• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Vandaag mijn verlichting uitgebreid met eens starterssetje Philips Hue + extra lampen.

Het fijne van deze Hue set, is dat de lampen naadloos in mijn activiteiten van de Logitech Harmony worden opgenomen en zou nu helemaal niet meer zonder een universele afstandsbediening kunnen
smile.png
Het maakt het schakelen van apparaten dmv een activiteit voor andere gebruikers zeer makkelijk.

Activiteit "film kijken" - Hoofdlicht aan. - Projector aan op hdmi 1 - Receiver aan op hdmi 3 - Mediaspeler aan - filmke uitzoeken - Op de playknop drukken -> hoofdverlichting dimt uit en sfeerverlichting gaat aan.

- Filmpke gedaan (druk op stop) => hoofdverlichting gaat naar 70% lichtsterkte - Enz.. - Enz.. - Enz..

Verder heb ik de mogelijkheid om deze lampen dmv van scenes te programmeren naar tijdsintervallen (simulatie van aanwezigheid), te koppelen aan mijn Apple TV 4 die dan fungeert als hub, zodat ik van buitenhuis ook alles kan simuleren instellen en nog zoveel meer.

Maar met de Apple Tv 4 die homekit fungeert zijn er nog meer mogelijkheden..... http://www.apple.com/ios/home/

513374

Philips-456186-Hue-White-and-Color-Ambiance-GU10-Bulb-2nd-Generation.jpg

Philips-456186-Hue-White-and-Color-Ambiance-GU10-Bulb-2nd-Generation.jpg

c8ec7d1e-358b-4f2c-a58d-39d4cd7e69c3_400.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ha mooi, moet ik zeker eens komen bewonderen, hoeveel licht ze geven, kleurtemperatuur etc!

Dus jij gaat in de kamer . Die donker is, je ab zoeken en dan op je activiteit klikken, om zo het licht aan te steken...

Skank zei:
Dus jij gaat in de kamer . Die donker is, je ab zoeken en dan op je activiteit klikken, om zo het licht aan te steken...
"Hi Siri..lichten aan" - da's zonder zoeken, klikken en zelfs handen Skank! Gewoon es lief vragen...
263a.png

Als extra zat er in de starterskit een schakelaar / dimmer bij geleverd
263a.png
Hierdoor heb je de mogelijkheid om met de betreffende afstandsbediening de lichtpunten te schakelen en te dimmen. Hier bovenop kan ik de zelfde lichtpunten in een activiteit van de Logitech Harmony opnemen of in een scene via de Apple Tv 4.... BV bij het verlaten van de kamer/huis ...Siri, alle lichten uit, enz.....

White-Ambiance-A19-Starter-Kit.png

philips-dimmer-2.jpg

2000653972.jpeg

Die schakelaar ziet er anders uit dan de rest v je schakelaars, dat willen we niet... Atv kopen om je verlichtingte kunnen bedienen is ook no way

Skank zei:
Die schakelaar ziet er anders uit dan de rest v je schakelaars, dat willen we niet... Atv kopen om je verlichtingte kunnen bedienen is ook no way
Tja.. het is ook een draadloze schakelaar die je niet naast je bestaande schakelaar hoeft te plaatsen, het kan uiteraard wel, maar het hoeft niet. Een ATV4 of een ander iOS apparaat is ook geen must, want met de Hue app van Philips en eventueel een logitech Harmony's erbij kom je ook al een heel eind.....wat is het probleem dan? Je zal toch ergens met iets vrede mee moeten nemen of het hele verhaal gewoon links laten liggen is ook een optie, toch
1f609.png

Met de kortingsdagen heb ik vandaag de Hue set nog eens uitgebreid met enkele lampen + een set bestaande uit een extra draadloze dimmer/schakelaar + Hue lamp. Voor de lichtpunten waar er bv geen Hue lamp en dergelijk in past, heb ik een Elgato stopcontact besteld die dan weer volledig compatibel is met de ATV ->>> Apple's Homekit. Kortom, ik kan met dit speelgoed en de langere dagen er weer een hele tijd tegen.....
1f606.png

Philips-hue-dimmer_01.jpg

2000638898.jpeg

Joske007 zei:
Met de kortingsdagen heb ik vandaag de Hue set nog eens uitgebreid met enkele lampen + een set bestaande uit een extra draadloze dimmer/schakelaar + Hue lamp. Voor de lichtpunten waar er bv geen Hue lamp en dergelijk in past, heb ik een Elgato stopcontact besteld die dan weer volledig compatibel is met de ATV ->>> Apple's Homekit. Kortom, ik kan met dit speelgoed en de langere dagen er weer een hele tijd tegen.....
1f606.png

Philips-hue-dimmer_01.jpg

2000638898.jpeg
Waar koop je al dit moois ?Amazon.de ?

Jake zei:
Waar koop je al dit moois ?Amazon.de ?
In de winkel achter de hoek "Light Gallery te Mortsel", loopt er monenteel een actie van 25% korting op alles van Philips. Na prijsvergelijk met Amazone.de, enz.. lagen de prijzen met korting voordeliger dan ik elders voor het bovenstaande kon vinden
263a.png

Ahja ,thanks ,dus in mijn geval is het beter te bestellen op amazon.de.... Vraagje: die 'bridge' ,zet je die ergens centraal in je huis of speelt dat geen enkele rol waar hij staat ?

Deze staat bij mij in de meterkast op het gelijkvloers, helaas niet centraal opgesteld! Gelukkig is de WiFi in gans het huis wel voldoende bedekt en vormt de plaats van de bridge hierdoor niet echt een probleem, zelf op zolder kan alles bediend worden.

Joske007 zei:
Deze staat bij mij in de meterkast op het gelijkvloers, helaas niet centraal opgesteld! Gelukkig is de WiFi in gans het huis wel voldoende bedekt en vormt de plaats van de bridge hierdoor niet echt een probleem, zelf op zolder kan alles bediend worden.
Ok, bedankt .

Redelijk getwijfeld, maar toch maar beslist om wat Nest protect melders te gaan plaatsen op alle verdiepingen. Beter iets dan niets, u never know ... met die ontploffende gsm's van tegenwoordig lol...

nest-protect-882x571.jpg

ToothLess zei:
Redelijk getwijfeld, maar toch maar beslist om wat Nest protect melders te gaan plaatsen op alle verdiepingen. Beter iets dan niets, u never know ... met die ontploffende gsm's van tegenwoordig lol...
1f44d.png
Het zou goed kunnen dat je met deze Nest protect melders je premie "brandverzekering" kan laten zakken.

Als verhuurder van een pand ben je wettelijk verplicht om rook en eventueel Co-melders te plaatsen! Vreemd, dat je als eigenaar van een pand waar jezelf in woont geen verplichtingen hieromtrent hebt? Misschien een taak die voor de verzekering is weggelegd?

Joske007 zei:
1f44d.png
Het zou goed kunnen dat je met deze Nest protect melders je premie "brandverzekering" kan laten zakken.

Als verhuurder van een pand ben je wettelijk verplicht om rook en eventueel Co-melders te plaatsen! Vreemd, dat je als eigenaar van een pand waar jezelf in woont geen verplichtingen hieromtrent hebt? Misschien een taak die voor de verzekering is weggelegd?
ah, goeie tip Joske - had ik zelf niet aan gedacht hoor
1f609.png

Back
Bovenaan