• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Ik heb die lightmanager mini ook. Vroeger met ding die ik achter stopcontact kon stekrn rn afzonderlijke stekkerblokken Deze lightmanager staatnu beneden. Ik wil echter nu ook in mij ht het volgende

- licht aansteken met schakelaar - zodra htpc aanstaat met kodi scenes kunnen inzetten dat het licht aan/uit gaat of dimt bij start, pauze en einde terug aan met 1 remote - wanneer ik terug uit de kamer ga, alles kan uitzetten met schakelaar. Hoe doe ik dit dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Sonos play1 dat ik besteld heb op Amazon.uk is vandaag binnen gekomen, met een 'engelse ' stekker....
1f44e.png

dat kan gebeuren he als je in engeland koopt.. Meestal is dat zo he. Altijd eerst zien of er een adapter bij zit.. Knip die gewoon af en hang er je eigen stekker aan. Of doe zoals ik en verbind die aan een stopcontact.. Heeft hij altijd voeding
1f609.png
en ben je geen stopcontact kwijt..

Idd, kheb gewoon een adaptertje ertussen gestoken ,was de simpelste oplossing.

Aangezien mijn Sonos Amp enerzijds op vlak van versterking voor mijn speakers wat ademruimte tekort had en anderzijds ik mijn randapparatuur niet allen aan de tv wilde knopen, heb ik de onderstaande combi aangekocht.

Sonos Connect</strong>
sonos_ZP90_x500.gif

<strong>Pioneer VSX-S510
(Klasse-D versterking)
263a.png
vsx-s510-k.jpg

Proficiat, maar je had toch al een Connect en die stond te koop
1f615.png

Chr1st0f zei:
Proficiat, maar je had toch al een Connect en die stond te koop
1f615.png
Klopt en goed opgelet
1f609.png
1f606.png
Bij nader inzien (marktonderzoek) zal de Sonos Connect op het moment van schrijven in de HT, voorlopig behouden blijven. Vandaar dat enkel de Sonos AMP hier in de woonkamer is ingeruild voor een 2de Sonos Connect met een reciever nu als apparte versterking. De reciever dient nu ook als basisstation om de randapparatuur op aan te sluiten.

Big brother is watching you
263a.png
Nee, een collega was geinteresseerd in je Connect, maar het topic was gesloten dus ik dacht dat hij verkocht was.

Heb je dan zoveel PoE aansluitingen nodig?

Ikzelf heb een 24 poort switch voor alles in huis en een 8 poort PoE switch voor camera's.

Chickenlal zei:
Heb je dan zoveel PoE aansluitingen nodig?

Ikzelf heb een 24 poort switch voor alles in huis en een 8 poort PoE switch voor camera's.
Nee, maar de switch kostte maar 150 euro ;). Momenteel heb ik 1 AP en 2 camera's via PoE maar het is wel handig om te weten dat je eender welke poort in huis kan gebruiken...

Even een vraagje: als je een PoE switch gebruikt, en aan de andere kant zet je een gewone switch. Kan je dan eigenlijk PoE doorgeven? Het lijkt me dat je uiteindelijk het "signaal" doorgeeft waarbij de PoE ook bijzit, maar iéts zegt mij dat het toch niet zou lukken.

Chr1st0f zei:
Gaat inderdaad niet.
En is daar ook een technische reden voor? Komt dit omdat de switch uw traffic "interpreteert" en niet weet wat hij moet doen met de PoE-informatie? Want in principe moet die toch gewoon het signaal kopiëren naar de juiste poort?

sandervdw zei:
Nee, maar de switch kostte maar 150 euro ;). Momenteel heb ik 1 AP en 2 camera's via PoE maar het is wel handig om te weten dat je eender welke poort in huis kan gebruiken... Even een vraagje: als je een PoE switch gebruikt, en aan de andere kant zet je een gewone switch. Kan je dan eigenlijk PoE doorgeven? Het lijkt me dat je uiteindelijk het "signaal" doorgeeft waarbij de PoE ook bijzit, maar iéts zegt mij dat het toch niet zou lukken.
Volgens mij is het gewoon stroom op een kabelpaar en geen speciaal traffic. En een gewone switch vraagt al geen PoE omdat die al powered is, dus die power zal er niet door komen. En wat dan als je 5 PoE devices aan uw gewone switch hangt (welke verbonden is met de PoE switch)? Dan zou die PoE switch 5 devices moeten voeden over 1 poort. Ik denk dat zo'n poort dat niet gaat trekken.

Uw PoE device moet altijd rechtstreeks aan een PoE switch hangen als het stroom nodig heeft via PoE.

daarvoor moet ge ne POE pass through switch hebben - die wordt ofwel zelf gepowered door uwe bron switch of fungeert zelf als source om voeding door te geven aan wat ge er aanhangt... Als uw 2e switch dus gene poe ondersteunt, kunt ge eventueel met poe injectors werken (al dan niet multiport)... maar ja, dan checkt ge best uw budget - maybe beter af met gewoon een nieuwe 2e (hands) poe switch he?

Ja, een extra PoE switch lijkt me dan sowieso wel het handigst. Ik vroeg me gewoon af hoe dit op de achtergrond net werkt. Hoewel de technologie niet echt nieuw is, merk je nu toch wel een serieuze boom op de consumentenmarkt...

sandervdw zei:
24-poort gigabit PoE switch. Cisco 3750G-24PS
switches-catalyst-3750g-24ps-switch.jpg

Me happy
1f606.png
Hmm, echt zuinig of stil zijn die dingen niet hoor.... Een 3750G-24PS met 5% "load" , zonder het PoE-budget in rekening te brengen verbruikt 94Watt! ... Behoorlijk voor een switch die je toch wel 24/24 en 7/7 gaat aan hebben staan...

Back
Bovenaan