Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Als je er Hue lampen in zet heb je ook geen slimme schakelaar nodig...
Die voeding voor je tuinverlichting haal je toch ergens van binnenshuis (hoofdbord)?Dat zat ik ook te bedenken, maar 18 lampen is me teveel, liever 1 stopcontact dan![]()
Die voeding voor je tuinverlichting haal je toch ergens van binnenshuis (hoofdbord)?
Dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je daar ergens tussen een Zigbee controller zet.
Bv zoiets
![]()
Zet gewoon die uit dat unavailable in de log verschijnt. Zolang ze reageren is het goed
Die voeding voor je tuinverlichting haal je toch ergens van binnenshuis (hoofdbord)?
Dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je daar ergens tussen een Zigbee controller zet.
Bv zoiets
![]()
Bv zoiets
![]()
Uiteraard, dat is dan ook wat ik hier doe. Onze tuin is voorzien van een aantal "low cost" GU10 spot armaturen en daarin zitten 7W dimbare LED spots.Bedoel je ook dat ik feitelijk, zelf mijn eigen tuinverlichting kan kiezen (niet hue, zowel armatuur als lamp) en dat ik dit alsnog kan bedienen met dergelijke controller die dan in de kast komt?
Dit is niet de 1ste keer dat dit voorbij is gekomen, hé.Mmm
Ik heb precies het licht gezienhaha
Dat betekent dus dat ik bv 3 van die dingen koop (is niet duur)
-1 voor keukenkring (5xgu 10 lampen)
-1 voor livingkring (5x gu 10 lampen)
-1 voor tuinkring (3xgu 10 lampen)
Ik bespaar een hoop hue lichten uit zo he, waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht?
Of waarom doen jullie dit niet (of doen jullie dit wel?)
Maar echt das een hoop gespaard he, en dat kan je koppelen met je hue bridge?
Dit is niet de 1ste keer dat dit voorbij is gekomen, hé.
Ik heb 2 jaar geleden een eerste Zigbee controller voor mijn Led-strips in de HT geïntegreerd en werkt tot op heden nog steeds foutloos.
Nu onlangs weer eentje gekocht voor een zelfbouw led-strip in de badkamer.
Wat heb je zopas gekocht?
2x Niko Hue schakelaars in de kleur Cream bij Bol.com € 99.99 2x Niko Hue schakelaars in de kleur antraciet bij Bol.com € 99.99 Philips Hue Smart Button bij Amazone.de € 29,40 Zigbee FLS-PP lp Voorschakelapparaat bij Bol.com €32,95 Philips Hue White Ambiance E27 Bluetooth 4-pack bij...home-theater.be
Zal je inderdaad even moeten testen. Ik weet ook niet welk soort "kast" je hebt hé ; plastiek, metaal, helemaal gesloten, bepaalde openingen onderaan/bovenaan etc,etc.Mmmm daar is de downside dus...
Ik hoor het al dat het vermoedeiljk niet zal gaan..
Ik kan die dingen niet in de kast plaatsen?
Dan kan ik ze toch ook nergens inline plaatsen?
ik kan moeilijk aan de lichten aan plafond zo'n controller hangen he
Zal je inderdaad even moeten testen. Ik weet ook niet welk soort "kast" je hebt hé ; plastiek, metaal, helemaal gesloten, bepaalde openingen onderaan/bovenaan etc,etc
Nu als je HUE-bridge daar "vlak" bij staat (als ik 1 of 2 meter vandaan) zal het signaal wel in de kast geraken hoor. Een perfect kooi is dat zelden.
Eens proberen met een module hé ? Heb je nergens een HUE-lamp waar je effe een stekker aan kan zetten en leg 'em in de kast en dan deur toe en zien of je nog kan schakelen.
Er zijn tal van mogelijkheden voor een binneninstallatie.
Je kan bv een controller nemen zoals in het voorbeeld hierboven genoemd ergens wegwerken.
of je neemt een controller die je inbouwt.
bv zoiets
![]()
![]()