• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Docker vragen, gezien ik er nu meer en meer installeer
Toch even verduidelijken want ik weet soms niet wat ik doe

Network type: kan ik kiezen tss host, bridge , none... wat is het verschil?
container path: is het pad waar de container installeert?
host port: soms gaat dit van 1 nr 2 en 3... ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Weet iemand wat dit wil zeggen

ik krijg dit soms, niet altijd
en kan precies niet echt kwaad?

Warning [UNRAID] - Docker image disk utilization of 78%
Description: Docker utilization of image file /mnt/cache/Docker/docker.img
Importance: warning
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb nog een extra hd cage gekocht. Komt deze week aan. Zo kan ik mijn server upgraden van 12 naar 16 hd’s
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Doen jullie een scheduled Parity Check? Ik niet omdat dit redelijk lang duurd...

Resultaat van gisteren/vandaag. De vorige keer was 114 dagen geleden.

Last checked on Sun 10 Nov 2019 01:29:27 PM CET (today), finding 0 errors.
Duration: 22 hours, 48 minutes, 32 seconds. Average speed: 97.4 MB/sec

Array 30.6 TB used of 41 TB (74.6 %)

 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Mijn NAS doet dat 1x / maand. (BTRFS data scrubbing) en dat neemt idd wel even tijd beslag ;-)

EDIT : Oh, is wel geen Unraid natuurlijk maar Synology
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Mijn NAS doet dat 1x / maand. (BTRFS data scrubbing) en dat neemt idd wel even tijd beslag ;-)

EDIT : Oh, is wel geen Unraid natuurlijk maar Synology
Idem hier. Gaat automatisch via een scheduled task en loopt snachts. Tegen de middag is die meestal klaar.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Maar veronderstel dat die parity check vergelijkbaar is met die BTRFS data scrub is. Wat is het nut om dit te doen?

Bij mij is het +/- 24u. Dat is wel lang vind ik maar dat komt door de grote hoeveelheid data in combi met een 8TB parity denk ik.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Maar veronderstel dat die parity check vergelijkbaar is met die BTRFS data scrub is. Wat is het nut om dit te doen?

Bij mij is het +/- 24u. Dat is wel lang vind ik maar dat komt door de grote hoeveelheid data in combi met een 8TB parity denk ik.

Het nut ? In het geval van het BTRFS filesystem (dat werkt met een checksum, in tegenstelling tot filesystems zoals EXT4 die dat niet hebben) zal het volledig volume opnieuw afgelopen worden en elke checksum van elk van de blokken/bestanden opnieuw geverifieerd (inlezen en crosschecken met de checksum). In geval van "bitrot" zou de checksum niet meer kloppen en kan actie ondernomen worden.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Iemand enig idee welke cloud op mijn Unraid server te installeren? Wil namelijk de foto's en video's vanop alle GSM's backupen naar de server zoals dropbox maar dan op mijn server, probleem is telkens een gsm crashed zijn alle foto's weg en heb geen zin om te betalen voor de cloud van Apple!
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik weet niet hoeveel opslag je nodig hebt, maar iCloud van Apple is wel handig voor foto's en backup. Ik heb genoeg aan 50GB en dat kost maar 0,99euro per maand.

Mijn telefoon backupped hier automatisch iedere nacht naar als hij op de wifi zit en aan de lader hangt. Dat heb je niet met andere systemen.
Mijn foto's worden ook automatisch geupload zodra ik op wifi zit en de batterij niet bijna leeg is. Daarnaast heb ik op de optie om op mijn telefoon een gecomprimeerde foto te bewaren en de full res versie op de iCloud server. Dit heb je ook niet met andere systemen.

Doordat mijn foto's niet meer in full res bewaard worden, is mijn foto library zo'n dikke 20GB geslonken en kan ik daardoor een goedkopere iPhone met 64GB opslag kopen. Anders moet ik direct het volgende model met 256GB opslag kopen wat direct 150euro ofzo duurder is. Dus die 1euro per maand is een goeie investering en verzekering voor mij.

Toen mijn iPhone een jaar paar stuk ging, heb ik gewoon een nieuwe gekocht, ingelogd met iCloud en 2 uurtjes later stond alles er terug op zoals op mijn kapotte iPhone. Dat was echt een serieus gemak en mij de kostprijs wel waard.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik ben ook wel tevreden van iCloud om de reden die broodro0ster broodro0ster opgeeft. Ik heb zelfs het duurdere abo genomen zodat je family sharing kan doen. Geen probleem meer met te weinig opslag. Je kan idd voor goedkorere iPhone of iPad gaan daardoor..
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik weet niet hoeveel opslag je nodig hebt, maar iCloud van Apple is wel handig voor foto's en backup. Ik heb genoeg aan 50GB en dat kost maar 0,99euro per maand.

Mijn telefoon backupped hier automatisch iedere nacht naar als hij op de wifi zit en aan de lader hangt. Dat heb je niet met andere systemen.
Mijn foto's worden ook automatisch geupload zodra ik op wifi zit en de batterij niet bijna leeg is.
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je je foto’s naar de betalende iCloud upload (ook al is de prijs aanvaardbaar), terwijl er thuis een mooie Nas staat te pronken die dit alles netjes op net dezelfde manier voor je regelt?

Of mis ik iets?

Foto louter als voorbeeld (niet van mij).
iu