• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Hebben jullie nog leuke addons voor Unraid?   Ik heb nu de nieuwe Unmenu geinstalleerd. SNAP staat er nu ook op. Wat is er nog interessant?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Simple features, logitech squeezebox, airvideo, sabnzb, sickbeard, couchpotatoe, mysql....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hier verder om Joske zijn draadje niet te vervuilen


Ook qua verbruik zit unraid toch echt dicht bij je nas, wat ik ook vergeten melden was , is dt unraid de schijven die niet gelezen worden, gewoon uitschakelt in tegenstelling tot syn. Wat weer in verbruik scheelt.
  En hop, daar ben je terug met onwaarheden verkopen, controleer jij wel eens iets voordat je iets neertikt ?
1f644.png
  Alle Synology NASsen hebben een hibernate mode.     Op andere vlakken geef ik je gelijk. Ben niet te beroerd om toe te geven dat NASsen nadelen hebben tov andere systemen. Andersom ligt dat voor jou blijkbaar een stuk moeilijker. Dat of door onwetendheid en omdat je er geen ervaring mee hebt, ga je maar ergens vanuit, zie boven.


En de laatste zin die je van sam quote, vergeet je wel iets belangrijks, namelijk dat hij het misschien zelf zoekt..
  Ai dat heb jij gezegd. Ik ken Sam zijn kwaliteiten niet, maar ben bijna zeker dat hij met een Synology NAS een stuk minder zou lopen klooien.


En zoals Joske reeds heeft gezegd RAID, in wat voor vorm dan ook, is geen backup. Niet dat ik alles backup maar toch wel de belangrijkste zaken. Ben wel nog niet zo gedisciplineerd dat de backup buitenshuis ligt.

Joske hoe ziet jou backup plan er dan precies uit ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Stefaand
263a.png
rustig

Unraid is niet heilig, weet ik ook wel...

Van die uitschakelmodus bij nassen wist ik niet.. Niet dat ik het niet wil toegeven ofzo ik wist het gewoon niet.. Ik had enkel in een promofilmpje van unraid gehoord dat unraid dit deed tov andere systemen, ditis wel al een paar jaar terug waar ik v spreek, vraag me nu niet weer naar dat filmpje want ik weet niet meer waar het staat, maar ik heb het wel degelijk gehoord...


Nu als de nassen dit ook hebben, goed toch

Ik weet ook dat je perfect een zuinige server kan bouwen. Die heel dicht tegen het verbruik van een nas aanleunt..


Van sam, ik ga zn tekst nog es zoeken..

Watbetreft backup, ik had daar toch nog niks over gezegd?

Ik heb nooit beweerd dat unraid in raid 5 pf iets anders een perfecte backup is...


Edit: sam zn tekst:


Het doet wat het moet doen, maar het is soms toch wat frustrerend met al het gekloot als er iets niet werkt zoals het moet (maar dat zal misschien ook grotendeels aan mijzelf liggen dan).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Je moet zelf beslissen wat je wilt...wil je een duurder hassle-free systeem ....koop dan een NAS, wil je een goedkoper moduleerbaar systeem...begin een zelfbouw..Unraid,ZFS,FreeNAS.....allen hebben hun eigen voor-en nadelen en jij kan alleen beslissen welke je belangrijk vindt! Ik heb beide werelden ervaren en ook verschillende NAS gehad maar kies liever voor zelfbouw...maar dat is mijn mening!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zoals je intussen weet, ben ik in het bezit van een DS412+.

Al mijn mappen, documenten, afbeeldingen, video, enz.... staan fysiek nergens hier op een computer, laptop, tablet, enz.. maar zijn enkel te benaderen d.m.v. via een netwerkkoppeling naar de Nas. De mappen zijn zowel binnen als buitenshuis te benaderen, hierdoor is het gebruik van laptop, tablet, enz... niet gevoelig aan gestolen bestanden, want er staat fysiek helemaal niets op.

Je hebt door deze werkwijze in een keer al je data van al de computers in huis al op de Nas staan, waarbij deze Nas enkel nog automatisch op een ingesteld tijdschema hoeft te backuppen. In mijn geval dus, naar een andere veilige locatie buiten huis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Zijn die RED hd van WD eigenlijk een aanrader voor unraid? Of is daar weinig winst uit te halen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb reeds een hele tijd de standaard schijven van Hitachi in mijn Nas en nog steeds zonder problemen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die red schijven zijn specifiek voor nas he, dus optimaal ja, maar ook duurder.

Ik gebruik gewoon de wd greens
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Bij mij zitten er ook vooral wd greens in. Maar prijzen tussen green en red groeien naar elkaar. Nog zo'n 20e verschil nu. Dus daarom de vraag. Weet dat het specifiek voor NAS is. Maar volgens mij is dat ook het geval voor die greens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
zit ook langer garantie op die reds!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Tegen dat je op het einde garantie van de RED-schijven loopt, heb je waarschijnlijk deze al vervangen voor meer TB.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als ze maar 20 euro schelen zou ik de reds nemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Tevreden van?   Ik heb er net 1 van 3TB besteld bij Amazon...   Sta momenteel op 77% total used. Maar 5 van mijn 6 schijven staan rond de 90%. Dus ik wil een beetje veiligheid opbouwen... Want nu komt alles gewoon op mijn 3TB disk terecht dat op 30% staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Tevreden van?   Ik heb er net 1 van 3TB besteld bij Amazon...   Sta momenteel op 77% total used. Maar 5 van mijn 6 schijven staan rond de 90%. Dus ik wil een beetje veiligheid opbouwen... Want nu komt alles gewoon op mijn 3TB disk terecht dat op 30% staat.
Gebruik jij ook een Supermicro kaart in je Unraid server, of heb je nog ruimte op je moederbord om hdd's aan te sluiten? Sinds ik een WD30 Green geplaatst heb, heb ik problemen met mijn Supermicro kaart...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Gebruik jij ook een Supermicro kaart in je Unraid server, of heb je nog ruimte op je moederbord om hdd's aan te sluiten? Sinds ik een WD30 Green geplaatst heb, heb ik problemen met mijn Supermicro kaart...
    Ik dacht het wel
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb de Supermicro AOC-SAS2LP-MV8   Momenteel nog maar 1 HD op aangesloten. Een WD Green van 3TB. Binnenkort komt daar een 2de bij. Een WD Red van 3TB dus.   Welke problemen heb je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
ipv van een SMkaart te kopen zou je beter een IBM M1015 kopen via ebay en flashen! Draai verschillende wd greens op deze kaarten zonder probleem!
 
Laatst bewerkt door een moderator: