• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Plex

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Road Rebel zei:
TS mappen worden wel ondersteund, alleen moet je de hoofdfile goed noemen en dan is hij vertrokken. Voor ISO is dat heden niet het geval, tenzij je die eerst Mount of converteert. MKV als container gebruiken is inderdaad een handigheidje maar ik kan mij voorstellen dat sommigen liever ISO gebruiken. ISO zal altijd wel een lastig verhaal blijven ben ik bang, en dat zal niet verbeteren in de toekomst door encryptie en beveiligingen.
Dit lijkt het dus ook niet te worden...

Dan liever kodi en emby combi

Iso blijft voor vele spelers een probleem , en dat zal het altijd blijven ISO is dood, en daarom wordt er ook weinig effort voor gedaan Hoewel veel 3d iso er zijn, toch is iso dood.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heb plex media server geinstalleerd gehad op een i5 2600k met 6gb ram , draaide enkel plex op. een mkv file van +25gb naar de tv streamen had ik de hele film door 100% cpu load , oke de transcoding werkt en was enige manier om files+ subs rechtstreeks naar men tv te streamen . vind ik persoonlijk nfs sharing + mede8er stuk handiger . vind het idee achter plex heel leuk en het werkt allemaal . maar je hebt echt wel stevige hardware nodig wil je het via transcoding allemaal vlot laten werken . mss dat dit in de toekomst gaat veranderen maar voorlopig houd ik mijn mede8er ertussen . de scraping functie daarvan werkt ook naar behoren en de sub downloads ook . why change a winning team :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Transcoden is een CPU-intensief proces @djaxx. Vaak zijn NAS toestellen uitgevoerd met een lichte processor (ARM, in het beste geval een Intel Atom). Op deze webpagina lees je meer over de nodige processor kracht om 1080p te kunnen transcoden.

Om niet te hoeven transcoden moet je kiezen voor een Client die de bestanden kan weergeven. (dat is dan ook wat je doet door een mede8er te plaatsen @ilstino). Heden is Plex Home Theater nog steeds het meest compleet, hardware hiervoor hoeft nier duur te zijn (rPI2, intel NUC atom, ChromeBox).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ja idd, als je zo'n files gaat transcoden gaat het hard :p Ik heb in de woonkamer een Mac mini als server en client aan de TV hangen en die speelt gewoon alles native, dus transcoding is niet van toepassing hier. Kijk je op de iPad of via de browser, dan schiet de CPU activiteit in de lucht.

Soit, op die manier kan ik wel van overal ter wereld naar m'n media kijken. Op vakantie pak ik gewoon de laptop of iPad en begin ik te kijken. Zelfs als ik in de file sta durf ik al eens een serie'tje te kijken op m'n iPhone en dat werkt zeer goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Road Rebel zei:
Transcoden is een CPU-intensief proces @djaxx. Vaak zijn NAS toestellen uitgevoerd met een lichte processor (ARM, in het beste geval een Intel Atom). Op deze webpagina lees je meer over de nodige processor kracht om 1080p te kunnen transcoden.

Om niet te hoeven transcoden moet je kiezen voor een Client die de bestanden kan weergeven. (dat is dan ook wat je doet door een mede8er te plaatsen @ilstino). Heden is Plex Home Theater nog steeds het meest compleet, hardware hiervoor hoeft nier duur te zijn (rPI2, intel NUC atom, ChromeBox).
Die plex clients doen dan geen hd audio en 3d neem ik aan.. same troubles
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
HD audio wel, maar niet als je transcoding gebruikt. Dus een rPI2, IntelNUC, Chromebox, HTPC wel. Ipad, PS4 ed niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Inderdaad, een Plex Home Theater Client (PHT, lees een HTPC gaande van RPI2=B tot een 2xOctocore Xeon als je geld teveel hebt) kan HD surround sound weergeven (mits de OS het toelaat, dus windows, linux, openelec wel, MAC OSX niet).

3D is een ander verhaal, maar in essentie zullen de meeste Plex Clients 3D weergeven als de TV het ook kan en als het bestand op zodanige manier (H-SBS) benoemd wordt dat het ook herkend wordt als 3D video. Eigenlijk is het een gelijkaardig verhaal met een Kodi setup. Let wel dat jouw hardware hier een rol kan spelen in het weergeven van 3D, zo hadden de Baytrail intel NUC in het begin foutieve drivers voor 3D, gee nidee hoe het nu zit want ik kijk geen 3D.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb het op full framepacked 3d Geen half resolutie SBS

The real thing, dat zal dus een njet zijn Ik zie echt geen voordelen tov kodi al dan niet met emby erbij
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Skank zei:
Ik heb het op full framepacked 3d Geen half resolutie SBS

The real thing, dat zal dus een njet zijn Ik zie echt geen voordelen tov kodi al dan niet met emby erbij
Dat alles nog werkt na een update :p

En kan jij zonder foefelen buitenhuis naar je media kijken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ja hoor
1f609.png
emby he Waarom zou het niet werken na een update?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Emby ziet er dan ook veelbelovend uit en zal met de verdwijning van PHT waarschijnlijk een uitweg zijn voor sommige Plex gebruikers. Het update probleem met Kodi is de volgende: veel add-ons, plugins, skins and features worden geimplementeerd door "reverse engineering". Bij een update gebeurt het wel eens vaker dat sommige functies wegvallen of zelfs dat volledige plugins en skins niet meer functioneren. Nu is dat niet eigen aan Kodi, maar mijn persoonlijk ervaring is toch dat hoe minder extra's je erop installeert, hoe beter het blijft werken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
True, sommige addons moeten ook mee evolueren. Maar is dat niet overal zo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Poeh poeh, transcoden. Mijn Plex installatie transcode niets, nada, niente.

PMS en PHT staan immers op één en dezelfde machine, @Listino waarom heb je dit niet geprobeerd ?

Wil je trouwens gerust wel eens een bestandje bezorgen van 600 MB waarop jou Mede8er en 99,9% van de hardware spelers op stuk gaan
1f61b.png
Mijn Plex installatie doet het fluitend. Anime komt namelijk bijna altijd in 10bit formaat ipv 8bit en dat vergt rekenkracht, dat red een hardware speler niet ... Plex en Kodi dan weer wel

@Skank, je spreekt jezelf ook tegen. ISO is dood, hummm geen idee. Maar VIDEO_TS mappen is wel zéér 2010. Had zelf ook wat VIDEO_TS mappen, maar hoop door MakeMKV gejaagd (ja ook gratis) die het meteen op het volume van mijn NAS wegschreef, een eitje als je iets of wat geduld hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ik weet het het wel dat het tegenstellig is Maar als je eens overal leest, zie je dat iso container echt dood is

Waarom ze dan nog 3d iso uitgeven geen idee Veel stappen al over naar 3d MKV Video TS mappen heb ik ook hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hier geen VIDEO_TS meer en mis het ook niet
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
omdat de pc in berging stond rechtstreeks op router en de tv in de living bekabeld aan netwerk , was geen plaats meer om een tower bij in de living te zetten .

over welk bestandje heb je het dan ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Mac mini of Intel NUC he :p Transcoding kan handig zijn, maar in zo'n situatie niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou transcoding enkel gebruiken voor ipad of andere tablet. Maar voor op een tv, nooit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
broodro0ster zei:
Mac mini of Intel NUC he
1f61b.png
Transcoding kan handig zijn, maar in zo'n situatie niet.
daarom dat ik het bij men mede8er houd , geen transcoding nodig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ilstino zei:
daarom dat ik het bij men mede8er houd , geen transcoding nodig
Dat slaat op niks Als je een gewone mediaspeler erin zet, heeft plex ook geen transcoding nodig Transcoding is enkel nodig voor tablets etc etc of voor dingen op afstand zoals smartphones
 
Laatst bewerkt door een moderator: