• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Bestaat er een tool waarbij HD die in de Unraid hebben gezeten ook leesbaar zijn in windows? Ik wil graag een disc die in mijn unraid eens testen op mijn hardware mount van mijn windows PC. Echter vind hij die disc niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb deze even geprobeerd..

http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=27028.0

Echter is die HD zo dood als een pier volgens mij.. Ze spint zelfs niet op wanneer ik hem in de mount steek. Dat is mss ook de reden waarom mijn unraid niet opstart als ik die HD aansluit en ik een error krijg bij mijn voeding (rode flash van een ledje).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Bizaar, Unraid server geupdate en NFS werkt nu niet meer vanuit Kodi! Hij ziet de bestanden niet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Das vreemd, gn ervaring, ik doe alles via smb
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Unraid 6.1

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=JyXXKBAkYUg</woltlab-metacode>

Es installeren, Ik ben wel niet helemaal mee, nu openelec erop. Maar stel ik wil op mn tv kijken, hoe maak ik dan connectie van die tv naar die openelec?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Zoals je in het filmpje ziet kan je dus je Unraid-server rechtstreeks via HDMI (van de videocard die erin zit) aan je TV/Display hangen. Maar ik denk niet dat je dat eigenlijk wil doen. (wie wil er nu een blazend server/NAS met 10 disken in de buurt van je HT hebben...) Als voordeel heb je ook denk ik dat de "transcoding" / "buffering" op je (typisch) zwaardere server gebeuren en je kan dan ook nog bijkomende KODI "clients" hebben op andere displays.

De 2 voordelen aangegeven in het filmpje zie ik nie echt als voordelen :

- navigeren binnen KODI op de huidige generatie mediaplayers *is* al crispy & snel en eigenlijk zonder vertraging (vb om een 6/8 core Android speler volledig vloeiend) - die bufferings-zaken/latency heb ik nog nooit meegemaakt op een wired netwerk eigenlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Zoals je in het filmpje ziet kan je dus je Unraid-server rechtstreeks via HDMI (van de videocard die erin zit) aan je TV/Display hangen. Maar ik denk niet dat je dat eigenlijk wil doen. (wie wil er nu een blazend server/NAS met 10 disken in de buurt van je HT hebben...) Als voordeel heb je ook denk ik dat de "transcoding" / "buffering" op je (typisch) zwaardere server gebeuren en je kan dan ook nog bijkomende KODI "clients" hebben op andere displays.

De 2 voordelen aangegeven in het filmpje zie ik nie echt als voordelen :

- navigeren binnen KODI op de huidige generatie mediaplayers *is* al crispy & snel en eigenlijk zonder vertraging (vb om een 6/8 core Android speler volledig vloeiend) - die bufferings-zaken/latency heb ik nog nooit meegemaakt op een wired netwerk eigenlijk.
Volledig mee eens Dat wil ik idd niet. Hier ook totaal geen last v buffering, enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Nog leven in dit topic? Hoeveel hebben er hier nu een unraid server? Iemand problemen mee? Ik in ieder geval wel
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Al jaren tevreden hier en nooit geen problemen.
Welke problemen heb je dan toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Unraid werkt. Via browser kan ik er naar toe. Maar via netwerkomgeving zie kan ik niet op de harde schijven. Dus ik kan niets van bestanden mijn bestanden naar de server verplaatsen. Heel vervelend... Via Kodi kan ik er ook op en mijn films afspelen. Gewoon van mijn windows pc lukt het dus niet. Volgens mij ligt het dus wel aan windows...

Ik heb niets van mijn settings aangepast. Wel al de laatste updates gedaan van unraid en windows (10).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
kan dit helpen?
Daar je een probleem hebt met windows zou het kunnen liggen aan de smb/cifs instellingen....

</strong>
<h3>Enable User Shares</h3>


On another computer (not your UnRAID system) open a web browser and navigate to the Server Management Utility. Then click on Main and stop the array if it is already started.
Click Shares, set User Shares to enabled, then click apply.
Click Main, then click Start to start the array.
Click Shares to edit the shares properties.

<h3>Share Export Modes</h3>

<strong>

Each share can be set to one of five different SMB export modes. SMB is the type of share used in most Windows networks.
  • Don't export
    • The share will not be visible or accessible on the network.
  • Export read only
    • The share will be visible on the network (shown in My Network Places) and data can be read, but not written to the share.
  • Export read/write
    • The share will be visible on the network (shown in My Network Places) and data can be read and written to the share.
  • Export read only, hidden
    • The share will not be visible on the network (will not appear My Network Places) and data can be read, but not written to the share.
  • Export read/write, hidden
    • The share will not be visible on the network (will not appear My Network Places) and data can be read and written to the share.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Sphinkx zei:
Unraid werkt. Via browser kan ik er naar toe. Maar via netwerkomgeving zie kan ik niet op de harde schijven. Dus ik kan niets van bestanden mijn bestanden naar de server verplaatsen. Heel vervelend... Via Kodi kan ik er ook op en mijn films afspelen. Gewoon van mijn windows pc lukt het dus niet. Volgens mij ligt het dus wel aan windows...

Ik heb niets van mijn settings aangepast. Wel al de laatste updates gedaan van unraid en windows (10).
ja. Windows 10
Had ik ook eerst problemen mee. Ligt aan instelling windows en niet aan unraid. Zoek even terug in dit topic, je hebt vroeger zelf het antwoord gegeven dacht ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ga ik thuis eens proberen. Alvast bedankt. Heb idd nog eens hetzelfde probleem gehad maar vermits dit nu opduikt... Want dacht zelfs dat mijn vorige oplossing gewoon een format was van windows..

Maar nu ff iets anders.

Mijn huidige unraid is eigenlijk een oude moederbord + cpu. Case is een coolermaster stacker. Grote case en gebruik die ook volledig. Momenteel zitten er 7 HD'n in en zelfs 1 is niet aangesloten. Gezien ik maar 6 SATA aansluitingen heb ik er ooit eens een kaartje aangesloten met SAS voor meer harde schijven te kunnen aansluiten. Helaas werkt dit niet zo goed. Ik heb ondersteuning van Unraid want de ene HD die er op aangesloten is werkt. Als ik de andere aansluit krijg ik errors... Het ligt dus aan de hardware want PC start zelfs niet op wanneer extra HD is aangesloten. Daarom is die dus niet aangesloten.

Boven dit probleem heb ik ook nog een warmte probleem. Als er een parity check is worden mijn HD'n 47 - 49 graden. Veel te warm dus... Ander probleem is plaats te kort.. Ik zit momenteel tegen de 96-97% aan capaciteit. Dus geen <sup></sup>plaats meer..

Daarom speel ik met het idee een nieuwe case te maken. Daarbij een moederbord met meer SATA aansluitingen. Dit zal mijn warmteprobleem en hardware moeten oplossen hoop ik. Uiteraard komt er dan nog een extra HD bij...

In de case moet ik dus plaats hebben voor min 8 HD. Maar ik wil vooruitzien en dus nog wat extra kunnen bijsteken. Dus case van 10-12 HD'n zou wel leuk zijn.

Grote cases die ik gevonden heb is:
- Fractal design define xl r2
- nzxt h440 new edition zwart
- Fractal design define r5

Moederbord dacht ik:
Supermicro - x11ssh-ctf

CPU is goedkoopste. Idem RAM. Gezien het toch enkel als storage gebruikt wordt heb ik niet veel nood aan snelheid en kracht. Voeding hoop ik te kunnen recuperen van mijn vorige case. Maar dat moet ik checken.

Eventueel zou ik er ook nog een SSD insteken als cache. Het er nog 1tje liggen van 120 gig dat ik toch niet gebruik. Zo los ik direct ook het "probleem" op van trage snelheden van overdracht van PC naar Unraid.

Heeft iemand hier al dergelijke set-up met zoveel disc'n? Tips voor wat ik beste koop of opmerkingen bij mijn cases/moederbord? Vooral het moederbord vind ik aan de dure kant. Misschien zijn daar goedkope alternatieven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zou persoonlijk al die vragen stellen op het unraid forum, gezien de compabiliteit

ik heb er nu ook 8 zitten dacht ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Helaas nog geen oplossing.. Geraak nog steeds niet van mijn win 10 pc op mijn tower. Enkel via IP adres heb ik access naar de web gui. Ga moeten verder zoeken... Probleem heb ik al een paar weken. Vroeger nog eens gehad en toen is het zonder iets te doen opgelost. Nu blijkbaar niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
das al een stevige config voor thuisgebruik, hoe groot zijn de disken doe je denkt te gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb nu een allegaartje van 1 tem 4 tb. Maar zit dus bomvol. Zonde om 8 discs weg te gooien. Daarom moederbord met voldoende sata (en sas) aansluiting.

Maar je hebt mss wel een punt dat het een stevige config is. Probleem is dat een gulden middenweg voor een server soms heel moeilijk is. Wetende dat ik al start met 8 a 9 HD'n. Dit aantal zal redelijk stabiel blijven maar allicht wel stijgen. Dus je moet direct al een stevig moederbord hebben met voldoende mogelijkheden. Maar nadeel van dit moederbord is al bv geen VGA. Dus ik zal altijd remote moeten kijken als ik probleem heb. Nu heb ik een oud scherm aan mijn server voor eens snel te kijken wat het IP is.

Dat probleem heb ik nu wel opgelost door aan static IP te nemen. Daarvoor was dat altijd via DHCP toegewezen en dus telkens anders.

Anyway. Momenteel koop ik nog helemaal niets. Want ik kan nog steeds niet op mijn Unraid. Enkel via mijn Kodi en WebGUI. Via windows netwerk nog steeds niet. Een nieuwe instal van Win10 heeft weinig opgebracht. Mss ga ik beter gewoon terug naar Win7... Toen nooit miserie gehad. Windows brol...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Onbegrijpelijk.. Nu ineens weer access. Zonder iets te doen... Snap er helemaal niets van. Stond bijna klaar voor win7 te installeren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Mijn access was maar van korte duur. Dag nadien was het weeral niets meer. Ff dual boot gedaan met win7 en 10. Op win7 had ik onmiddelijk toegang. Dus momenteel ga ik het zo even blijven doen tot als de 10 een iets stabielere netwerk omgeving kan bieden. Trieste toebak van MS met hun 10...

Ben nog steeds bezig met bouw van nieuwe server. Allicht zal dit mijn setup worden.

Unraid setup
 
Laatst bewerkt door een moderator: