• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Hmm, mischien hier ook eens wat proberen. M'n VeraLite - HUE Hub/Bridge integratie is geen probleem. Vanuit Vera kan ik alles lichten/groepen aansturen en kleuren instellen indien nodig etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je er wilt kopen, op amazon.de heb ik de starterskit gevonden voor 140euro (brigdge + 3 lampen). Hier in de winkel kosten ze overal 200euro.

Skank zei:
Hier interesse voor hue, vertel
Wat wil je weten?
1f606.png

Zopas op Amazon uk een tweede Sonos Play 1 besteld voor 200€ incl.

Ter vervanging van mijn oude Logitech Harmony One's,... 2x een Logitech Harmony Companion gekocht.

Smartphone niet inbegrepen
1f606.png

logitech-harmony-home-control-gallery.png

Leuk! Ik heb de vorige versie (zonder de home knopjes) en ben er heel tevreden van!

Ik zou eerlijk gezegd niet meer zonder een universele afstandsbediening kunnen
263a.png
Het maakt het schakelen van apparaten dmv een activiteit voor andere gebruikers zeer makkelijk.

Activiteit "film kijken" - Hoofdlicht + sfeerlicht aan. - Projector aan op hdmi 1 - Receiver aan op hdmi 3 - Mediaspeler aan - filmke uitzoeken - Op de playknop drukken -> hoofdverlichting gaat uit en sfeerverlichting dimt

popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif
popcorn.gif

Die nieuwe Harmony remotes kunnen ook verlichting aansturen en je kan dan acties toevoegen aan bepaalde knoppen.

Ik gebruik een Light Manager Mini om mijn lichten aan te sturen in de HT. Is een klein bakske dat IR in RF commando's omzet voor klik-aan-klik-uit lichten/dimmers. In de Logitech Harmony kan je dan deze commando's toevoegen wanneer je vb acties maakt (vb. zoals de 'film kijken' van Rik). Werkt erg goed!

Ik denk dat ik dit zelfs ooit op aanraden van @Joske007 heb aangeschaft.

luckske zei:
Ik gebruik een Light Manager Mini om mijn lichten aan te sturen in de HT. Is een klein bakske dat IR in RF commando's omzet voor klik-aan-klik-uit lichten/dimmers. In de Logitech Harmony kan je dan deze commando's toevoegen wanneer je vb acties maakt (vb. zoals de 'film kijken' van Rik). Werkt erg goed!

Hue lampen kan je ook koppelen. En de startkit staat vandaag op Amazon.de als dagdeal voor 130euro. Jammer dat ik nog zo'n oude remote heb waarmee ik de lichten niet apart kan sturen.

broodro0ster zei:
Die nieuwe Harmony remotes kunnen ook verlichting aansturen en je kan dan acties toevoegen aan bepaalde knoppen.
ja, er zijn zelfs deditacted knopkes hiervoor aangemaakt - maar de kloterij is dat die harmony synct met uw Hue Hub, en dus ook de scene's/groepen daarvan overneemt (die je aanmaakt met de hue app). De kloterij van die standaard hue app is dat ik een lamp niet in meerdere groepen kan steken - heb ik een groep met x aantal lampen, en ge maakt een nieuwe groep met een lamp vanuit die eerste groep, dan haalt hij de lamp weg uit die eerste groep. Maybe een bug of vrijwillig zo gedaan?

ToothLess zei:
ja, er zijn zelfs deditacted knopkes hiervoor aangemaakt - maar de kloterij is dat die harmony synct met uw Hue Hub, en dus ook de scene's/groepen daarvan overneemt (die je aanmaakt met de hue app). De kloterij van die standaard hue app is dat ik een lamp niet in meerdere groepen kan steken - heb ik een groep met x aantal lampen, en ge maakt een nieuwe groep met een lamp vanuit die eerste groep, dan haalt hij de lamp weg uit die eerste groep. Maybe een bug of vrijwillig zo gedaan?
Hmmm, ik heb er nog niet uitgebreid mee gespeeld omdat ik enkel nog maar Hue lampen heb in de slaapkamer. En daar liggen geen harmony remotes :p

Das wel kut, maar das mss zo gedaan om minder conflicten te hebben? Op huelabs zou je dit kunnen indienen als feature request
263a.png
Ofwel eens kijken met iconnecthue als daar een mouw aan te passen valt? Die app gaat wat verder dan de standaard app.

luckske zei:

Inderdaad, mijn setup bestaat hier ook uit verschillende klik-aan-klik-uit lichten in combi met Light Manager Mini
1f44d.png

broodro0ster zei:
Hmmm, ik heb er nog niet uitgebreid mee gespeeld omdat ik enkel nog maar Hue lampen heb in de slaapkamer. En daar liggen geen harmony remotes
1f61b.png
Das wel kut, maar das mss zo gedaan om minder conflicten te hebben? Op huelabs zou je dit kunnen indienen als feature request
263a.png
Ofwel eens kijken met iconnecthue als daar een mouw aan te passen valt? Die app gaat wat verder dan de standaard app.
Vandaar dat ik voorlopig een andere app gebruik - werkt perfect hoor. Heb ook nog een light manager pro liggen, maar nog niet aan toegekomen alles aan te sluiten... :-s

ToothLess zei:
Vandaar dat ik voorlopig een andere app gebruik - werkt perfect hoor.Heb ook nog een light manager pro liggen, maar nog niet aan toegekomen alles aan te sluiten... :-s
Welke app gebruik je als ik vragen mag?

Joske007 zei:
Inderdaad, mijn setup bestaat hier ook uit verschillende klik-aan-klik-uit lichten in combi met Light Manager Mini
1f44d.png
Interessant, welke klik-aan-klik-uit modules heb je dan ? Zijn dit dan stekkerdozen waar je verlichting op aangesloten wordt ?

Zou wel leuk om hier een apart draadje te hebben voor dergelijk systeem en hoe een beginner dit het best aanpakt.

Trouwens gebruik al tijden geen universele AB meer, mijn Philips Pronto ligt werkloos in de kast. Komt vooral omdat hun software alleen op Windows draait, en heb momenteel geen virtual machine meer draaien op mijn Mac.

Stiibun zei:
Zou wel leuk om hier een apart draadje te hebben voor dergelijk systeem en hoe een beginner dit het best aanpakt.
Dit interesseert me ook wel aangezien ik dit binnenkort ook eens moet bekijken, voor ik begin aan mijn cinema.

Back
Bovenaan