• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Omdat ik ALLES op mn home assistant wil.
En de kast er dan ook helemaal eenvoudiger op wordt.

 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
16GB voor m'n Synology 918+.
Volledig "not supported" , véél over gezegd en geschreven (dat die Celeron J3455 slechts 8GB kan adresseren) maar het werkt hier precies toch wel goed & merkbaar wat sneller (meer snappy zeg maar).
Tot nu toe geen crashes...laat ons hopen...toch wel even afwachten en nog wat mem-load testen doen...

Ik draai hier tegenwoordig Splunk Enterprise, Pi-hole (beide in VM's) , een docker of 10 (InfluxDB/Grafana/Telegraf/MQTT/...) die ook met wat RAM gaan lopen etc. M'n Plex installatie is veel gebruikt (ook voor bezoekers van buitenuit die een streampje willen doen etc)
8GB ging "nog net" maar liet weinig ruimte over als ik een extra Windows 10 VM in gang stampte etc.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
65" begint net nieuwe normaal te worden 8-)
Ik heb al verschillende jaren 65" en zou nooit nog iets kleiner nemen.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Proficiat! Moest ik nieuwe tv kopen zou ik ook die of de CX nemen..

Speciale reden waarom je voor de GX hebt gekozen en niet de CX?

Ook staan twijfelen tussen CX en GX. Maar ik ga wall-mounten dus de GX is ideaal en komt met cashback op nagenoeg zelfde prijs als de CX. CX + aparte mount kopen komt dan duurder uit.

De HT wordt “gedownsized”, ga van projectie over op TV 😆
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
65" begint net nieuwe normaal te worden 8-)
Ik heb al verschillende jaren 65" en zou nooit nog iets kleiner nemen.

Ja idd, 65 is de mimimum, zeker rekening houdend dat ik van 100” naar beneden ga. Helaas is de prijssprong van 65 naar 77 te groot imo
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Prijssprong is idd te groot tussen 65 en 77. Jammer dat er ook niets tussenin is zoals 70". Dat heb je wel met Philips en Sony volgens mij maar voorkeur is LG...

Goed punt van de mount + tv dat op dezelfde prijs komt. Maar die mount is beperkt in mogelijkheden zeker? Enkel vlak tegen de muur en das alles? Waar gekocht trouwens?
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Prijssprong is idd te groot tussen 65 en 77. Jammer dat er ook niets tussenin is zoals 70". Dat heb je wel met Philips en Sony volgens mij maar voorkeur is LG...

Goed punt van de mount + tv dat op dezelfde prijs komt. Maar die mount is beperkt in mogelijkheden zeker? Enkel vlak tegen de muur en das alles? Waar gekocht trouwens?

Mount is inderdaad beperkt in beweging, omdat de mount in de TV zit verwerkt en alles dus plat tegen de muur is. Je kan enkel zijwaarts knikken om kabels te versteken.

Gewoon bij Coolblue gekocht. Er is goedkoper te vinden, maar vertrouwde het toch niet zo bij bv Plasmavisie
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Mount is inderdaad beperkt in beweging, omdat de mount in de TV zit verwerkt en alles dus plat tegen de muur is. Je kan enkel zijwaarts knikken om kabels te versteken.
En hoe lopen de kabels dan verder naar beneden ? Soort valse wand er voor ? Kabelgoot ?
Want stel dat je met LAN-kabel, voeding, verschillende HDMI's (in functie van gebruikt, als je receiver/switch hebt staan is dat ook geen issue meer) tot aan die TV moet krijgen.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
En hoe lopen de kabels dan verder naar beneden ? Soort valse wand er voor ? Kabelgoot ?
Want stel dat je met LAN-kabel, voeding, verschillende HDMI's (in functie van gebruikt, als je receiver/switch hebt staan is dat ook geen issue meer) tot aan die TV moet krijgen.

Enkel stroom en 1x HDMI nodig. Die gaat initieel via gootje zijn in zelfde kleur muur, maar vermoedelijk later opnieuw afwerken met een valse wand.

Over HDMI gesproken, ik ga zo'n 10 a 15 meter moeten overbruggen. Enige voorstellen?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Stroom hdmi en netwerk? Maar dat gaat ook via wifi allicht...

Foto’s?
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Stroom hdmi en netwerk? Maar dat gaat ook via wifi allicht...

Foto’s?

Netwerk is wifi wel genoeg, denk niet dat ik de smart functies echt ga gebruiken want heb al een Shield TV.

Foto's gaan nog niet lukken, TV is nog niet geleverd ;). Zal binnenkort wel een update posten in mijn topic als de HT "verbouwing" achter de rug is (hoewel het geen echte dedicated HT meer is dan :rolleyes:).

Zit nu wat vast met een geschikte 10m HDMI kabel te vinden die de ultra high speed spec (2.1 48gbps) aan kan... Zal het initieel met max high speed premium (2.0 18gbps) met redmere of optisch ofzo moeten doen denk ik. Of A/V materiaal dichter bij de TV plaatsen
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik zou voor een optische kabel gaan. Vanaf 10m wordt het kantje boordje.
Mooie TV, maar een projector heeft ook z’n charmes. Zelf geniet ik nog teveel projectie om die te vervangen voor een TV. Maar als 4K en HDR een vereiste zijn, dan wordt het wel heeel duur met projectie en ben je een stuk goedkoper uit met een TV.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Cinedream heeft toch zo een kabel in de aanbieding en die blijkt na testen toch goed te werken ...het is wel enkel “maar” 2.1 ....denk wel dat dit geen probleem gaat geven ...
Te krijgen in verschillende lengtes vanaf 10 m
Ze hebben nu ook juist en goedkope versie opgenomen in hun shop maar dan geen 48 gbs ‘(wat voor de meesten onder ons nog absoluut niet nodig zal zijn denk ik . ;) )
Is wel interessanter voor mij omdat deze te krijgen is vanaf 6m ...

Dacht er ook aan om zo eentje te bestellen maar kga eerst proberen met mijnen “oude “ kabel wat dit geeft . (Een gewone ultra highspeed kabel met netwerk )
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik heb een Aztebe optische kabel (2.0), is zeer goedkoop. Ik moet hem nog testen, maar verschillende mensen op HT forum gebruiken hem ook.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Cinedream heeft toch zo een kabel in de aanbieding en die blijkt na testen toch goed te werken ...

Oef, prijzig 😆. Maar gelukkig niet meer nodig, anders aangepakt, korte 2.0 kabel is genoeg (versterker doet toch geen 2.1)