• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Knoop doorgehakt. Videobel gekocht van Eufy. Ik ga voor type incl hub. Voordeel is dat je daar ook andere camera's aan kan linken. Wat ik ook ga doen want heb nog een extra buiten camera gekocht. Morgen moet ik het in principe hebben.

Wauw das snel.
Tikkeltje jaloers wel..
Ik heb het niet gedurfd.. je weet nu wel dat ik je ga vragen hoe de integratie in HA is he ;) lol
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Durven is het probleem niet. Hopen dat het geen miskoop is wel.. Maar op papier is dat de beste bel voor mijn situatie. Zeker omdat ik maandelijkse fees wil vermijden. De extra camera is spielerei en was een pakket aanbieding. 😬

In HA kan je een Eufy account toevoegen. Maar volgens site van HA is die niet voor die apparatuur. Dus afwachten of het lukt..
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb de indruk dat de verwachtingen groot zijn.. Is maar een deurbel hoor 😉
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Welk beeld bedoel je dan.. Zal al succes zijn dat het er in gaat werken. Want volgens site staat deurbel of om het even welke camera daar niet tussen. Maar bon. Afwachten..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Als de bel gaat, wil ik op tablet in HA zien wie er voor de deur staat (en meldingen krijgen)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Stuff voor mijn RB Pi

Conbee II ZigBee stick
PoE chip zodat ik mijn Pi niet meer aan stopcontact moet aansluiten
HDMI switch

Deze laatste dus ook voor mijn RB Pi. Super vervelend dat ik nu moet gaan prutsen achteraan mijn scherm als ik mijn RB Pi wil aansluiten op monitor. Mijn RB Pi staat nu bv aan, maar kan er dus niet mee verbinden via SSH. Geen flauw idee waarom en dus moet ik checken via scherm of er een error is. Met die splitter is dit gemakkelijk en goedkoop opgelost. Gaat ook van pas komen voor andere redenen :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Huh waar hangt jouw wi pi wel aan ?
Je kan toch gewoon via hdmi op je pi een scherm aansluiten?

Bij mij staat de pi in mn meterkast, bij mn switch
gewoon gekoppeld via utp aan de switch en in de voeding
Als er iets fout loopt (eigenlijk nooit) koppel ik efkes scherm eraan.

Je weet voor SSH dat je een bestand op je pi moet plaatsen? anders zal ssh niet lukken
Mooi die conbee stick
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
3. Enable SSH on a headless Raspberry Pi (add file to SD card on another machine)
For headless setup, SSH can be enabled by placing a file named ssh, without any extension, onto the boot partition of the SD card from another computer. When the Pi boots, it looks for the ssh file. If it is found, SSH is enabled and the file is deleted. The content of the file does not matter; it could contain text, or nothing at all.

If you have loaded Raspberry Pi OS onto a blank SD card, you will have two partitions. The first one, which is the smaller one, is the boot partition. Place the file into this one.



Geen monitor nodig ;)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
SSH lukt daarvoor wel.. Nu ineens niet meer. Geen flauw idee waarom het niet meer lukt. Ik kan pingen naar het IP adres, maar krijg geen vraag voor in te loggen. Dus ik vermoed dat er iets verkeerd is maar geen flauw idee wat. Dus ik vrees dat ik wel een monitor nodig heb...

Je kan gewoon via HDMI naar je Pi idd. Maar via TV is dat niet praktisch. Via monitor van PC wel. Maar ondanks dat ik 2 HDMI aansluitingen heb op mijn monitor is dit niet voldoende. Ik gebruik die namelijk voor mijn gewone desktop (HDMI1) en dockingstation voor werk (HDMI2). Met de switch kan ik dit dus oplossen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Nice !
Veel plezier ermee

En als ik tijd vind, ik eens opnieuw beginnen in HA in Docker :) Kwestie van met een schone lei te beginnen.
Op mijn Mac mini kreeg ik vaak problemen na upgrades, dus wou al tijdje over naar Docker, maar mijn DS412+ was niet krachtig genoeg om alles te draaien.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip and Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
En als ik tijd vind, ik eens opnieuw beginnen in HA in Docker :) Kwestie van met een schone lei te beginnen.
Op mijn Mac mini kreeg ik vaak problemen na upgrades, dus wou al tijdje over naar Docker, maar mijn DS412+ was niet krachtig genoeg om alles te draaien.

Dat zou leuk zijn :)
Super zelfs :p

Hoe ver wil je daar in gaan? :)
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Zelfde als ik nu heb, maar iets properder opgebouwd en een mooiere skin er op.
Nu is alles gewoon standaard en ik heb destijds wat dingen in elkaar geflanst en alles laten staan eens het werkte. Soms niet altijd de properste oplossing :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zelfde als ik nu heb, maar iets properder opgebouwd en een mooiere skin er op.
Nu is alles gewoon standaard en ik heb destijds wat dingen in elkaar geflanst en alles laten staan eens het werkte. Soms niet altijd de properste oplossing :p

Ga je github pagina opzetten?
Ik vind het altijd enorm leuk om ander mans frontend te zien, en de code erachter (om er zelf van te leren)

Is tevens een mooie backup
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Scherm: WS-GR-MultiformatFrame, 21:9 248x105cm H Mask. 16:9/4:3
Groter ging helaas niet door de schuine muren op de zolder en de center onder het scherm.

528.png