• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Waar ga je binnenkort naar toe?

Dat zou minder zijn maar die kans is er overal, het is zelfs vrij kort waar ik naartoe ga maar ik ga er alvast niet van wakker liggen 😎

Eerste dagen zitten er weer op.
Zuid-Afrika is weer geweldig.
Dag 1 in Sabi Sands :
2 witte neushoorns
2 verschillende troepen leeuwen 13 en 21
4 luipaarden
Cheetah's moeder en 4 welpen
Een pack wilde honden +30 stuks
Een 25 tal zabelantilope
1 Mozambique spijtig cobra
olifanten, zebra, buffels, giraffen, gazelle, gnoes, gieren en ....?

Een cobra... Dat is ook niet zo snel te zien vermoed ik? Ooit eens een slang over de straat zien gaan in Zuid Afrika in een park. Wij hebben uiteraard niet gestopt om foto's te nemen... Wisten ook niet wat type het was maar een slang lijkt altijd gevaarlijk, ook al is dat niet zo :oops:

Een cobra... Dat is ook niet zo snel te zien vermoed ik? Ooit eens een slang over de straat zien gaan in Zuid Afrika in een park. Wij hebben uiteraard niet gestopt om foto's te nemen... Wisten ook niet wat type het was maar een slang lijkt altijd gevaarlijk, ook al is dat niet zo :oops:
Klopt,
De meeste slangen voelen trillingen en gaan dan direct schuilen of maken zich klein. Zodat de kans om vertrapelt te worden zo klein mogelijk is.
Ik was met een tracker (spoorzoeker) op zoek naar gabonspider (dit is de grootste vogelspin in Zuid-Afrika) En doen zag de tracker de cobra.
Is mijn eerste keer in het wild.
In woongebied (Kenia, Tanzania, mozambique) zie je deze geregeld omdat ze muizen en ratten zoeken.

Vlucht geboekt met Ethiopian airlines met tussenstop in abu ....

Moet ik me zorgen maken?

Back
Bovenaan