jvanhambelgium wrote:
.
Het lijkt alsof jij er veel van kent, is er een reden dat die dingen zoveel gebruiken? Dan kost een datacenter toch gigantisch veel puur aan energierekening voor wat switchen?
Ik moet inderdaad zeggen dat ik best schrok toen ik hem instak. Hij staat in de technische ruimte, maar hij maakt inderdaad wel veel lawaai. Het energieverbruik valt wel tegen, want dat komt dan op 823kWh/jaar? Op termijn dan maar voor een energiezuinigere variant zoeken, deze via een veiling gekocht en denk dat hij op 2e hands markt ook wel zijn geld waard is. Zeker als je ziet wat dat soort apparatuur nieuw kostjvanhambelgium zei:Hmm, echt zuinig of stil zijn die dingen niet hoor....Een 3750G-24PS met 5% "load" , zonder het PoE-budget in rekening te brengen verbruikt 94Watt! ... Behoorlijk voor een switch die je toch wel 24/24 en 7/7 gaat aan hebben staan...

Het lijkt alsof jij er veel van kent, is er een reden dat die dingen zoveel gebruiken? Dan kost een datacenter toch gigantisch veel puur aan energierekening voor wat switchen?
Laatst bewerkt door een moderator: