• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Aangezien de 2*500W "Gamma" lampen op het dak weeral kapot zijn, nu toch eens iets deftige gekocht dat echt tegen weer & wind kan. Da's ne serieuzen bak licht dat er af komt. Ik verlicht ineens ook de buren links & rechts mee
1f609.png

Laatst bewerkt door een moderator:
jvanhambelgium zei:
Aangezien de 2*500W "Gamma" lampen op het dak weeral kapot zijn, nu toch eens iets deftige gekocht dat echt tegen weer & wind kan. Da's ne serieuzen bak licht dat er af komt. Ik verlicht ineens ook de buren links & rechts mee
1f609.png
Dat geloof ik best. Ik heb hier een 1000 lumen Nitecore zaklamp liggen en dat geeft serieus veel licht. 13000 lumen is gewoon een persoonlijke zon
1f606.png

broodro0ster zei:
Dat geloof ik best. Ik heb hier een 1000 lumen Nitecore zaklamp liggen en dat geeft serieus veel licht. 13000 lumen is gewoon een persoonlijke zon
1f606.png
Wij hebben ook wel verlichtingen die aan 13000 lumen komen (boven kookeiland bvb) en hebben wel de raad gekregen om daar een dimmer voor te gebruiken :p

sandervdw zei:
Wij hebben ook wel verlichtingen die aan 13000 lumen komen (boven kookeiland bvb) en hebben wel de raad gekregen om daar een dimmer voor te gebruiken :p
Zo'n verlichting in huis is gewoon ziek :p

sandervdw zei:
Handig, dan moet je het vuur niet opzetten om iets te bakken
263a.png

In den aldi een paar vliegdingetjes van Star Wars...gewoon om op het schap te zetten...( trekkie for live...)

skoebiedoe zei:
In den aldi een paar vliegdingetjes van Star Wars...gewoon om op het schap te zetten...( trekkie for live...)
trekkie omg
1f609.png

Mer is idd leuk wa prullaria/collectibles in huis te hebben

2 kaartjes voor The Force Awakens in de Laser ULTRA zaal in Kinepolis Antwerpen. Onze lokale Kinepolis (Brugge/Gent) hebben dat niet, dus ik ben erg benieuwd.

broodro0ster zei:
2 kaartjes voor The Force Awakens in de Laser ULTRA zaal in Kinepolis Antwerpen. Onze lokale Kinepolis (Brugge/Gent) hebben dat niet, dus ik ben erg benieuwd.
Ik heb Mad Max daar gezien, en ik vond dat wel echt een meerwaarde.

Synology DS216j als "tijdelijke" NAS tot ik wat tijd/goesting/budget heb om zelf iets in elkaar te knutselen.

sandervdw zei:
Synology DS216j als "tijdelijke" NAS tot ik wat tijd/goesting/budget heb om zelf iets in elkaar te knutselen.
1 keer je DSM gewoon bent, ga je niet veel zin meer hebben in knutselen denk ik :p Ik heb er een 412+ een paar jaar terug op de kop kunnen tikken en ben er nog steeds zeer tevreden over.

Het genoegen om weer een jaar legaal en verzekerd met mijne auto te mogen rijden.

broodro0ster zei:
1 keer je DSM gewoon bent, ga je niet veel zin meer hebben in knutselen denk ik
1f61b.png
Ik heb er een 412+ een paar jaar terug op de kop kunnen tikken en ben er nog steeds zeer tevreden over.
ik heb nu jaar of twee de 1513+ machtig apparaat en volledig onmisbaar geworden hier.

broodro0ster zei:
1 keer je DSM gewoon bent, ga je niet veel zin meer hebben in knutselen denk ik
1f61b.png
Ik heb er een 412+ een paar jaar terug op de kop kunnen tikken en ben er nog steeds zeer tevreden over.
Daar heb ik ook over nagedacht. DSM is wel leuk, maar is dat nu zoveel beter dan de gratis open OS alternatieven? Uiteindelijk lijkt DSM mij niet zo uitzonderlijk qua OS?

sandervdw zei:
Daar heb ik ook over nagedacht. DSM is wel leuk, maar is dat nu zoveel beter dan de gratis open OS alternatieven? Uiteindelijk lijkt DSM mij niet zo uitzonderlijk qua OS?
Geen idee. Wat ik vroeger nog geprobeerd heb waren de oudere dingen die nog vrij basic waren. Weet al niet meer hoe het noemde.

Maar Synology werkt gewoon makkelijk. Interface is duidelijk, er is veel documentatie over te vinden (goeie documentatie) er is een app store van Synology en die kun je uitbreiden door een URL naar een community repository toe te voegen. In die community vind je echt veel handige software en die installeer je of update je gewoon met 1 klik op de knop.

Ik zit ook in de IT en expirimenteer graag eens met iets nieuws, maar dit werkt zo eenvoudig en stabiel, dat ik eigenlijk niks anders meer hoef. En als je wil kan je toch nog steeds diep gaan customizen als je wil.

Enige nadeel is de prijs vind ik, vooral als je een grote unit wil. Pak je iets tot 4 schijven, dan valt de meerprijs nog mee tegenover een custom build.

broodro0ster zei:
Geen idee. Wat ik vroeger nog geprobeerd heb waren de oudere dingen die nog vrij basic waren. Weet al niet meer hoe het noemde. Maar Synology werkt gewoon makkelijk. Interface is duidelijk, er is veel documentatie over te vinden (goeie documentatie) er is een app store van Synology en die kun je uitbreiden door een URL naar een community repository toe te voegen. In die community vind je echt veel handige software en die installeer je of update je gewoon met 1 klik op de knop.

Ik zit ook in de IT en expirimenteer graag eens met iets nieuws, maar dit werkt zo eenvoudig en stabiel, dat ik eigenlijk niks anders meer hoef. En als je wil kan je toch nog steeds diep gaan customizen als je wil.

Enige nadeel is de prijs vind ik, vooral als je een grote unit wil. Pak je iets tot 4 schijven, dan valt de meerprijs nog mee tegenover een custom build.
Bij de low-end modellen vind ik de echt nog wel meevallen eigenlijk. De 216j kost 160 euro, Een moederbord met 2 sata-poorten en 2 usb 3.0 poorten, case, processor, memory, ... zal niet veel minder kosten. Bij de grotere varianten (en dan specifiek rackstations) is het prijsverschil wel gigantisch. Voor 1000 euro heb je echt wel een zeer sterke Rack-mountable NAS bouwen terwijl je dan bij Synology al vlot over het dubbel praat (al zijn die dingen dan weer overkill, maar er is weinig in het tussensegment).

sandervdw zei:
Bij de low-end modellen vind ik de echt nog wel meevallen eigenlijk. De 216j kost 160 euro, Een moederbord met 2 sata-poorten en 2 usb 3.0 poorten, case, processor, memory, ... zal niet veel minder kosten. Bij de grotere varianten (en dan specifiek rackstations) is het prijsverschil wel gigantisch. Voor 1000 euro heb je echt wel een zeer sterke Rack-mountable NAS bouwen terwijl je dan bij Synology al vlot over het dubbel praat (al zijn die dingen dan weer overkill, maar er is weinig in het tussensegment).
Yep, dat bedoel ik. Zolang je naar een 2 of 4 bay kijkt is de prijs wel ok. Heb je meer dan 4 bays nodig, dan kun je wel voordeel doen met een custom build.

Back
Bovenaan