• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips Hue

• Onderwerp starter Onderwerp starter Skank
  • Startdatum Startdatum
Ik ga eens moeten lezen over ZigBee controllers als ik dat hier lees.. Heb al een fortuin uitgegeven aan Hue lampen en dan heb ik nog niet alles op het gelijkvloers vervangen.. Projectjes voor 2020 😜

Ik heb ook een ledstrip in de tvwand, dus die kan ik ook daarmee bedienen dan, zelfs de mooie lampen boven tafel...
Ik kan feitelijk werkelijk bijna gans mn huis ermee bedienen dan?
Ook de traplichten?
damn damn
Ik kom zot :p

Ik ga mij best wel ff goed informeren

Ik zie toch een serieus voordeel dat je de lampen nog steeds met schakelaar kan bedienen
bv

Voor die ledstrips, vervangt dit dan ook onmiddelijk de transfo? of niet?

Heb je een vaste plaats waar je die dingen koopt?
OF gewoon het goedkoopste...
Bepaalde merken die ik beter kies?

Ik ga eens moeten lezen over ZigBee controllers als ik dat hier lees.. Heb al een fortuin uitgegeven aan Hue lampen en dan heb ik nog niet alles op het gelijkvloers vervangen.. Projectjes voor 2020 😜

Haha , het licht ook aan gegaan bij jou?
Idem hier

Nog een vraagje, aan de hue bridge kun je max 30 ofzo dacht ik lampen hangen.
Als je zo 1 controller voor bv 5 lampen neemt, dan is die controller maar 1 van de 30? of telt die niet mee?

Het is vooral een afweging op ...

- Wanneer je de prijs sterk wil drukken
- Wanneer je de bestaande armaturen niet kan of wil vervangen
- Wanneer je zelf iets in elkaar wil knutselen
- Wanneer er geen kant en klare Hue oplossing voor bestaat
- Enz....

Ondanks er mooie oplossingen en allerhande Zigbee controllers op de markt zijn, heb ik hier ook verschillende Hue (losse) lampen en Hue stopcontacten in huis.
Kortom, het blijft nog steeds een afweging op basis van je eigen wensen.

- Enz....

Ondanks er mooie oplossingen en allerhande Zigbee controllers op de markt zijn, heb ik hier ook verschillende Hue (losse) lampen en Hue stopcontacten in huis.

Klopt
Zo heb ik lampjes aan traptreden, deze kunnen niet vervangen worden
Lampen boven eettafel, , wil ik niet vervangen
Lampen in keuken en zithoek, teveel om afzonderlijk te vervangen door hue, kostprijs drukken
ledstrips in tvwand/badkamer idem...

Echt super handig

Haha , het licht ook aan gegaan bij jou?
Idem hier

Nog een vraagje, aan de hue bridge kun je max 30 ofzo dacht ik lampen hangen.
Als je zo 1 controller voor bv 5 lampen neemt, dan is die controller maar 1 van de 30? of telt die niet mee?

Max is 50 dacht ik? Maar zijn er die al meer lampen aan 1 bridge hebben gehangen. Ik heb nog beetje ruimte. Gelijkvloers zal normaal geen probleem zijn.

- Enz....

Eigenlijk kunnen al mijn lampen vervangen worden door Hue. Heb geen speciale armaturen. Maar heb wel nog veeeel gu10 spots in mijn gang. Die zou ik ooit willen vervangen door andere met motion sensors. Maar dat zal je allicht niet met die zigbee controllers kunnen aanpassen.

Max is 50 dacht ik? Maar zijn er die al meer lampen aan 1 bridge hebben gehangen. Ik heb nog beetje ruimte. Gelijkvloers zal normaal geen probleem zijn.

Eigenlijk kunnen al mijn lampen vervangen worden door Hue. Heb geen speciale armaturen. Maar heb wel nog veeeel gu10 spots in mijn gang. Die zou ik ooit willen vervangen door andere met motion sensors. Maar dat zal je allicht niet met die zigbee controllers kunnen aanpassen.

Waarom zou je dat laatste niet kunnen?

Dunno.. Is eerder een vraag.. Maar heb nog niets gelezen over ZigBee controllers. Dus weet niet wat de mogelijkheden zijn.
das gewoon hetzelfde als een lamp.. maar je kan volledige kringen aansturen en is goedkoper, en bij sommige kun je zelfs je schakelaar behouden

Je kan hiervoor toch een eenvoudige klassieke bewegingssensor voor gebruiken?
Die zet je dan vervolgens tussen de voeding en je lampen.

Aangezien we hier thuis met 2 katten 🐱 zitten heeft een bewegingssensor hier niet overal zin.
Wel staat er een bewegingssensor waar de katten niet komen, dus aan de voorkant en achterkant van het huis, berging, garage en de de kamer waar het hart van de HT staat.

Je kan hiervoor toch een eenvoudige klassieke bewegingssensor voor gebruiken?
Die zet je dan vervolgens tussen de voeding en je lampen.

Aangezien we hier thuis met 2 katten 🐱 zitten heeft een bewegingssensor hier niet overal zin.
Wel staat er een bewegingssensor waar de katten niet komen, dus aan de voorkant en achterkant van het huis, berging, garage en de de kamer waar het hart van de HT staat.

Nu is het gewoon met schakelaar aan alle deuren van de gang. Geen sensor. Uiteraard hetzelfde principe maar met sensor is het automatisch.

Ik gebruik de Hue bewegingssensor en die gaat niet aan als mijn kat in die kamer komt. Maar bij die kan je dus wel de gevoeligheid instellen.

S Sphinkx
Ik heb eigenlijk geen idee of een standaard Philips Hue Motion sensor een kant en klaar commando via de hub aan een of andere Zigbee controller kan geven om vervolgens je NIET Hue lampen aan te sturen.

Is het zoiets wat je zoekt?

Joske007 Joske007 : Klopt.. In mijn gang zijn redelijk wat spots want het zijn nu eenmaal 2 verdiepingen incl trappen. Uiteraard kunnen daar wel de goedkopere white ambiance gebruikt worden ipv colors.

Kan je niet ergens op de plaats waar nu een lichtschakelaar staat een inbouwsensor plaatsen?

Zelf heb ik er van dit type op strategische plaatsen ingebouwd die buiten de sensor ook nog eens als schakelaar kunnen dienen.

Hmm. Dat moet in principe wel lukken. Goed idee. Bedankt! Want nu zijn er een 5tal strategische schakelaars. Die kunnen dus vervangen worden door het type dat jij ook gebruikt..

S Sphinkx
Ik heb eigenlijk geen idee of een standaard Philips Hue Motion sensor een kant en klaar commando via de hub aan een of andere Zigbee controller kan geven om vervolgens je NIET Hue lampen aan te sturen.

Is het zoiets wat je zoekt?

Was maar grapje ivm katten

Dat moet toch zeker lukken, of toch zeker met home assistant..

Back
Bovenaan