• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Waar ga je binnenkort naar toe?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoe groot is de kans dat hij positief zal of gaat testen ?
Als je ergens gaat waar het rustig is en ze de regels mooi opvolgen….denk ik niet dat je u daar veel zorgen om moet maken

Hou gewoon de besmettingsgraad een beetje in de gaten maar ik dacht dat ze daar nog vrij goed waren . ;)

Dat weet je nooit he
Maar de kans is er (overal he)
En alst dan zo is, zit je daar wel mooi op je kamer
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Tja , dan laat je hem ofwel gewoon thuis …of je gaat gewoon niet al je twijfels hebt .
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Moeilijke keuze. Ik vind het momenteel ook allemaal teveel gedoe en te onzeker, dus wij boeken voorlopig niks meer.
En geld dat we nu uitsparen, kunnen we in de bouw steken :)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
eens je in oostenrijk land bent moet je je niet steeds opnieuw laten testen.

je zal wel alle twee je kinderen moeten laten testen. Voor Oostenrijk staat de leeftijdslimiet op 6 jaar.


kijk eens op de website van reopen eu: https://reopen.europa.eu/nl.


Het is een officiele overhiedswebsite met volledige, correcte en up to date informatie.


wij hebben net twee weken Italië reis achter de rug. Bij aanvang hebben we onze kinderen laten testen. Behalve de 2 testen bij aanvang reis, hebben we geen gedoe gehad op reis. Alle musea en restaurants zwaren open tot laat in de avond. We hebben de EK finale live kunnen meemaken op een plein tussn de Italianen… was wel een belevenis. we konden overall binnen en buiten bijna zoals voor corona tijden, enkel Montmasker verplicht in binnenruimtes.

Gewoon op reis gaan en genieten, zou ik zeggen :) al dat gedoe vergeet je snel eens je op je bestemming bent :)


P.s. Tijdens de reis geen enkele controle gehad … Bij terugkomst hebben we dan ook beslist de kinderen niet meer te testen.
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
eens je in oostenrijk land bent moet je je niet steeds opnieuw laten testen.

je zal wel alle twee je kinderen moeten laten testen. Voor Oostenrijk staat de leeftijdslimiet op 6 jaar.


kijk eens op de website van reopen eu: https://reopen.europa.eu/nl.


Het is een officiele overhiedswebsite met volledige, correcte en up to date informatie.


wij hebben net twee weken Italië reis achter de rug. Bij aanvang hebben we onze kinderen laten testen. Behalve de 2 testen bij aanvang reis, hebben we geen gedoe gehad op reis. Alle musea en restaurants zwaren open tot laat in de avond. We hebben de EK finale live kunnen meemaken op een plein tussn de Italianen… was wel een belevenis. we konden overall binnen en buiten bijna zoals voor corona tijden, enkel Montmasker verplicht in binnenruimtes.

Gewoon op reis gaan en genieten, zou ik zeggen :) al dat gedoe vergeet je snel eens je op je bestemming bent :)


P.s. Tijdens de reis geen enkele controle gehad … Bij terugkomst hebben we dan ook beslist de kinderen niet meer te testen.
Daar ben je verkeerd
Mn oudste kind moet wel degelijk om de 48u getest worden, is nog maar nieuwe regel in oostenrijk. Hotel zelf heeft dit ook meegegeven.
Nu tis ondertussen al opgelost :p
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Daar ben je verkeerd
Mn oudste kind moet wel degelijk om de 48u getest worden, is nog maar nieuwe regel in oostenrijk. Hotel zelf heeft dit ook meegegeven.
Nu tis ondertussen al opgelost :p
Klopt staat idd ook op de website :). De Alpen in italie en Frankrijk zijn ook mooi :)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Back to square one.
We hebben het overwogen, maar in theorie zou enkel de oudste een test moeten hebben doen. De jongste is nog geen 12. Waarom zouden we de moeite nemen die test te nemen als ie toch niet wordt nagekeken + we uit een gebied komen met minder besmettingen dan in Vlaanderen.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Nuja,iedereen doet wat hij wil en daar ligt imo het probleem.
Hoeveel keren hebben we de laatste pakweg 18 maanden niet moeten horen van 'gebruik je gezond verstand'. Of laat je testen als je weer thuis komt van het buitenland.
En dan hoor je veel van mensen dat ze naar het buitenland gegaan zijn en dat ze het de moeite niet vonden om zich te laten testen.Tjah....:rolleyes:
Zo blijven we in rondjes draaien hé.
Dat die testen niet nagekeken worden tot daar,doe het dan voor jezelf ,familie,vrienden en collega's/kennissen .;)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
In nasleep van onze vorige reis zijn we al aan het nadenken over de volgende reis… we denken eraan om volgend jaar een drieweekse verre reis in te plannen met de kinderen.

Mogelijke bestemmingen zijn Amerika ( Florida), Zuid Afrika of Japan.

Iemand ervaring met deze reisbestemmingen? Advies mbt tot reisbureaus of hotels, activiteiten daar ter plaatse?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
In nasleep van onze vorige reis zijn we al aan het nadenken over de volgende reis… we denken eraan om volgend jaar een drieweekse verre reis in te plannen met de kinderen.

Mogelijke bestemmingen zijn Amerika ( Florida), Zuid Afrika of Japan.

Iemand ervaring met deze reisbestemmingen? Advies mbt tot reisbureaus of hotels, activiteiten daar ter plaatse?
Amerika (Florida) en Zuid-Afrika al geweest, Japan nog niet (Japan is ook erg kostelijk hoor...)
Florida is erg goed te bereizen zonder al te veel gedoe en natuurlijk veilig. ik heb toen onze reis ook volledig zelf opgezet.
Zuid-Afrika is ook groot, en eerlijk gezegd is de situatie daar op deze moment behoorlijk aan het escaleren (onderliggend al jaren aan de gang natuurlijk) ..... die reis hebben we laten opmaken door Joker reizen en dat was een echt knappe ervaring. Wel altijd zelf rijden enz hé. Groepsreizen doen we niet.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Amerika (Florida) en Zuid-Afrika al geweest, Japan nog niet (Japan is ook erg kostelijk hoor...)
Florida is erg goed te bereizen zonder al te veel gedoe en natuurlijk veilig. ik heb toen onze reis ook volledig zelf opgezet.
Zuid-Afrika is ook groot, en eerlijk gezegd is de situatie daar op deze moment behoorlijk aan het escaleren (onderliggend al jaren aan de gang natuurlijk) ..... die reis hebben we laten opmaken door Joker reizen en dat was een echt knappe ervaring. Wel altijd zelf rijden enz hé. Groepsreizen doen we niet.

Escaleren inzake wat?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Escaleren inzake wat?
Escaleren inzake geweld tegen "witte" mensen, absolute corruptie in alle lagen van de roverheid, tegenstelling rijk-arm die immer groter worden.
Maar zoals ik zeg, Zuid-Afrika is groot, en in grote steden als Kaapstad, Johannesburg, Soweto etc moet je zeker aandachtig blijven.
Maar verder zoveel mooi plekken, views, landschappen en dan natuurlijk de safari's met de beestjes. wat is er meer rustgevend als met de open jeep op 7m van een troep leeuwinnen, leeuw, flinke welpen terwijl de zon voor de perfect belichting zorgt.
Zowieso heb je altijd te weinig tijd, we hebben daar 3 weken geweest en verschillende wildparken gedaan, zowel "self-drive" als mee in de jeeps. We hebben daar ook in een afgelegen vallei in de tenten geslapen (geen ontvangst gsm of internet of niks) en da's een belevenis, wel gene schrik hebben als er ne keer een spin zo groot als een tennisbal binnen in de tent zit ;-)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Voor Florida bijvoorbeeld kan je wat Disney meepikken,Miami/Orlando de Cape Canaveral (NASA) echt wel indrukwekkend, de Florida Keys helemaal afbollen, gewoon lekker chillen.
Maar evengoed natuurlijk de Everglades met mooie natuur, alligators,alligators en nog meer alligators ;-)
Cape Coral, Sanibel Island, zwemmen met de zeekoeien (Manatee') (grote zeekoeien) was echt een ervaring! Rustig dat je daar van werd.
etc,etc,etc
As usual, dagen te kort ;-)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
In nasleep van onze vorige reis zijn we al aan het nadenken over de volgende reis… we denken eraan om volgend jaar een drieweekse verre reis in te plannen met de kinderen.

Mogelijke bestemmingen zijn Amerika ( Florida), Zuid Afrika of Japan.

Iemand ervaring met deze reisbestemmingen? Advies mbt tot reisbureaus of hotels, activiteiten daar ter plaatse?

Ervaring met de US, Zuid Afrika. Japan niet... Japan is idd duur. Maar ZA en USA moet je ook niet onderschatten.

US volledig zelf gedaan. Wel schema opgesteld wat je wil doen en enkele motels al in de favorieten steken, maar vooral ter plaatse boeken. Behalve uiteraard 1ste dagen. Uiteraard ook sterk afhankelijk van seizoen. Bij hoogseizoen boek je de populaire zaken beter wel vooraf en Disney of populaire natuurparken zeker.

ZA heb ik 2x gedaan. Telkens georganiseerd, maar ook niet in groep zoals jvanhambelgium jvanhambelgium . Eerste was met vrienden en was met een 4*4 met tent op dak. Een van de mooiste reizen dat ik ooit gedaan heb. 4 weken lang rondreizen in ZA, Botswana en uitstap naar Zambia voor Victoriafalls. Dat was geboekt met ZuidAfrika online. Je kan werken met bouwstenen.

2de keer ZA was enkel ZA en een huwelijksreis. Dit was geboekt met Gozuidafrika. Daar hebben we ook in een private resort gezeten aan Kruger park. Grote aanrader zo'n resort te doen. De eerste safari hadden we onmiddellijk alles van de big five gezien. Bij ons eerste reis met ZA/Botswana hebben we bv nooit een leeuw of luipaard gezien... Wat uiteraard wel een teleurstelling was en ondanks dat we daar een stuk meer parken hebben gedaan. Maar daar was het altijd zelf rijden. In het private resort was dat volledig onder begeleiding en die weten waar ze moeten zoeken en zitten constant in communicatie mat andere rangers om te weten waar ze moeten zijn. Die mogen ook afwijken van het parcour.

Zuid Afrika en vooral de parken moet je best vooraf boeken want die hebben een max aantal toeristen. In populaire periodes is dit dus snel uitverkocht (maanden vooraf). Bij een organisatie is dat uiteraard geen probleem...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Verdikke ik zit nu naar zuid afrika reizen te kijken
Prive resorts aan krueger park
Ik wil dat echt es doen met mn 2 kids
Een memorabele reis... maken

Enig idee van kostprijs voor zo 14 dagen?
Per persoon?
2000 euro?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri