• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

David

New Member
20 feb 2013
2
0
4
Kijk eens op eBay naar IBM M1015 controllers, kun je goedkoop vinden en ze werken ook onder ZFS indien je later misschien wilt experimenteren. Je moet ze wel flashen met andere firmware maar op het unraid forum staat er een tutorial. Ik heb de mijne in de VS gekocht voor weinig geld !
  Ik heb eens op ebay gekeken en de prijzen zijn rond de 90 a 100 dollar zonder transportkosten, en zonder douane kosten,   Ik ben ook niet zo'n voorstander van hardware te kopen uit "vere" landen, vooral wegens garantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ik wil iets reorganiseren op mn server..

Ik heb nl een share films die ook kids movies bevat.

Deze staan verspreid over verschillende disks..


Als ik die nu wil splisten.. Dus 2 shares maken : "films" en shares" , kan dit dan makkelijk en zomaar zonder dat alles gekopieerd en gedaan wordt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ik moet uitbreiden. Maar wil kosten beperken   Helaas zitten al mn sata sloten vol   Nu is de optie, of een sata uitbreiding kopen en toch een hdd of mn cache vervangen door een hdd en zonder cache ff
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.167
72
58
En schijven vrijmaken is geen optie?....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
moeilijk
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Moeilijk gaat ook ... Denk even nuchter na ... Je zal denkelijk redelijk wa films kunnen wissen zonder dat je ze ooit gaat missen .... Dat is de goedkoopste oplossing. Zonder cache werken zal mischien impact hebben op alles.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik gebruik ook geen cache! Moet je echt Deep Throat en Debby Does Dallas nog houden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Jij gebruikt geen cache? mmm dan ga ik hem eruit halen denk ik :p voorlopig wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Net de cache eruit gehaald en de disk v jos erin gestoken

Aan het preclearen. Zal wel ff duren. Eindelijk weer plaats!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Ik heb gisteren ook een nieuwe HD er proberen insteken. Maar helaas heb ik 1 of andere hardware error als mijn unraid dan boek. Zal de HD er eens opnieuw moeten uithalen en zien wat het probleem is...   Maar volgens mij ligt het niet aan de HD. Heb een nieuwe power kabel moeten gebruiken en die wil hij precies niet goed dedecteren. Zal eens moeten prutsen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
2639.png
dat wordt weer zoeken dan


50% precleared done
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
gtvr...   Wou vanmorgen mijn server opstarten maar array komt niet op. Krijg een waiting for dev/disk/by label/unraid cannot be found error Tijdens boot vind hij al zijn schijven maar het moet iets anders zijn, slechte USB stick? Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Na een hele dag zoeken tot de constatatie gekomen dat door vibraties mijn UNraid usb stick wat hadden losgewrikt en vanmorgen niet meer gevonden werd door ESXI en dus gewist werd als passthrough! Hem terug geadd en alles is weer opgelost! Een mens kan toch zoeken....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.278
211
68
Vibraties ? Staat dat spel misschien op een wasmachine
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Madam Xenomorph gebruikt wel rare dingen om te vibreren....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Nog altijd op de 5 hier en zie ook niet meteen een reden om te updaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator: