• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Waar ga je binnenkort naar toe?

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Hola, bedankt voor de vele en spontane reacties… krijg er al goesting om volgende week te vertrekken :)


florida stond ook vooraan in ons lijstje. De kinderen zijn dan 11 en 13 Jaar… ideaal om de pretparken te bezoeken alsook everglades etc…

probleem is idd dat er veel te doen is… zijn er zaken die jullie afraden te doen?

De reis zou 3 weken zijn. Ben er nog niet uit of ik zelf alles in detail ga plannen ofwel boek via een resiorganisatie alla joker. Vroeger zou ik niet getwijfeld hebben maar in de nasleep van COVID twijfel ik toch.

Moest het Florida worden zouden we de reis opbouwen rond vier thema’s: … Miami, Orlando-pretparken en Kennedy space center, everglades & natuur om te eindigen in Florida keys.

Dit ligt in lijn met jullie aanbevelingen.. zijn er nog must see/do’s die ik ben vergeten?

Voor het budget voorzie ik 14.000 euro - das alles inclusief voor 4 personen. Ligt dit in lijn met jullie ervaring? Hoeveel denken jullie dat een 3 weekse trip naar Japan kost?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Verdikke ik zit nu naar zuid afrika reizen te kijken
Prive resorts aan krueger park
Ik wil dat echt es doen met mn 2 kids
Een memorabele reis... maken

Enig idee van kostprijs voor zo 14 dagen?
Per persoon?
2000 euro?

Ik shat altijd 1000 euro per week per persoon. Ik maak geen onderscheid tussen kinderen en volwassenen. Ten minste dat klopt ong. Voor onze reizen naar Italië, Frankrijk enz….
Voor een reis van 2 weken met gezin van vier komt dat neer op 8000 euro.
voor zuid Afrika zou ik iets meer voorzien omwille van vliegticket etc… heb wel geen benul wat het kost om daar op restaurant te gaan… voor ons is dit een van de grootste kosten in ons reisbudget.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Voor Florida bijvoorbeeld kan je wat Disney meepikken,Miami/Orlando de Cape Canaveral (NASA) echt wel indrukwekkend, de Florida Keys helemaal afbollen, gewoon lekker chillen.
Maar evengoed natuurlijk de Everglades met mooie natuur, alligators,alligators en nog meer alligators ;-)
Cape Coral, Sanibel Island, zwemmen met de zeekoeien (Manatee') (grote zeekoeien) was echt een ervaring! Rustig dat je daar van werd.
etc,etc,etc
As usual, dagen te kort ;-)
Heb je die reis via joker geboekt of zelfstandig?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Verdikke ik zit nu naar zuid afrika reizen te kijken
Prive resorts aan krueger park
Ik wil dat echt es doen met mn 2 kids
Een memorabele reis... maken

Enig idee van kostprijs voor zo 14 dagen?
Per persoon?
2000 euro?
Als je 2000,- budget/per persoon hebt MET vluchten bij gaat het krap worden denk ik, alles hangt af wat je er allemaal wil insteken qua reisplan. Onze vlucht met British Airways alleen was 830,- ,
Huurwagen voor 17 dagen was ook een 600 euro, dus als je wat groter modelle neemt kan je met met 4/5 er wel vlot in.
Er is ook een héééél groot verschil in klasses accomodaties ... Wij hebben daar in een bepaald kleiner reserve gezeten voor 3 dagen safari all-in (eten,gewoon drinken,ochtend safari om 05u30u=KOUD en dan later op de middag enz) en een héél toffe lodge, redelijke luxe en dan ben je voor 3 dagen vb ook al 600 euro/persoon kwijt. In hetzelfde reserve heb je luxe-hutten die 5x zoveel kosten...
Ik bedoel maar ... het KAN snel oplopen in functie van wat je wil doen)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Heb je die reis via joker geboekt of zelfstandig?
Zelfstandig. Alles met Booking.com gedaan. Wat "inlezen" over de te nemen "route" en dingen die leuk zijn. Vliegticketjes geregeld en that's it.
Zowieso is er altijd te weinig tijd om alles te doen en probeer er ook niet teveel in te steken,
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Verdikke ik zit nu naar zuid afrika reizen te kijken
Prive resorts aan krueger park
Ik wil dat echt es doen met mn 2 kids
Een memorabele reis... maken

Enig idee van kostprijs voor zo 14 dagen?
Per persoon?
2000 euro?

Privéresort kost echt wel veel geld... Dat was bij ons 500 euro per nacht. Incl alles wel. We hadden wel een duurdere kamer, Huwelijksreis ;-)

Maar dat is dus niet voor 2 weken daar te zitten. De meeste doen dit ook maar voor enkele dagen. Want na dag of 2-3 heb je het ook wel gezien. Maar ik zou het onmiddellijk opnieuw betalen. Om een idee te krijgen wat je hiervoor krijgt: https://www.elephantplains.co.za/

Ik denk nu wel dat Florida toegankelijker is om met kinderen van die leeftijd te doen. Alhoewel die de tijd van hun leven gaan hebben met een safari in ZA. Sindsdien ben ik nooit meer een zoo binnen gegaan. Dat voelt gewoon verkeerd aan om die beesten opgesloten te zien.

Gouden tip is niet teveel proberen te doen... Zelf ook meegemaakt met mijn 2de keer USA. Dat was wel de westkust maar het is gewoon zonde om je te moeten opjagen tijdens je verlof.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Kogel is eindelijk door de kerk... Begin september voor 2 weken naar Griekenland. Eerst enkele dagen Santorini, dan Naxos en afsluiten in Athene...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Jake

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
zal effe opzoeken, we hebben daar op een keer na nooit slecht gegeten. De eigenaar van ons appartement was een toffe Amerikaan die ons een lijstje van goeie restaurants heeft bezorgt. We hebben die lijst bijna volledig afgewerkt :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Iemand al gaan skien in winterberg
Zeer dichtbij, we overwegen na nieuwjaar (laatste week vakantie kerstperiode) te gaan skien
Sneeuwzeker is het niet, i know
Maar toch
Is de kans dat er sneeuw ligt hoog genoeg?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Als er sneeuw ligt doen… Vooral een familieplaats uiteraard. Dus verwacht niet de meest uitdagende pistes en recente liften.

Winterberg boek je meestal pas als je weet dat er sneeuw ligt. Toch als je wil skiën 😉
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als er sneeuw ligt doen… Vooral een familieplaats uiteraard. Dus verwacht niet de meest uitdagende pistes en recente liften.

Winterberg boek je meestal pas als je weet dat er sneeuw ligt. Toch als je wil skiën 😉

Das ook de bedoeling (familieplaats)
Vrouw wil niet meer skien door eerder knie-ongeluk en kids kunnen nog niet goed skiën dus denk ideale plaats.
Er ligt een landal vlakbij aan de piste helaas niet meer vrij voor de periode dat we willen
Centerparcs is er ook en nog vrij maar das misschien net wat te ver van de pistes? (hoewel ideaal, stel dat er geen sneeuw ligt, is er nog genoeg te doen)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Pfieuw, deze ochtend terug aangekomen na een ongeveer 3 weken, 5000km roadtrip doorheen Namibië met de 4x4 (Toyota Hilux - double cab) met daktent (en voorzieningen zoals koelkast(tje), gasvuur(tje) etc
1 woord : fan-tas-tisch
Dit soort formule is ons goed bevallen en voor herhaling vatbaar, zalig om in de natuur te zitten (je moet er wel bijnemen dat om 05:30u de vogel je uit je bed zingen en als het donker is je allerlei "geritsel" gaat horen.
Wat is er leuker dan onderweg naar de douche in het donker met je Petzel-lampje op een jakhals tegenkomen die een hapje aan het zoeken is 8-)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Geweldig Jan, zo’n trip zou ik ook wel zien zitten.

Je zinnetje over die jakhals deed me meteen aan dit denken 😁

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Pfieuw, deze ochtend terug aangekomen na een ongeveer 3 weken, 5000km roadtrip doorheen Namibië met de 4x4 (Toyota Hilux - double cab) met daktent (en voorzieningen zoals koelkast(tje), gasvuur(tje) etc
1 woord : fan-tas-tisch
Dit soort formule is ons goed bevallen en voor herhaling vatbaar, zalig om in de natuur te zitten (je moet er wel bijnemen dat om 05:30u de vogel je uit je bed zingen en als het donker is je allerlei "geritsel" gaat horen.
Wat is er leuker dan onderweg naar de douche in het donker met je Petzel-lampje op een jakhals tegenkomen die een hapje aan het zoeken is 8-)

OH kijk
Daar ben ik nu echt jaloers op !
Wij willen vooral GEEN foto's zien !
Echt de max he, pretzak ! :)
Het is je gegund hoor.
Ik dacht al.. die reageert nergens meer op.
Welkom thuis !

Dat moet echt wel ongelooflijk geweest zijn
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Heb je die reis zelf in elkaar geknutseld, of via een reisbureau geboekt?
We zijn zelf nog aan het twijfelen tussn trip states of een safari.
Volgens mijn eerste inschattingen zou een 3 weekse Safari wel duur uitkomen, ik schat toch 20.000 Euro.. voor die prijs heb ik een mooi luxe jacht aan de middellandse zee ;-)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Heb je die reis zelf in elkaar geknutseld, of via een reisbureau geboekt?
We zijn zelf nog aan het twijfelen tussn trip states of een safari.
Volgens mijn eerste inschattingen zou een 3 weekse Safari wel duur uitkomen, ik schat toch 20.000 Euro.. voor die prijs heb ik een mooi luxe jacht aan de middellandse zee ;-)
Euh 20k ?? Wat ben jij van plan ? bedoel je dan 2 volwassenen en 5 kinderen ofzo ?
Ik heb dat samen met Joker Reizen gedaan. In het vervolg zou ik het zelf doen : car-rental companies genoeg met dit type 4x4 / rooftop-tents en verschillende websites met voldoende info waar er goede campings zijn.
Je hebt véél campings, maar het is de bedoeling op plaatsen te staan met een soms speciaal karakter natuurlijk en dat heeft Joker goed geregeld. (prijs/kwaliteit)
Je kan ook een vakantie opbouwen en logere in (luxe) lodges natuurlijk maar dat kan de prijs flink de hoogte in duwen.