• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
ondertussen al 6.0.1 maar ga wachten, moet gans mijn server eens onder handen nemen...;Esxi,Unraid en ZFS Alles draait goed dus waarom overstappen om dan weer nieuwe problemen te krijgen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Sphinkx zei:
Ik zit nu op 5 denk ik. Gaat de update naar 6 gemakkelijk? Net zoals 4 naar 5
1f609.png
Gaat inderdaad net zo makkelijk en is ook echt de moeite, veel meer dan 4 naar 5 Plugins werken helemaal anders, vergelijkbaar met synology software
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.488
311
93
Zal ik eens moeten checken dan
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Bezig voorbereidende werken aan het maken om mijn server volledig te herinstalleren! ESXi 6.0.1 met UNraid 6.0 VM en ga eens FreeNAS proberen want ze hebben zich volledig gestort op ZFS en de interface is leuker dan napp-it met ZFS. Handig met zfs is dat je gewoon je volume kan exporteren en in ander programma weer kan importeren. Ga ook deduplication activeren,processor is krachtig genoeg om zo wat plaats te besparen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Jij zit duidelijk verder hierin dan ik :p Allemaal chinees voor me
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.488
311
93
Hmmm. Upgrade geen succes.. Start wel op. Maar geraak niet meer via browser naar de menu. Morgen moeten verder zoeken :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.488
311
93
Up & running met de laatste nieuwe software. Was even paniek toen ik niet meer op geraakte maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Is terug wat mooier geworden. Meer mogelijkheden ook denk ik..

Wie is er nog op 6.01 en wat zijn aanraders om te doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Ik heb het bij een vriend gedaan maar moet het zelf nog doen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Controller card ontvangen. Deze avond installeren, cache disk terug installeren Checken of alles goed gaat. Dan upgraden naar versie 6 En dan een hoop dockers installeren nu ik weer een cache zal hebben. Eindelijk !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Gisteren de controller ingeplugd en mijn cache disk Reboot En alles werkte direct. Lekker simpel Vervolgens update gedaan van 5 naar 6 En dit ging zo makkelijk ! Bestandje kopieren en 2x rebooten en klaar ! Geen excuus meer om niet te updaten

Download the unRAIDServer.plg file to your PC from this link (windows: right-click, save-as):

https://raw.githubusercontent.com/limetech/unRAIDServer/master/unRAIDServer.plg

Copy the file to the 'config/plugins' directory on your 'flash' share.

Reboot your server TWICE. That is, the first time your server is rebooted, it still boots into unRAID-5 but during the boot process it will download and install the unRAID-6 release. Reboot a second time to actually boot into unRAID-6.

What the upgrade does:</strong>

- Checks that your CPU is 64-bit capable - Downloads the 32-bit version of ‘infozip’ package from slackware.cs.utah.edu into /boot/extra directory. This is needed for the ‘unzip’ command. - Downloads the ‘latest’ unRaid-6 release zip file and md5 file from the LimeTech Amazon-S3 account. - Verifies there is enough free space on the flash. <strong>There needs to be around 150MB free space
. - Unzips release and copies release files to temp directory on flash. - Preserves the current unRaid-5 release files to a directory on the flash called ./unRAID5 - extra/ - packages/ - plugins/ - config/plugins/ - config/plugins/go - Copies the release files from temp directory to root of flash device. - Copies a fresh ‘go’ file to the config directory. - If your key file is in root of the USB flash, it’s copied to config directory.

When the server is booted into unRaid-6 it's a fully 'stock' install, but with your unRaid-specific config files intact. Meaning all your disks assignments, users, etc. should still be present.

ALL PLUGINS AND EXTRA PACKAGES WILL NOT BE UPDATED

To add missing functionality provided by unRAID-5 plugins, please look for equivalent unRAID-6 Docker containers.

If you decide to revert back to unRAID-5 this can be accomplished using this command:

Code: [Select]plugin remove unRAIDServer.plg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Deze avond of morgen een paar dockers installeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.488
311
93
Wat doen die dockers eigenlijk precies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Die maken het veel makkelijker om plugins te installeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.488
311
93
Ik sta achter precies.. Zal enkele manuals moeten lezen over dockers :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Community applications plugin is een must ! Paar dockers aan het installeren waaronder eöby, dropbox, sabnzb, sonarr, unassigned devices, krusader en later nog meer

FF wennen maar zoveel beter
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Ik wil volgende files van mn unraid

Nfo file Logo.jpg Poster.jpg

Echter , er staan er 1000 verspreid over verschillende mappen.

Hoe kan ik deze in 1 keer verwijderen? Maar makkelijk he!

Kan dat via een windows machine?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Euh, ik veronderstel even dat je niet met PowerShell aan de slag wil gaan
1f609.png
Als je nu gewoon je "Explorer" open doet op Windows, en vervolgens zoek je gewoon alle schijven af door rechtsboven in dat search-vak in te geven wat je zoekt. Vervolgens laat je de PC even zoeken en dan kan je al die bestanden gewoon selecteren en wissen ? Makkelijker kan niet toch ? Daarna herhalen voor "Poster.jpg" en vb "*.nfo" of zoiets.

Bovenstaan is wel voor Windows 7 ofzo hé, geen idee maar met Windows 8.x zal je evengoed kunnen zoeken naar bepaalde bestanden en dan netjes allemaal wissen...alleen visueel geen idee waar je dat doet .. ik gebruik die prullen niet.

Op m'n Linux bak is dat met 1 lijntje per filename te regelen zoals hieronder :

find / -type f -name "Poster.jpg" -exec rm -f {} \;


Op de Unraid machine zal je dat zelf ook kunnen in de Shell-prompt denk ik, want dat is ook een Linux OS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Ik zoek dringend een addon/docker om automatisch subs te downloaden, pls iemand?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Ah blijkbaar kan emby server dit ook. FF zien
 
Laatst bewerkt door een moderator: