• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Jan kan je me verder helpen?
ik wil de inhoud kopieren van disk naar disk, maar dit vanop een andere pc...
via puty
maar als ik puty sluit, moet hij wel verder doen

Ah, dus gewoon 1 machine van disk naar disk ? Gewoon "cp" (copy) ?? Simpeler kan niet. Dat is toch gewoon een ext4 fs oid hé ?
je kan dan ook "-r" gebruiken om recursief hele directories te copieren.
Je kan ook gewoon "'rsync" gebruiken, afin, je heb verschillende manieren om hetzelfde te bekomen eigenlijk
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Het lukt nu precies wel, mocht je het zelf eens willen proberen Sphinkx

Je moet wel eerst ff de "nerdpack" installeren en daar de plugin "screen"

Vanop je laptop
- puty openen en connecteren
- screen (letterlijk typen, maakt een screen)
- dan mc (midnight commander)
- files kopieren
en dan kun je puty gewoon afsluiten

Je kan erna gewoon je screen terug oppakken

Ohja, werken die notifications bij jou?
SMTP settings, maar krijg failed authorization, nochtans wel just


Ik wil ook nog wa verder kijken wat mogelijks is met VM enz...

Ik heb een oud scherm aangesloten. Dus niet echt noodzakelijk.

VM moet je volgens mij al betere cpu, ram, videokaart hebben. Dus geen optie met mijn huidige server ????
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoe groot is jullie cache disk, de mijne momenteel 160 gig maar das eigenlijk erg klein, die zit direct vol..
ik zou die willen brengen naar 2tb of groter zelfs: p
heb ik ook ademruimte als mn datadisks vol zitten :p
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Hoe groot is jullie cache disk, de mijne momenteel 160 gig maar das eigenlijk erg klein, die zit direct vol..
ik zou die willen brengen naar 2tb of groter zelfs: p
heb ik ook ademruimte als mn datadisks vol zitten :p

Dan doe jij toch iets raars, hoeveel activiteit & gebruikers zitten er op die server dan ? Data hoort niet op een cache disk te blijven zitten maar zou normaal naar de array gebracht moeten worden.
Normaal moet de cache disk door de mover naar de parity-protected groep gebracht worden.
Is dat een 160GB SSD dat je vandaag gebruikt ?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik gebruik geen cache.. Sleep gewoon mijn data naar de juiste folder en laat dan maar lopen. Heb wel een tijd een file transfer programma gebruikt in Windows zodat de verplaatsing in een que kwam. Voor mijn linux gebruik ik dat nog niet. Maar de bedoeling is dat wel te doen... Juist nog eens zoeken voor een goed programma in linux ????
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dan doe jij toch iets raars, hoeveel activiteit & gebruikers zitten er op die server dan ? Data hoort niet op een cache disk te blijven zitten maar zou normaal naar de array gebracht moeten worden.
Normaal moet de cache disk door de mover naar de parity-protected groep gebracht worden.
Is dat een 160GB SSD dat je vandaag gebruikt ?
Niks raars..
Ik download naar mn cache.. En dan druk ik manueel de mover zodat deze idd nr de parity protected groep komt
Als ik een 4k dus doe v bv 50gig, heb ik dus direct 100 nodig zodat hij kan uitpakken...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Lijkt me een bizarre opstelling. Welk voordeel denk je uit de cache disk te halen?

Ik denk dat zonder een cache-disk Unraid eigenlijk rete-traag is...met een cache-disk haal je dan de performance van een enkele disk wat acceptabel is.
Mah bon, ik dacht dat het een iets geavanceerder systeem was dat continue & autonoom zaken van/naar cache-brengt etc.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Lijkt me een bizarre opstelling. Welk voordeel denk je uit de cache disk te halen?

Alleen maar voordelen en zeker niet bizar
Sneller kopieren nr unraid doordat hij niet parity protected is.
Ookal is data vol... Ik kan verder stockeren.
Ik kan rechtstreeks v unraid downloaden
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Iemand al een php server opgezet?
Ik heb de apache ap een docker installed maar als ik de web ui wil starten zegt hij dat ik geen rechten heb.
Een howto zou welkom zijn
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Deze info ga je beter specific op UNRAID fora vinden. "PHP installeren" op zich is niet, is ook een onderdeel van een klassiek LAMP server (Linux - Apache - MySQL - PHP) om websites te draaien etc,etc. Feit dat je fouten krijgt met rechten kan zeer specifiek UNRAID gericht zijn, mischien bepaalde user nodig om de zaken te draaien/isoleren etc. Kan iets klein in een config-file'ke zijn etc,etc.
Gewoon how-to's om Apache/PHP combo te installeren zijn er honderden van te vinden op allerlei Linux distro's. Even Googlen zou ik zeggen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mm dit lukt me niet echt. Weinig zeg maar geen hulp op unraid forum.
Hierdoor gaan die hue lights nog niet zoals ik wil :( balen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hoe wil je de Hue lights regelen misschien? Toch 101 apps daarvoor met mogelijkheden.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik gebruik gewoon een Hue app op mijn gsm en ipad. 101 instelmogelijheden. Ik heb momenteel de Philips Hue + OnSwitch als App. Maar je neemt er gewoon 1 die je beste aanstaat. Je hebt er die gratis zijn en betalend.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik gebruik gewoon een Hue app op mijn gsm en ipad. 101 instelmogelijheden. Ik heb momenteel de Philips Hue + OnSwitch als App. Maar je neemt er gewoon 1 die je beste aanstaat. Je hebt er die gratis zijn en betalend.

Dat gaat niet met mijn doelstelling
ik wil mijn lichten automatisch laten aangaan/dimmen bij start/stop/pauze v film
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Had lang geleden niet gekeken maar ondertussen op 6.6.6
ziet er ook licht anders uit.

Ik zou echt es mn verbruik moeten monitoren indien ik hem continu aanlaat