• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Van mij hoeft dat niet 24/7 aan hoor! Waarom energie verbruiken als je hem toch niet gebruikt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.719
419
98
Earth
Zetten jullie die server zo vaak uit? Mijne staat soms maanden op zonder ik hem reboot... Ik zet hem eigenlijk enkel uit als ik op reis ga. Een reboot moet ik ook heel zelden doen.

Ik zet hem op als ik iets wil kijken, erna gaat hij uit, of indien ik 2u later. Ofzo nog iets wil doen, dan laat ik hem slapen..

Maar anders volledig uit ja.. Boot toch snel genoeg ...

Aansteken, nr living gaan en htpc aan...

Tegen dan zijn beide actief..

Snel genoeg, ik moet niet wachten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.719
419
98
Earth
Van mij hoeft dat niet 24/7 aan hoor! Waarom energie verbruiken als je hem toch niet gebruikt?

Waarom met ssd booten, 5sec winst?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nee maar aangezien eerst ESXi moet booten en dan de 2 VM's is het v
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Hoe zit het juist voor de upgrade van 4.7 naar 5? Aangezien ik nu een 3TB gekocht heb, wil ik deze als parity gaan inzetten.   Wegens een defecte voeding staat de serber momenteel uit. Mijn 3TB hdd heb ik ondertussen reeds in de server geplaatst. Moet ik nu gewoon bzimage en bzroot van de 5.0 kopi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
3TB wordt niet ondersteund door Unraid 4.7 dacht ik. Dus best eerst upgraden... Ik heb dezelfde vraag onlangs gesteld. Antw van Stijn kan je vinden op pagina 1 of 2.   Ik heb eerst upgrade gedaan. Dan Parity er uit gehaald. Nieuwe 3TB er in gestoken. Die als Parity aangeduid. Daarna unraid zijn ding laten doen. Hij gaat parity berekenen. Dat kan tot 2 dagen duren...   Daarna je oude parity er in steken en die als nieuwe disc aanduiden. Ik heb geen problemen gehad...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Kan je een externe HD aansluiten op je unraid? Heb dat nu gedaan maar dat wordt precies niet gevonden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.719
419
98
Earth
<blockquote data-author="sam" data-cid="2056" data-time="1365421056">Hoe zit het juist voor de upgrade van 4.7 naar 5? Aangezien ik nu een 3TB gekocht heb, wil ik deze als parity gaan inzetten.



Wegens een defecte voeding staat de serber momenteel uit. Mijn 3TB hdd heb ik ondertussen reeds in de server geplaatst. Moet ik nu gewoon bzimage en bzroot van de 5.0 kopi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.719
419
98
Earth
Kan je een externe HD aansluiten op je unraid? Heb dat nu gedaan maar dat wordt precies niet gevonden...

Kan je perfect , doe ik ook

Je moet wel snap addon gebruiken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik zou idd eerst upgraden naar rc11

Daarna pas je parity vervangen door 3tb
Moet ik dan eerst upgraden en de server nog eens opstarten met mijn 2TB parity, om daarna de server af te sluiten en mijn 2TB parity vervangen door de 3TB? Of gewoon upgraden naar RC11, nieuwe voeding erin, 3TB aansluiten en server opstarten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.719
419
98
Earth
Moet ik dan eerst upgraden en de server nog eens opstarten met mijn 2TB parity, om daarna de server af te sluiten en mijn 2TB parity vervangen door de 3TB? Of gewoon upgraden naar RC11, nieuwe voeding erin, 3TB aansluiten en server opstarten?
  Klopt ik zou het zo doen ja..   - Voeding vervangen - Opstarten met 2tb parity - Upgrade naar RC 11 (indien je geen simplefeatures in combi met sabnzb gebruikt kan je upgraden naar RC 12a) - Reboot, en check - Volledig afsluiten - 2TB parity vervangen door 3TB - Reboot en parity laten builden - Na zoveel uur kan je de vrijgekomen 2tb als data erbijsteken..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Iemand Unmenu 1.6 al geinstalleerd? Zeker doen ... Zit nu in mooi jasje zoals simple features!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.719
419
98
Earth
Iemand Unmenu 1.6 al geinstalleerd? Zeker doen ... Zit nu in mooi jasje zoals simple features!

Oh? Nice

Wist ik niet..

Hoe herinstalleer je dit?

Eroverheen? En hoe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Oh? Nice

Wist ik niet..

Hoe herinstalleer je dit?

Eroverheen? En hoe?
gewoon naar User Scripts check for Unmenu updates en na installatie Unmenu herstarten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Waar vind ik Users Scripts :wacko:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Nee dus...   Ik had Unmenu. Maar na de update heb ik dit allicht vergeten opnieuw te installeren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Yep. Had ook al gevonden. Done...   Nu ga ik eindelijk ook die andere dingen kunnen installeren allicht. Want die snap addon installeren lukte mij ook niet omdat ik unmenu niet had...
 
Laatst bewerkt door een moderator: