• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips Hue

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Niks van aan trekken,ik heb dat ook soms.Zolang ik m'n lampen kan bedienen kan ik ermee leven.Het zal wel ooit eens opgelost geraken...:confused:
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Niks van aan trekken,ik heb dat ook soms.Zolang ik m'n lampen kan bedienen kan ik ermee leven.Het zal wel ooit eens opgelost geraken...:confused:

Ja
Eigenlijk wel van aantrekken, want zo is home assistant echt niet goed betrouwbaar
Want daar wil hij dan de lampen niet aanzetten (ze zijn onbeschikbaar) maar via de app van hue lukt wel

Snap er de ballen van.
Google'n levert enorm veel hits met dergelijke problemen aan
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
grr vrouw wil die hue lily's niet omdat ze ip65 zijn en niet ip68

edit : ik zie dat de verlengkabel wel ip67 is

Jake, heb jij die kabel echt onder de grond gestoken?
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Joske, ken jij daar iets van?
Normaal is ip68 de way to go, maar ik vind geen spot waar dan ook nog es gu10 hue lamp op past
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
IP 65 is spatwaterdicht, wat meer dan voldoende is voor een buiten-spot of was je van plan deze in je vijvertje onder te dompelen? :)

De bekabeling zelf moet tegen heel wat meer kunnen en moet voor buiten op de grond een hoger IP-graad hebben,.
IP 67 is dompeldicht, wat wil zeggen dat deze kabels gerust in een plas regenwater mogen liggen.

Wil je de eisen nog een graadje hoger leggen, zal je naar IP 68 moeten gaan, deze is dan ook nog eens drukwaterdicht.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
De spot zelf komt niet in de vijver neen. Ik twijfel over de verbindingsstukken, en de kabel zelf...
De kabel zelf zou ik wel graag onder de grond kunnen steken... anders is deze zichtbaar, alsook over het brugje laten lopen over de vijver..
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Wat zeggen de specificaties van de kabel, de aansluiting, verbindingsstukken, en de plaatsingsvoorschriften van de fabrikant?
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
grr vrouw wil die hue lily's niet omdat ze ip65 zijn en niet ip68

edit : ik zie dat de verlengkabel wel ip67 is

Jake, heb jij die kabel echt onder de grond gestoken?

Nope,liggen hier bovengronds tussen wat groen.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
IP 67 is dompeldicht, lijkt me dus niet bepaald iets om je zorgen over te maken.
Gewoon je kabels netjes op de grond verdoken onder bv wat boomschors, beplanting, enz weg te moffelen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Heeft iemand hier al zijn lichtschakelaars met elkaar verbonden zodat er continu stroom naar de Hue lichten gaat? Uiteraard gaan de schakelaars dan niet meer werken.. Maar waar nodig vervang ik die dan door een Hue Smart button of een motion sensor.

Ik heb nu enkele smart buttons gekocht en dacht daar eens te beginnen. Ik heb echter weinig ervaring in elektriciteit en twijfel beetje of ik dit doorverbinden zelf zou doen...
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heeft iemand hier al zijn lichtschakelaars met elkaar verbonden zodat er continu stroom naar de Hue lichten gaat? Uiteraard gaan de schakelaars dan niet meer werken.. Maar waar nodig vervang ik die dan door een Hue Smart button of een motion sensor.

Ik heb nu enkele smart buttons gekocht en dacht daar eens te beginnen. Ik heb echter weinig ervaring in elektriciteit en twijfel beetje of ik dit doorverbinden zelf zou doen...
Yep, den deze ;)

In de plaats van de oude schakelaar heb ik een Niko Hue schakelaar gezet.
Eindelijk kan ik op een goedkope manier al mijn lichtpunten dimmen, sfeertje creeren, inclusief op de staan en wandkastlampem.

Wanneer de elektriciteit er op de lichtpunten ooit toch eens af moet heb je de zekering in de kast.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip and Sphinkx

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
IP 67 is dompeldicht, lijkt me dus niet bepaald iets om je zorgen over te maken.
Gewoon je kabels netjes op de grond verdoken onder bv wat boomschors, beplanting, enz weg te moffelen.
Yup , zo hebben wij het gedaan ,niks van problemen zo.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
IP 67 is dompeldicht, lijkt me dus niet bepaald iets om je zorgen over te maken.
Gewoon je kabels netjes op de grond verdoken onder bv wat boomschors, beplanting, enz weg te moffelen.

ik moet onder het gras... of ik geraak niet aan het volgend planten/boomperkje
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep, den deze ;)

In de plaats van de oude schakelaar heb ik een Niko Hue schakelaar gezet.
Eindelijk kan ik op een goedkope manier al mijn lichtpunten dimmen, sfeertje creeren, inclusief op de staan en wandkastlampem.

Wanneer de elektriciteit er op de lichtpunten ooit toch eens af moet heb je de zekering in de kast.

Kan je dus nu ook doen met de goedkopere Hue Smart button. Maar is dit gewoon de schakelaar los maken. De juiste draadjes met elkaar verbinden en terug dicht doen? Elec. kan je idd nog uitzetten via de zekeringen...

Dimmen was bij mij ook de reden waarom ik ooit voor Hue ben gegaan. Ik had de mogelijkheid niet in mijn toenmalige installatie. Daarna installeren was lastig.. Dus gewoon enkele Hue spots gekocht. Zo is dan ook de verslaving begonnen...
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kan je dus nu ook doen met de goedkopere Hue Smart button. Maar is dit gewoon de schakelaar los maken. De juiste draadjes met elkaar verbinden en terug dicht doen? Elec. kan je idd nog uitzetten via de zekeringen...
Inderdaad, zo simpel kan automatisering zijn :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik ga eerst proberen om toch mn oude armaturen te hergebruiken, en misschien daarin hue lampen steken.
Alvorens echt compleet nieuwe armaturen te kopen

Btw, heeft hue geen slim stopcontact voor buiten?
dan moet ik niet telkens nr buiten lopen
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Btw, heeft hue geen slim stopcontact voor buiten?
dan moet ik niet telkens nr buiten lopen

Als ge niet naar buiten wilt lopen, dan moet binnen uw schakelaar hangen he ;-) En dan heb je met een standaard Hue schakelaar voldoende.
Een speciale buitenschakelaar die tegen de regen kan is er niet, maar dat lijkt me geen issue als ge een een schakelaar aan uw achterdeur kunt plakken of ergens anders in huis.