• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Plex

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
ilstino zei:
daarom dat ik het bij men mede8er houd , geen transcoding nodig
Wat Stijn zegt. Die transcoding is enkel voor devices die het formaat niet native kunnen afspelen. Maar bon, er is niks mis met een Mede8er. Ik gebruik die ook nog steeds met volle tevredenheid naast m'n Kodi installatie om 3D films te kunnen afspelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
ilstino zei:
omdat de pc in berging stond rechtstreeks op router en de tv in de living bekabeld aan netwerk , was geen plaats meer om een tower bij in de living te zetten .

over welk bestandje heb je het dan ?
10bit anime bestanden, hier kan je wat voorbeelden vinden. Daar kan je Mede8er normaal niet mee overweg, geluid zal je misschien hebben, maar geen beeld. In ieder geval het gaat niet goed. Als het een troost mag wezen geen enkele hardware speler kan dit goed verwerken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Verder gelezen... Je maakt er je werk van ! Top! Helpt dit forum vooruit! Ik kijk nu vooral uit naar "welke bestanden" deel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik wacht even met het finaliseren van de "af te spelen bestanden", er is op zeer korte termijn een versie voor ATV4 die uitkomt en ook nieuwe versies voor smart TV en android bovendien kreeg de server een aantal grondige aanpassingen wat betreft audio codecs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
En de Plex versie is er.

Zelf nog geen een Apple TV 4, want ik kijk nog serieus de kat uit de boom. Mac Mini met Plex voldoet hier tot volle tevredenheid.

Maar als je ziet dat de VRT ook bezig met een app voor de Apple TV, tja dan gaat wellicht niet lukken op mijn Mac Mini. Goeie evolutie die app store op de Apple TV, weliswaar rijkelijk laat
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Stiibun zei:
En de Plex versie is er.

Zelf nog een Apple TV 4, want ik kijk nog serieus de kat uit de boom. Mac Mini met Plex voldoet hier tot volle tevredenheid.

Maar als je ziet dat de VRT ook bezig met een app voor de Apple TV, tja dan gaat wellicht niet lukken op mijn Mac Mini. Goeie evolutie die app store op de Apple TV, weliswaar rijkelijk laat
263a.png
Idd, zo denk ik er ook over. Als er nog nuttige apps komen, koop ik wel eentje denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Lol ben toch n'n kampioen in vergeten van woorden in zinnen.

Hier woord geen in "Zelf nog een Apple TV 4" bedoelde dus "Zelf nog geen een Apple TV 4"

pfftttt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Stiibun zei:
Lol ben toch n'n kampioen in vergeten van woorden in zinnen.

Hier woord geen in "Zelf nog een Apple TV 4" bedoelde dus "Zelf nog geen een Apple TV 4"

pfftttt
Ik had het wel door wat je bedoelde :p Ik heb zelf de AppleTV 3, maar zo vaak gebruik ik dat niet. Na de vakantie om eens wat foto's te tonen aan de oudjes, maar meer niet. Anowel dak em nu gebruik om Bevergem te kijken via de canvas site en dan airplayen, maar met de Canvas app zou dat wel een pak handiger zijn
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wat speelt dat ding nu af, plex?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zal het wel eens testen op ps4 Doet hij dan ook hd audio? 3d iso en fm output?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nog steeds een ramp dus, zelfs gewone dts niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
We zijn laatste kwartaal 2016 en ondertussen is Plex Media Player wel vrij beschikbaar. Alleen heb ik begin 2016 mijn HTPC weg gedaan voor een SHIELD TV en ben ik zoals besproken in het EMBY topic op EMBY overgeschakeld en heb ik die ruim 6 maand gebruikt. Wanneer ik weer wat meer vrije tijd heb zal ik de PLEX MEDIA PLAYER installeren op MAC en daar een review op maken; voor de volledigheid van deze topic.

Ter info: Plex is in 2016 de PRO toer opgegaan door contacten te leggen in de CI-wereld en heeft het cloud gebeuren verder ontwikkeld, tegenwoordig kan zelfs jouw Plex Server in "the could".

Off topic: Mijn EMBY ervaring is overigens ook niet ideaal geweest waardoor ik nu PLEX als server gebruik op Mac Mini Server en een gemodificeerde EMBY-client voor kodi gebruik op SHIELD TV als PLEX client. Dit is niet elegant maar geeft me "best of both worlds".
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik gebruik emby server op mn unraid en kodi emby app client op mediaspelers, dan op pc en tablets de emby app
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nah liever plain vanilla Plex
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Mja, als je Plex gebruikt zie ik ook niet meteen in waarom het in Kodi te draaien ipv de native Plex apps...

Ondertussen aan het experimenteren met Plex (client+server) op de Shield TV nu die ook passthrough van TrueHD en Atmos ondersteund. Best nice in het algemeen, maar onbruikbaar voor het afspelen van m'n bluray dumps door de bitmap subtitles :(.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
En daarom is het beter plex icm Kodi te gebruiken ipv enkel de plex client: je hoeft niet te transcoden voor ondertiteling; je kan intern decoden mocht jouw versterker geen DTS HD MA doen, je behoudt 90% van de plexfunctionaliteiten en je hebt meer addons mogelijkheid zoals IPTV, pvr enz.

Plex is goed voor lower powered machines maar op een shield of htpc is de plex client beperkt (zeker nu ze de pht niet meer gaan verder ontwikkelen aangezien ze plex media player webapp hebben)

Overigens bestaat er een alternatief aan de betalende plex 4 Kodi addon en de hopeloos verouderde plexbmc: Plexkodiconnect: dat is een gemodificeerde emby add on voor Kodi die plex services herkent ipv emby.
 
Laatst bewerkt door een moderator: