• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
jvanhambelgium wrote:
jvanhambelgium zei:
Hmm, echt zuinig of stil zijn die dingen niet hoor....Een 3750G-24PS met 5% "load" , zonder het PoE-budget in rekening te brengen verbruikt 94Watt! ... Behoorlijk voor een switch die je toch wel 24/24 en 7/7 gaat aan hebben staan...
Ik moet inderdaad zeggen dat ik best schrok toen ik hem instak. Hij staat in de technische ruimte, maar hij maakt inderdaad wel veel lawaai. Het energieverbruik valt wel tegen, want dat komt dan op 823kWh/jaar? Op termijn dan maar voor een energiezuinigere variant zoeken, deze via een veiling gekocht en denk dat hij op 2e hands markt ook wel zijn geld waard is. Zeker als je ziet wat dat soort apparatuur nieuw kost
1f628.png
.

Het lijkt alsof jij er veel van kent, is er een reden dat die dingen zoveel gebruiken? Dan kost een datacenter toch gigantisch veel puur aan energierekening voor wat switchen?

Laatst bewerkt door een moderator:
sandervdw zei:
jvanhambelgium wrote:
Ik moet inderdaad zeggen dat ik best schrok toen ik hem instak. Hij staat in de technische ruimte, maar hij maakt inderdaad wel veel lawaai. Het energieverbruik valt wel tegen, want dat komt dan op 823kWh/jaar?Op termijn dan maar voor een energiezuinigere variant zoeken, deze via een veiling gekocht en denk dat hij op 2e hands markt ook wel zijn geld waard is. Zeker als je ziet wat dat soort apparatuur nieuw kost
1f628.png
.

Het lijkt alsof jij er veel van kent, is er een reden dat die dingen zoveel gebruiken? Dan kost een datacenter toch gigantisch veel puur aan energierekening voor wat switchen?
Ik ken behoorlijk veel van oa die spullen. Wij ontwerpen oplossingen en ondersteunen klanten die honderden, duizenden van die dingen hebben over de hele wereld. Die zijn de kleintjes, quasi instap.

Welk IOS-image staat erop ? Een "Layer2" (vb LANBASE) of heb je echt de Layer3/Routing versie ? (vb IP Services)

sandervdw zei:
jvanhambelgium wrote:
Ik moet inderdaad zeggen dat ik best schrok toen ik hem instak. Hij staat in de technische ruimte, maar hij maakt inderdaad wel veel lawaai. Het energieverbruik valt wel tegen, want dat komt dan op 823kWh/jaar?Op termijn dan maar voor een energiezuinigere variant zoeken, deze via een veiling gekocht en denk dat hij op 2e hands markt ook wel zijn geld waard is. Zeker als je ziet wat dat soort apparatuur nieuw kost
1f628.png
.

Dit zijn geen switchen die in een datacenter thuishoren. Dit is typisch spul voor op een kleinere site. Aan elk van de poorten kan vb een onderliggende 2960 switch gehangen worden waarop PC's , printers etc gehangen worden. De 3750 zou dan "coreswitch" / "router" kunnen spelen om tussen VLAN's te routen etc.

Als je in 1 van onze datacenters binnenkomen dan maak je je geen zorgen over 823kWh per jaar
pillepalle.gif
evilgrin.png
evilgrin.png

Een Belgische Boombox!? En wat heb je hem betaald? Op de site staat prijs: tba.

A*Brand NewBox zei:
Een Belgische Boombox!? En wat heb je hem betaald? Op de site staat prijs: tba.
Voor de prijs van 49.50 euro kon ik de Stereoboomm niet laten gaan
263a.png

Joske007 zei:
Voor de prijs van 49.50 euro kon ik de Stereoboomm niet laten gaan
263a.png
Is het geluid redelijk te noemen? Ik heb de Stereoboomm 500 eens gekocht voor 20euro, maar het geluid trekt helaas op niet veel
2639.png

Ik heb de Stereoboomm MR200 gisteren besteld en is momenteel nog niet in mijn bezit. Als ik de vele reviews mag geloven dan zou het geluid enigszins moeten meevallen.

Langs de andere zijde, heb ik voor een bedrag van net geen 50 euro ook geen al te hoge verwachtingen, zeker gezien het is bedoeld om puur als universeel achtergrondmuziekje in te zetten
1f606.png

Een koi, een shubunkin en....

Een kickertafel vr 25 euro! Wat een ongelooflijke koop! Via rommelmarkt, heel toevallig! Komt in de mancave, pre-hometheater.. Samen met de bar en arcadekast.

Skank zei:
Een koi, een shubunkin en....

Een kickertafel vr 25 euro! Wat een ongelooflijke koop! Via rommelmarkt, heel toevallig! Komt in de mancave, pre-hometheater.. Samen met de bar en arcadekast.
Arcadekast = een effectieve arcadekast, of een Rpi met arcadecontrollers? Ik neem aan dat die koi en shubunkin niet bij in die 25 euro zaten, anders was het zeker een koopje
1f606.png

Back
Bovenaan