• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Plex

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
R Road Rebel , post je de 2de post nog?

Ik dacht dat tik met emby alles ging kunnen afspelen met de lg app, en de ios app en chromecast, but no

veel films spelen niet af

Hoe zit dit bij plex?
Spelen de clients alles af?
bdmv, 4k 3d mvc? (dan wel in 2d) enz?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
ouch
geen bdmv en geen 4k en geen 3d mvc,
die moeten dus transcoded worden? en das te zwaar voor een nas?

Voor een DS918+ is dat niets, die kan gerust 2 4K streams tegelijk transcoden.. maar het beestje heeft wel een serieus prijskaartje ;)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Plex is een streaming-oplossing, formaten als ISO etc gaan dus niet.
4K speelt dat wel af, zolang de client maar genoeg power heeft. Heb hier enkele 4K MKV's van een Star Trek film en als ik Plex op de ShieldTV doe, no problem en zo vloeiend als iets.
4K/HDR/HECV files spelen dus ook af, zolang de client kant maar deftig is (vb Shield). Een "Plex" app op een gemiddelde SmartTV kan geen 4K trekken en dan dient de server/NAS te transcoden...als je een Plex Pass heb met een systeempje met Intel CPU met QSV (Quick Sync Video) ga je veel verschil zien in load...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
het moet niet alleen mkv kunnen afspelen maar idd ook iso, bdmv format, 3d mvc (dan wel in 2d), 4k enz
dat het dan transcoded moet zijn, ook goed, zolang het maar speelt
enkel in de ht moet het niet transcoded zijn

bedoeling is dan dat mn mediaspeler bij de tv weg kan, en de app op mn smarttv kan afspelen

Maar tot op heden lukt dit mij niet met emby
daarom misschien plex?

zal dat lukken met mn unraid?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hangt er vanaf welke cpu/gpu erin zit om te kunnen transcoden. Als het een intel cpu is met Quick Sync, dan kan je wel eens chance hebben..
Zonder Quick Sync kan het ook, maar dan heb je een iets stevigere CPU nodig. De CPU moet ongeveer 2000 scoren in passmark om 1080p te kunnen transcoden.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Dit is em

Model: Custom
M/B: ASUSTeK Computer INC. - M4A78LT-M
CPU: AMD Athlon™ II X2 240e @ 2800


Zou dat lukken?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Man ik kan niet overweg met die dockers he

Server installed maar als ik bibliotheken wil toevoegen zie ik de shares niet
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ondertussen gevonden en kan al film afspelen

MAAR
8/10 films ziet hij niet.. en dit zijn terug de bdmv folder films

Waarom doen die allemaal toch zo moeilijk? Kodi heeft hier geen problemen mee
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Bah, zelfs niet herkennen?
Emby herkent ze wel maar kan ze niet afspelen

lang leve kodi
Ik zie dat niet zitten om die allemaal te gaan omzetten helaas
Hebben jullie dit dan wel gedaan? Want er zitten hier toch veel plex gebruikers
(wat ik bijgevolg dan ook niet snap)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ge wilt ook niet lezen hé 8-)
PLEX is een streaming-oplossing die niet gaat werken met native disc formats. Ge kunt dat niet zomaar simpel "streamen" van een server > client.

KODI is hier je beste keuze denk ik zo. Ik gebruik nu beiden (KODI op ShieldTV, Plex direct op de SamsungTV beneden of op m'n PC boven of m'n telefoon) maar qua scraping hangt KODI het toch wel wat uit ... Plex doet het altijd goed.

En ja, ik heb redelijk wat Blurays effe via MakeMKV effe omgezet naar een MKV'tje wat slechts enkele minuutjes duurt. Dan wel natuurlijk menu'kes kwijt en drop ik ook talen & ondertitels die ik ni nodig hebt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ge wilt ook niet lezen hé 8-)
PLEX is een streaming-oplossing die niet gaat werken met native disc formats. Ge kunt dat niet zomaar simpel "streamen" van een server > client.

KODI is hier je beste keuze denk ik zo. Ik gebruik nu beiden (KODI op ShieldTV, Plex direct op de SamsungTV beneden of op m'n PC boven of m'n telefoon) maar qua scraping hangt KODI het toch wel wat uit ... Plex doet het altijd goed.

En ja, ik heb redelijk wat Blurays effe via MakeMKV effe omgezet naar een MKV'tje wat slechts enkele minuutjes duurt. Dan wel natuurlijk menu'kes kwijt en drop ik ook talen & ondertitels die ik ni nodig hebt.

ik lees wel, maar hij moet dit dan toch transcoden? Dat doet hij dus niet.
Ik wil kodi in mn ht ja, maar ik wil, net zoals jij, op de tv en op ps4 en chromecast, net wel plex direct (de app).

Dan moet ik dus echt omzetten.
Helaas gaat dit om SERIEUS veel films
Ik moet die dan allemaal eerst kopieren van server naar pc, dan makemkv en dan terugzetten en dit 1 voor 1 pfff
Verlies je dan ook geen kwaliteit?

en wat met 4k films, iso films en 3d films?

die menus hoef ik niet
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Transcoding doet Plex enkel binnen de ondersteunde formaten indien nodig. (vb een Plex client heeft beperkingen en daarom zal de server transcoding doen van de stream alvorens hem aan te leveren aan de client, dikwijls zo met ondertitels enz die moeten worden "ingebrand" in de content etc)
Om de bestanden PLEX "compatibel" te maken zijn er 2 opties die je zelf zal moeten doen. Plex doet dat niet voor je.

-> Remuxen : zal de orginele kwaliteit behouden, ideaal als je storage genoeg hebt eigenlijk.
-> Transcoderen : kwaliteit kan aangepast worden. Een héél stuk trager maar dan zijn de bestanden ook een stuk kleiner zonder amper visueel te moeten inleveren

4K MKV's niet echt een probleem. 3D MKV's op Plex zal denk ik niet werken. (is dat nu nog altijd niet dood diene 3D ? Precies nooit echt aangeslagen)
En ISO moet idd effe met een MakeMKV "opendoen" en een MKV'tje laten van maken. Dit is zonder kwaliteitsverlies, er komt geen transcoding aan te pas. Ik heb hier vb MKV's van 50Mbps bitrate die rechtstreeks van een Bluray image afkomen.

Ik heb nog een hele hoop ISO's op server staan puur "om bij te houden" maar in de praktijk speel ik eigenlijk altijd de MKV's. Tenzij ik iets van de extra's etc zoek.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Transcoding doet Plex enkel binnen de ondersteunde formaten indien nodig. (vb een Plex client heeft beperkingen en daarom zal de server transcoding doen van de stream alvorens hem aan te leveren aan de client, dikwijls zo met ondertitels enz die moeten worden "ingebrand" in de content etc)
Om de bestanden PLEX "compatibel" te maken zijn er 2 opties die je zelf zal moeten doen. Plex doet dat niet voor je.

-> Remuxen : zal de orginele kwaliteit behouden, ideaal als je storage genoeg hebt eigenlijk.
-> Transcoderen : kwaliteit kan aangepast worden. Een héél stuk trager maar dan zijn de bestanden ook een stuk kleiner zonder amper visueel te moeten inleveren

4K MKV's niet echt een probleem. 3D MKV's op Plex zal denk ik niet werken. (is dat nu nog altijd niet dood diene 3D ? Precies nooit echt aangeslagen)
En ISO moet idd effe met een MakeMKV "opendoen" en een MKV'tje laten van maken. Dit is zonder kwaliteitsverlies, er komt geen transcoding aan te pas. Ik heb hier vb MKV's van 50Mbps bitrate die rechtstreeks van een Bluray image afkomen.

Ik heb nog een hele hoop ISO's op server staan puur "om bij te houden" maar in de praktijk speel ik eigenlijk altijd de MKV's. Tenzij ik iets van de extra's etc zoek.

Ik heb een topic geopend omtrent makemkv
Ik heb die nu ook installed op mn server
Dus met makemkv doe je eigenlijk remuxen? ik dacht dat tsmuxer dit deed.

Dus ik mag 100% zeker zijn dat met makemkv ik nooit kwaliteitsverlies heb?