• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Muziek streaming diensten

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
Net gemerkt.

Op smartphone ist shuffle, op ipad gewoon.

Denk dat ze het zo doen... Als je verbind met mobiel internet -> shuffle.

Gewoon wifi -> normaal

Zal es testen met smartphone op wifi

Klopt nt helemaal lol.

Gsm en wifi nog steeds shuffle
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
En nog eentje


De muziekstreamingdienst van MegaUpload-oprichter Kim Dotcom, Baboom, komt ergens eind dit jaar. De dienst zal maandag al een tipje van de sluier oplichten. Dotcom werkt al jaren aan zijn eigen muziekstreamingdienst.


Het afsluiten van abonnementen zal pas mogelijk zijn vanaf eind dit jaar, schrijft Ars Technica op basis van een verklaring van Dotcoms muziekdienst Baboom. Maandag zal de dienst alvast een voorproefje geven, met de introductie van de 'artiestenpagina' van Kim Dotcom zelf. De oprichter van MegaUpload introduceert daarbij een eigen album.


De details van de muziekstreamingdienst zijn nog onbekend, behalve dat het net als bij bijvoorbeeld Spotify mogelijk zal zijn om gratis muziek te luisteren, waarbij advertenties worden geserveerd. Ook is er een advertentievrije betaalde variant, maar onduidelijk is wat de toegangsprijs daarvoor is. Daarnaast zouden gebruikers gratis toegang krijgen tot betaalde content als ze een browser-plugin intalleren die advertenties serveert, maar de details daarvan zijn onbekend.


Dotcom werkte al aan een muziekstreamingdienst voordat MegaUpload offline moest na een inval door de Nieuw-Zeelandse politie, op last van de Amerikaanse justitie. Op dit moment loopt nog een rechtszaak tegen Dotcom en zijn MegaUpload-collega's. Dotcom heeft ook al een eigen webopslagdienst onder de naam Mega.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth


Spotify wil muziek ontdekken gemakkelijker maken met overname

Joost Schellevis</a>, donderdag 6 maart 2014 16:03, <a data-ipb='nomediaparse' href='http://tweakers.net/nieuws/94710/spotify-wil-muziek-ontdekken-gemakkelijker-maken-met-overname.html#reacties']reacties: 11[/url], views: 3.388 • Feedback

Spotify heeft The Echo Nest overgenomen, een bedrijf dat kennis over muziek verzamelt. Daarmee moet de engine van Spotify om muziek aan te raden en radiostations samen te stellen worden verbeterd. De dataset van het bedrijf blijft gratis toegankelijk, belooft Spotify.
1302771318.gif
Wat Spotify voor de blijft de api van The Echo Nest bovendien gratis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
'Apple overweegt Spotify-concurrent en iTunes voor Android' Door Dominique Pijnenburg op Maandag 24 maart 2014 09:58, 1566x bekeken
28986_c7ebce4b.jpg
In de nabije toekomst zal Apple wellicht voor het eerst een applicatie voor Android uitbrengen. De Amerikaanse fabrikant overweegt iTunes uit te breiden naar Android. Ook een dienst die meer op Spotify lijkt wordt overwogen.



iTunes voor Android


In vergelijking met een jaar eerder zijn de verkopen via de iTunes Store in de Verenigde Staten met zo'n 11 procent teruggelopen, volgens analistenbureau Nielsen. Om de teruglopende verkoop van losse nummers en albums te compenseren, zou Apple ten langen leste bereid zijn om de iTunes Store voor Android-gebruikers beschikbaar te stellen als app.


Concurrent voor Spotify


Het uitbrengen van iTunes voor Android lijkt echter geen oplossing voor de lange termijn omdat muziekstreaming de toekomst lijkt te hebben. Apple heeft al een gratis streamingdienst genaamd iTunes Music. Daarbij is het enkel niet mogelijk om geheel naar eigen keuze muziek te beluisteren zoals bij Spotify het geval is.


Apple wil die mogelijkheid in de toekomst wellicht wel gaan bieden, het bedrijf is in gesprek met verschillende platenlabels om afspraken te maken. Eerder deze maand werd ook gemeld dat Apple voor iTunes meer exclusieve deals met artiesten wil hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
Google Play Music-app krijgt native Sonos-ondersteuning


Dimitri Reijerman</a>, donderdag 10 april 2014 19:41, <a data-ipb='nomediaparse' href='http://tweakers.net/nieuws/95342/google-play-music-app-krijgt-native-sonos-ondersteuning.html#reacties']reacties: 13[/url], views: 2.848 • Feedback

Google gaat de Android-app voor zijn Play Music-dienst voorzien van native Sonos-ondersteuning. Hierdoor is het voor bezitters van een Sonos-systeem niet lamger nodig om de aparte Controller-app van Sonos te gebruiken voor het afspelen van muziek in Google Play Music. De bijgewerkte Google Play Music-app voor het Android-besturingssysteem maakt het met een druk op het 'casting'-icoon mogelijk om een Sonos-systeem te selecteren. Indien er meerdere Sonos-apparaten op het netwerk beschikbaar zijn, al dan niet in een multi-room-setup, dan kan de gebruiker het gewenste systeem kiezen. Google <a data-ipb='nomediaparse' href='https://play.google.com/about/music/sonos/' title="play.google.com - Play. Amplified. Introducing Google Play and Sonos">claimt</a> dat zijn Android-app de eerste client is die buiten de Sonos Controller-app muziek kan streamen naar de draadloze speakers van de fabrikant. Zowel het Android-apparaat als de Sonos-hardware dienen op hetzelfde wifi-netwerk actief te zijn en de aanwezigheid van de Sonos Controller app op een tablet of smartphone is een bijkomende voorwaarde. Of Google soortgelijke functionaliteit aan zijn Play Music-app voor iOS zal toevoegen, is nog niet duidelijk. Wel is het voortaan mogelijk om zowel op iOS als Android de Play Music-betaaldienst van Google te benaderen in de Controller-app. Mogelijk gaan andere aanbieders van streaming-muziekdiensten, zoals Spotify, het voorbeeld van Google volgen.
1397150381.png



<a >Delen</a>

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
Nieuwe ios spotify versie   What's new in version 1.1.0
  • New: Introducing Your Music, a better way to save, organise and browse your favourite music.
  • New: Play the same song over and over with Repeat One. Now available for Premium users and free users on iPad.
  • Fixed: Smoother track skipping.
  • Fixed: We've banished some crashes.
  • Fixed: You can now delete Radio stations.
Benieuwd of dit nu ook voor ipad is, en de nieuwe look heeft
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
Pff ik wacht nog steeds op de nieuwe ios app voor ipad
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
ERg makkelijk Registreren kon met paypal Mijn account is actief tot 7 januari En heb direct geannuleerd
263a.png
Ik mag blijven gebruiken tot 7 januari en moet niks betalen

Eens vergelijken met spotify
263a.png
En op de sonos app testen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
Hoewel je op spotify betere sociale integratie hebt, gebruik ik toch liever googles muziekstreamdienst.

Niemand die zich hier ook aan waagt? Ik vind het vreemd dat niemand wil testen. De integratie met sonos en google is beter dan met spotify
2639.png
moeilijk!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
Ik ben voorlopig tot volgende conclusie gekomen


Spotify</strong>

Pro: - Sociale integratie met facebook/twitter/... - Grootte muziekdatabase - familieabonnement

Con: - Sonos integratie/ geen native ondersteuning - Ipad app , geen your music - Geen eigen upload


<strong>Google all access


Pro: - Sonos integratie is een pak beter - Native ondersteuning vanuit apps - Idem grote muziekdatabase

Con: - Sociale integratie - Geen familieabonnement.



Het komt dus vooral op kiezen tussen Wel/niet sociale integratie tov wel/niet eigen bibliotheek en familieabonnement

Ik neig naar google. Maar vrees dat de sociale integratie en familieabonnement bij spotify belangrijker is dan ik zelf denk + het feit, dat vele derde partijen liever met spotify werken dan google..

2639.png
Crap !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
Beetje jammer dat er hier zo weinig mensen interesse hebben in streaming diensten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik gebruik Spotify premium.

Makkelijk om snel wat playlist op m'n iPhone te syncen om in de auto te luisteren. En op het werk heb ik ook altijd m'n muziek bibliotheek bij me zonder ik iets op de hardeschijf moet hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
Eindelijk! Your music v spotify is nu beschikbaar op ipad! Man dit duurde lang. Nu , nog niet juichen, het ziet er niet uit! Artwork is veel te klein. Lang leve google music. Maar als sonos nu ook met een spotify update komt in hun app, is het misschien beter. Dus ik wacht nog steeds. Fingers crossed. Anders wordt het google.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Gebruik het al 2 dagen, werkt prima en ziet er voor mij ook prima uit. Grote stap vooruit. Ik ben voorlopig perfect tevreden met de gratis versie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
Ik vind het allesbehalve Nuja, als je v niks beters weet... Google al es getest?
 
Laatst bewerkt door een moderator: