Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Ik heb ook lang zitten twijfelen. Ze hebben beide voor en nadelen. Maar de controller heb je toch nodig voor de AP’s. En de Home Assistant component voor UniFi werkt ook top. Omdat de unifi controller het verschil kent tussen een disconnect en sleepmode, is de presence detection sneller en betrouwbaarder.Kon het niet laten je wat te treiteren . Maar je “foefelen” bevestigde wel mn vermoeden dat het wel een mogelijks pijnpunt is in de setup, dat moet je nu toch wel kunnen erkennen. Was trouwens ook een punt in het filmpje dat de twee vergelijkt. Die persoon had ervaring met beide producten, en was dus niet biased om zijn eigen gelijk te willen halen. Volgens datzelfde filmpje kan je mogelijks ook in de problemen komen als de via de cli de usg wil configureren, en die instellingen niet in de controller worden opegslaan of gesynchroniseerd...dat zou dat je eens moeten testen, misschien hebben ze dat probleem middels een patch of update opgelost.
Handgeklap
Ben zelf nog wat aan twijfelen. Wil hier ook camera’s installeren, met twee zou ik er genoeg hebben om alles te coveren. Twijfel zelf tussen Netatmo Welcome’s of UniFi camera’s en die dan laten lopen op een CloudKey Gen 2+ is dan meteen de SDN controller + UniFi Protect. Voordeel van de UniFi is natuurlijk dat ze PoE zijn.
Als ik zo bekijk zal ik wel nog een switch nodig hebben, iets wat ik verwacht had. Dat of wat goochelen met kabels want de ene in de HT heeft nog wat poorten over.
Allemaal luxe problemen natuurlijk
Nee, en dat is bewust. Als je IPS wil gebruiken zonder performance verlies, moet je naar de USG Pro gaan.Hebje IPS aangezet? Dat zou je toch moeten doen.... i.v.m. Je Telenet router is dat een van de meerwaarden, dit en het feit dan je kan subnetten...
Zit zelf nog in de onderzoek fase. Voordeel van beide is dat je niet gebonden bent aan cloud van fabrikant en daarbij horende kosten. Bij Netatmo kan je kiezen, op interne SD kaart of Dropbox of FTP server. UniFi tja ik zit al in dat eco-systeem en ik meng niet graag. Ook bij UniFi is alles lokaal.
Misschien zet ik het wel eens een weekje aan om te zien als er iemand mij probeert te hacken, maar ik heb er vrij veel vertrouwen in dat dit wel OK zal zijn.
Brengt ons meteen bij de use cases waarom je een extra firewall zou plaatsen... feel Free to comment
1. Denk dat de kans bijzonder klein is dat iemand je zou hacken. De vraag die ik me (persoonlijk) stel is als je IPS niet aanzet, heb je dan op vlak van beveiliging een meerwaarde? Ok extra firewall die een mogelijke hacker moet passeren, maar ik heb nog niet vernomen dat die van Telenet lekken vertonen, ligt eerder meestal aan de “achterliggende” toestellen, niet? In debat geval fw sw voorzien op je toestellen een betere oplossing.
2. Als je wil vpnnen
, ok no brainer
3. Vlans - Als je geen firewall plaatst kan je in princiepe zonder, tis net door de extra firewall dat je die meestal moet configureren omwille van digibox. merk ook dat er maar weinig zijn die het effectief opzetten.
4. Voor de fun... tja iedereen zijn plezier zeker
Netatmo Welcome heeft gezichtsherkenning, de Unifi's voor zover ik weet niet. Gezichtsherkenning is sowieso wel wat werk want je moet valse positieven verbeteren zodat het systeem leert. Maar is verre van waterdicht. Gezichtsherkenning is voor mij niet prioriteit één, wel het feit dat ik alles zelf in beheer kan houden zonder afhankelijk te zijn van een cloud server van de fabrikant. Bij video deurbellen is het zelfs nog meer zo dat je afhankelijk bent van de server van de fabrikant, maar ook hier komt Netatmo met een deurbel in de loop van 2019.Die 3 opties zijn ideaal. je kan idd eerst kiezen sd kaart of dropbox, en daarna verhuizen naar een nas mocht je die nu nog niet hebben
is dit ook bij unify?
Wel geen gezichtsherkenning bij beide.
is ook wel handig,alhoewel neen, das enkel bij een bel handig.
Beide PoE?
Toch wel. Het werkt met andere software zolang ze RTSP streams ondersteunen. Zolang die software kan schrijven naar dropboz of een nas, zit je goed.Euh das toch geen antwoord op mn vraag?