• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
wij hebben klanten met + 50.000 pc's op win 10... werkt meer dan behoorlijk hoor ;-).
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Lol. Dan zal ik iets verkeerd doen zeker.. Vraag is wat? Zeker omdat het met win7 wel gaat. Maar er zijn volgens mij nog mensen die problemen hebben in win10 met smb of servers die geen login/pw nodig hebben netwerkomgeving. De truk in regedit heb ik reeds gedaan. Dat heeft eerste keer mijn probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Das een optie; de andere is om een account aan te maken op je nas, je bent dan metteen ook iets beter beveiligd:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Dat heb ik al. Maar dat was geen oplossing bij win10 helaas..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Laatste 2 weken mij bezig gehouden om al mijn drives over te zetten van reiserfs naar xfs. Nu nog mijn ups aansluiten en de update van mijn server is achter de rug. Hopelijk terug weer goed voor vele jaren
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zit nog op versie 6.1.9
Ondertussen zitten ze al aan 6.4 dacht ik
Tijd om es te upgraden
Kent iemand de nieuwigheden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik zit nog op versie 6.1.9
Ondertussen zitten ze al aan 6.4 dacht ik
Tijd om es te upgraden
Kent iemand de nieuwigheden?

Ik zit op laatste vesie . Maar of er nieuwigheden zijn.. Ik gebruik het eigenlijk enkel voor data. Dockers en andere zaken gebruik ik totaal niet.

Geraak met mijn win10 wel nog altijd niet op server. Maar dat ligt aan Windows ????
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zit op laatste vesie . Maar of er nieuwigheden zijn.. Ik gebruik het eigenlijk enkel voor data. Dockers en andere zaken gebruik ik totaal niet.

Geraak met mijn win10 wel nog altijd niet op server. Maar dat ligt aan Windows ????

Ook op de laatste nu
Ik gebruik wel dockers
En Geraak er ook op met win10
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Welke zou je nemen?
image.png


De wd purple ook goed? Je moet rekenen op 15 euro verzendkosten
Of de hgst ulrastar v 165 euro?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Purple is vnl voor camera's dacht ik? Dat 24/7 moeten draaien voor beveiliging. hgst is naar schijnt goed.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Op papier is de hgst duidelijk de betere: 2× load cycle , draait sneller en 2,5 mlj. Uren mtbf
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Op papier is de hgst duidelijk de betere: 2× load cycle , draait sneller en 2,5 mlj. Uren mtbf
Zou je die dan v tweakers nemen?
Of toch gewoon ergens een 6tb nieuwe en welke dan
Nogmaals ik doe mn server wel uit
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb de parity gewisseld. Moet ik die eerst preclearen? Hoe?
De oude parity wordt nu data.. Ook preclearen?
Dan de kast heeft 2 bays, met elk 5 hotswaps
1 zo'n bay heeft blijkbaar 2 voedingen.
Bij de 2de bay, is 1 voeding voldoende als er 1 disk inzit of toch best ook 2 want denk dat ik voeding tekort heb

En dan laatste vraag : moet je een hdd vastzetten in zo'n bay want ik heb er net zo ene uitgehaald en de hdd blijft steken lol
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Gezien het als parity gebruikt wordt moet je geen preclear doen. De disc is voldoende getest. Je kan een preclear plugin installeren volgens mij. Daarmee kan je dan preclear doen indien gewenst.

Als je voeding tekort hebt zal je het wel snel merken zeker :)

In principe gebruikt een HD niet zoveel energie. Dus misschien zal het wel meevallen..

101 post op het unraid forum trouwens wat je moet doen als je de Parity wil vervangen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Gezien het als parity gebruikt wordt moet je geen preclear doen. De disc is voldoende getest. Je kan een preclear plugin installeren volgens mij. Daarmee kan je dan preclear doen indien gewenst.

Als je voeding tekort hebt zal je het wel snel merken zeker :)

In principe gebruikt een HD niet zoveel energie. Dus misschien zal het wel meevallen..

101 post op het unraid forum trouwens wat je moet doen als je de Parity wil vervangen.
Geen precieze.. zeker? Oei die loopt nu al.
Als ik hem aansteekt met harde powertoets Hoor ik efkes alarm. Da was er voordien niet. Wat betekend dit. Daarna loopt alles goed.
Preclear annuleren? Of gaat dat niet
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Geen precieze.. zeker? Oei die loopt nu al.
Als ik hem aansteekt met harde powertoets Hoor ik efkes alarm. Da was er voordien niet. Wat betekend dit. Daarna loopt alles goed.
Preclear annuleren? Of gaat dat niet
Pff al die typefouten. Grrr telefoon
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Preclear zou ik niet annuleren.. Weet niet wat de gevolgen zijn. Wanneer ik mijn parity vervangen heb en gebruikt als data drive heb ik geen preclear gedaan. Was niet noodzakelijk volgens wat ik gelezen had op het forum. Het kan natuurlijk geen kwaad..

Bij een boot heb je een even wat meer power nodig. Daarna zakt dit weer. Kan zijn dat je ook een alarm hebt gehoord omdat je nieuwe hardware hebt ingestoken. Want je bent allicht niet zeker dat het was omwille van tekort aan power? Allicht bestaan er ook wel paar plugins om te zien of je voldoende voeding hebt. Maar voor die hot swap zal dat allicht niet werken. Geen mogelijkheid een extra power kabel aan te sluiten?