezer qua app er niks op trekt, en ik enkel maar positief ben over google, heb ik een abonnement genomen.

Had nog willen wachten, maar ik mis het gemak enorm!

Nu dus op betalend streaming overgestapt naar google music!

Gebruiksgemak rocks, enorm veel keuze, rechtstreeks naar sonos, zonder de sonos app, zoals het moet. Top gewoon Kodi heeft ook een addon waarbij je library in google music overgezet wordt nr library in kodi Terug zoals het moet.

Super content!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Google heeft net update gedaan:p je kan nu maar liefst 50.000 nummers uploaden lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik zoek een manier om een liedje die ik gedownload heb van google music, te gebruiken als ringtone Maar dat lukt langs geen kanten. Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Apple's muziekstreamingdienst werd gisteren announced.. Ik loop er niet warm van.. Ik geloof ook nooit dat spotify er schrik moet van hebben.

Wat is er dan zo nieuw aan apple'smusic? Right quasi niks Ok het familieabonnement is goedkoper dan spotify maar voor de rest? Spreekt me niet aan, had wel iets inventievers vernieuwenders verwacht

Nu, 3 maanden gratis test, ik zal het wel es doen, maar zo maar overschakelen? Nooooo apple.

Benieuwd of sonos het ook gaat ondersteunen, indien niet, dan is het helemaal een no tegen apple
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Apple's muziekstreamingdienst werd gisteren announced.. Ik loop er niet warm van.. Ik geloof ook nooit dat spotify er schrik moet van hebben.

Wat is er dan zo nieuw aan apple'smusic? Right quasi niks Ok het familieabonnement is goedkoper dan spotify maar voor de rest? Spreekt me niet aan, had wel iets inventievers vernieuwenders verwacht

Nu, 3 maanden gratis test, ik zal het wel es doen, maar zo maar overschakelen? Nooooo apple.

Benieuwd of sonos het ook gaat ondersteunen, indien niet, dan is het helemaal een no tegen apple
Denk dat het nog veel te vroeg juichen is om nu al een oordeel te vellen. Langs de andere kant hoe meer concurrentie er op dit vlak zal komen, des te beter zal het voor de consument kunnen worden. Sonos, Bluesound, enz... gaan logischerwijze als ondersteuning wel mee in de boot springen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik denk dat spotify echt niks moet vrezen. Apple brengt eigenlijk niks nieuws, zelfs de prijs per maand is hetzelfde, waarom dan overstappen. Apple is zelf veel te laat op de kar gesprongen. Maar Inderdaad hoe meer concurrentie hoe beter voor de consument.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Skank zei:
Ik denk dat spotify echt niks moet vrezen. Apple brengt eigenlijk niks nieuws, zelfs de prijs per maand is hetzelfde, waarom dan overstappen. Apple is zelf veel te laat op de kar gesprongen. Maar Inderdaad hoe meer concurrentie hoe beter voor de consument.
Ge kunt u wel eens lelijk mispakken: Tel het aantal Apple gebruikers (iphone, mac en co) en mix het met het aantal itunes gebruikers (de beats base hadden ze eerder al opgekocht). Dat is de userbase waaruit men kan gaan "teren". Een klik van 'ja ik gebruik apple music' is niet ver weg meer en deze dienst zal voor velen nog een nieuwe ontdekking zijn. Het gratis verhaal van andere streamingdiensten kan hier misschien wat vertraging veroorzaken bij de rooftocht maar bon, de echte muziekliefhebber wil toch iets van kwaliteit en draagt wat 'fairness' in het vaandel, niet?
263a.png
( I know, gratis rules, maar apple vindt daar wel iets op - alleen al omdat ze nu eenmaal de naam 'Apple' dragen - als je begrijpt wat ik bedoel :))
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Skank zei:
Apple's muziekstreamingdienst werd gisteren announced.. Ik loop er niet warm van.. Ik geloof ook nooit dat spotify er schrik moet van hebben.

Wat is er dan zo nieuw aan apple'smusic? Right quasi niks Ok het familieabonnement is goedkoper dan spotify maar voor de rest? Spreekt me niet aan, had wel iets inventievers vernieuwenders verwacht

Nu, 3 maanden gratis test, ik zal het wel es doen, maar zo maar overschakelen? Nooooo apple.

Benieuwd of sonos het ook gaat ondersteunen, indien niet, dan is het helemaal een no tegen apple
Voor families tot 6 personen is het 15euro he. Dat is wel een pak goedkoper. En iedereen krijgt dan een persoonlijk account.

En inderdaad, verder is het niet erg vernieuwend, maar de app ziet er echt wel gelikt en gebruiksvriendelijk uit. Als het aanbod en de kwaliteit van de muziek hetzelfde is, zie ik mezelf wel overstappen.

Prijs is hetzelfde, maar de app ziet er tot nu toe een pak beter uit.

Ook vergeet Spotify altijd dat hij aan het spelen was als ik hij een tijdje op pause staat. Ik rij naar m'n werk met m'n favoriete playlist en 's avonds als ik ga naar huis ga zit de app in het main menu en weet hij niet meer wat er aan het spelen was. Dan moet ik al rijdend mij iphone uithalen om de de muziek weer op te zetten. Met de native app (en apple music wordt daar een onderdeel van), loopt dit wel goed.

En die connect, music video's zijn leuke gimmicks, maar daar zal ik waarschijnlijk wel geen gebruik van maken. Maar het zal misschien wel helpen om gebruikers te overhalen om bij Apple music een abbo te nemen ipv bij Spotify.

Je moet maar eens naar de Keynote kijken van gisterenavond. Apple music komt op het einde aan bod.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik ga het zeker ook eens proberen!

Is er iets bekend over het offline luisteren van je muzieklijsten? Wat ik ook hoop dat er geïmplementeerd gaat worden is 'Spotify Connect' achtige functionaliteiten, meer bepaald de afstandsbediening achtige functies. Dit is toch iets dat ik vaak gebruik en erg handig is!

We zullen wel zien bij de launch
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Het enige verschil is idd die 15 euro voor 6 personen Thats it, maar daarom ga ik nog niet overschakelen? Ook niet voor de app Google's music app ziet er net even gelikt uit. Nee daarvoor verander ik echt niet, en zeker niet voor de naam "apple" Kwaliteit? Mmmm afwachten geblazen, kwaliteit zal volgens mij net hetzelfde zijn als bij google en spotify Je moet nu geen flac verwachten

Music videos zijn er bovendien ook al bij google, dus ook dat is niet nieuw Nee, ik ben totaaaaaaaaaaaal niet overtuigd !

Broodrooster, ik snap trouwens niet dat je de overstap spotify naar google's music, niet doe moeite vindt, maar de stap van spotify naar apple WEL Dat is net het zelfde Google heeft trouwens ook die offline functie... Snap wie snappen kan, tzal wel de naam "apple" zijn , die het product plots zoveel beter maakt haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Het enige verschil is idd die 15 euro voor 6 personen Thats it, maar daarom ga ik nog niet overschakelen? Ook niet voor de app Google's music app ziet er net even gelikt uit. Nee daarvoor verander ik echt niet, en zeker niet voor de naam "apple" Kwaliteit? Mmmm afwachten geblazen, kwaliteit zal volgens mij net hetzelfde zijn als bij google en spotify Je moet nu geen flac verwachten

Music videos zijn er bovendien ook al bij google, dus ook dat is niet nieuw Nee, ik ben totaaaaaaaaaaaal niet overtuigd !

Broodrooster, ik snap trouwens niet dat je de overstap spotify naar google's music, niet doe moeite vindt, maar de stap van spotify naar apple WEL Dat is net het zelfde Google heeft trouwens ook die offline functie... Snap wie snappen kan, tzal wel de naam "apple" zijn , die het product plots zoveel beter maakt haha
Niet iedereen gaat overschakelen he, maar ik denk toch wel dat er gaan overstappen.

Ik heb de app van Google even kort gebruikt, maar dat was ook geen wauw vond ik. Niet slechter of beter als de Spotify app. Die van Apple ziet er beter uit kwa functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Soit, ik ga het allesinds testen omdat ik het er de moeite vind uitzien en zeker niet slechter als Spotify (op video he). Ik zal wel nog eens m'n mening geven eens ik het in m'n handen heb gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.277
211
68
Spotify hoeft niks te vrezen, dat is wel een héél gewaagde uitspraak Skank.

Feit is dat Spotify momenteel gewoon verlieslatend is, ze moeten constant investeerders gaan zoeken. De toekomst zal het uitwijzen, maar Spotify heeft er in ieder een héél zware concurrent bij.

En zoals Toothless reeds aangaf, Apple kan putten uit een gigantische user base.

Spannende tijden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
App van google gebruik ik ook niet. Ik gebruik de sonos app met integratie van google Werkt gewoon prettiger. Hoewel het wel de bedoeling is dat je eigenlijk de streaming app zou moeten gebruiken die de api van sonos aanspreekt Helaas. Airplay ga ik ten alle tijde vermijden.

Stiibun, spotify hoeft niks te vrezen, zeg ik idd, of het zo zal zijn dat weet ik niet, ik zeg dit enkel omdat in mijn ogen apple echt niks "meer" biedt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Nu, ik ga apple ook testen he, zodra er ondersteuning is voor sonos..

tot nu toe is het: Google>spotify>deezer voor mij

Waar apple zal komen blijft de vraag :p MAar 3 maanden gratis testen kan ik niet overheen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: