• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nee... Nog nooit van gehoord zelfs
1f644.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hmm. Hoe doe je dit met deze nieuwe versie? Heb nog een beetje problemen mijn weg te vinden precies
1f644.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
1. Download the "SimpleFeatures Plugins" zip from our Google Code page. Choose the plugins you wish to install. The Base package is required for all other packages to run.


2. Create folder called "plugins" inside the root folder of the flash drive - "/boot/plugins"


3. Copy in the plugins (must have .plg extension) you wish to have installed.


4. Reboot. If it looks funny, please clear your browser cache!



http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=12698.0
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hmm. Enkele leuke dingen die er bij zijn. Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik gebruik ook nog snap, airvideo, logitech squeezebox server, mysql server, sabnzb, dropbox, sickbeard...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hmm. Squeezebox heb ik niet nodig. De rest is een groot vraagteken.   Newsgroups heb ik enkel een abbo voor een x aantal gigs. Geen unlimited dus waarbij je zoveel euro per maand betaald. Kameraad van mij heeft wel een prog zoals sickbeard. Zelf gemaakt. Moet hem nog wat meer uithoren hoe het precies allemaal werkt. Hij zegt wel dat het beter is dan sickbeard...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ts nochtans de moeite
1f609.png


Airvideo is om bestanden te streamen naar je ipad

Mysql is om meerere xbmc apparaten te syncen.. Shared library ene

Sabnzb ken je

En sickbeard ook voor series. Zeer handig

Dropbox ken je ook, ook ferm makkelijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Meeste is idd interessant dat je opsomt. Dus ga het zeker eens bekijken en zelfs installeren.   Wat betreft newsgroups. Afwachten of ik dit ga beginnen gebuiken ipv torrents...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

KristofB

Member
8 mrt 2013
37
0
9
Wat voor copy speeds zie je over GB LAN naar je Unraid box eigenlijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik haal 40-45 Mb/s

Is toch ook wel afhankelijk v je hardware

Unraid is ook meer een high speed read ipv high speed write systeem.. Daarvoor neem je best iets anders.

Voor streamen is het optimaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

KristofB

Member
8 mrt 2013
37
0
9
Als ik me niet vergis gaat me dat ongeveer 8 dagen volcontinu kosten om tegen die snelheid men files over te kopieren van huidige storage naar een Unraid box. Op zich nog wel te doen natuurlijk..   Ben al enkele maanden aan het overwegen of het niet interessanter is om over te schakelen naar Unraid, probleem is echter dat ik daar de huidige hardware voor wil gebruiken, en dus ook de huidige disks... Zou gemakkelijkheidshalve iemand moeten vinden die me ff een deftige NAS kan uitlenen om men collectie ernaar te kunnen koperen, om de huidige hardware te kunnen 'ombouwen'
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Korte pijn....
1f609.png
wat is 8 dagen op een jaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Net terug van verlof. Ik merk dat ik nog maar 12% vrij heb op mijn server. 1 HD staat zelfs op 94%... Tijd dus voor een nieuwe HD.   Ik ga mijn parity van 2gig inwisselen voor 1 van 3TB. Op Amazon.de staan de greens van WD nu te koop voor 114 euro. Heb eens gekeken naar 4TB maar die kosten nog veel te veel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Damn paar maand terug nog 130
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Goedkoopste dat ik kan vinden. Via Tweakers prijsvgl staat hij zelfs niet zo goedkoop. Gratis verzending ook
263a.png
  Alleen twijfel ik of ik 1 of 2 HD'n ga kopen. Maar vermits de prijzen toch enkel maar dalen zal ik het wel maar bij 1 disc houden. Later kan ik er dan nog eens een 3TB bij kopen. Andere mogelijkheid is eens beginnen deleten... 13% vrij van 9TB. Geraak er nu al niet toe om alles te bekijken. Ik dl wel meer en meer full HD waardoor de HD sneller vol komt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou ook beginnen met 1 hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Upgrade eerst je software zoals hierboven beschreven, echt niet moeilijk

Dan schakel je alles uit en haal je je parity disk eruit en steekt die 3tb in de plaats

Vervolgens start je alles terug op.. En moet je die 3tb drive als parity toewijzen!

Hou rekening dat dit dan wel een tijd kan duren omdat hij alles terug moet herberekenen

Kan ook zijn dat je gui dan een tijdje unreponsive wordt, geen nood, das normaal

Daarna, als hij zegt parity valid, schakel je server terug uit

En steek je die oude parity drive erin en kun je hem gebruiken als een volgende data disk


Easy
263a.png
  Mijn HD is binnen!   Dus nu gewoon mijn parity er uit halen. Die vervangen door mijn nieuwe en unraid het werk laten doen? Moeten die HD nog altijd speciaal geformateerd worden zoals vroeger? Weet nog dat ik voor mijn vorige hd'n moest inloggen op de server en de HD voorbereiden op een speciale manier. Weet niet meer precies hoe dit was...   Als ik dan mijn oude parity er in steek gaat unraid die automatisch vinden als nieuwe HD. Gewoon toevoegen en dat is alles?
 
Laatst bewerkt door een moderator: