• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Heb dat ook eens gehad hoor. Maar door die fail van die andere disc was hij gewoon heel traag... Opstarten duurde gewoon lang toen. Mss even geduld hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ganse middag is lang genoeg
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Das idd wel te lang...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ik heb de coolermaster centurion 590   En daar zitten nu 2 coolermaster 3in2 modules in. Ik heb nog 1 zo'n module op reserve... Vraag me af hoeveel ik nu max in die case kan krijgen... (ik heb het vroeger es uitgerekend, maar ben het vergeten)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Disk was rood . Heb unassigned. Dan terug assigned en is nu aant rebuilden vr 8u. Ben benieuwd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Rebuilden? Maar als die zomaar unassigned is dat volgens mij toch niet normaal hoor...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ja..

Ik heb hem zelf eerst unassigned he.. Daarna terug opgezet en dan gestopt en terug assigned.

Nu 40% rebuild complete.

Zal straks smart report bekijken.


Wat heb jij dan gedaan met een disk die een rode bol heeft?

Staat zo in de manual hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Bij mij was ineens een HD verdwenen uit mijn config.   Maar ik had toen toevallig net een nieuwe, grotere HD gekocht omdat ik op 90% stond bij al mijn disc's. Dus heb eigenlijk gewoon de disc vervangen. Rebuild gedaan. Daarna heb ik de kapote disc opnieuw in mijn unraid gestoken.   Die heb ik toen getest en opnieuw gebruikt. Dat ging even goed maar na paar weken was die weer verdwenen. Dus wel degelijk kapot...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Verdwenen is hij niet. Gewoon rood.

Zal zien na de rebuild. Verdwijnt hij wee tja. Moet ik vervangen.

Dan twijfel ik nog. Ofwel 3tb insteken als data. Ofwel parity van 3tb vervangen door 4tb en dan de oude als data gebruiken (3tb)

Vind de prijs van 4tb nog net te hoog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Het komt net iets hoger uit als je prijs per TB rekent. Maar ik heb het gewoon gedaan. Als ik dan met een paar maand nieuwe HD moet kopen kan ik gewoon een 4 TB kopen en er in steken. Dus niet eerst parity vervangen. 2 dagen parity builden. Nieuwe HD er in steken. Opnieuw checken. Ben je snel een halve week mee bezig.   Maar vermits jij mss met een kapote HD zit ga je allicht opnieuw een 3 TB moeten kopen. Want je kan niet je kapote schijf vervangen samen met je parity...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ja das wel een probleem. De "kapotte" is trouwens nog een 2tb
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
De kapotte kan je wel vervangen door een 3TB he. Want je parity is ook zo groot...   Later dan eens overgaan naar een grotere parity. Maar best eens doen wanneer je unraid geen problemen heeft. Zoals ik dus afgelopen weekend gedaan heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Waar is die smart report van hdd ? Ik vind het precies niet meer terug

Disk is rebuild en alles is groen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hebben jullie een voorkeur voor Sata controller cards.



Ik heb zelf al eens gegoogled en kwam op deze 2 uit. https://azerty.nl/8-3388-276375/supermicro-add-on-card-aoc-sas.html https://azerty.nl/8-3388-565145/supermicro-sas2lp-mv8.html



Zijn er betere/goedkopere opties wetende dat ik nog plaats heb voor 8 harde schijven.


Kijk eens op eBay naar IBM M1015 controllers, kun je goedkoop vinden en ze werken ook onder ZFS indien je later misschien wilt experimenteren. Je moet ze wel flashen met andere firmware maar op het unraid forum staat er een tutorial. Ik heb de mijne in de VS gekocht voor weinig geld !
 
Laatst bewerkt door een moderator: