• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/13-welke-film-hebben-jullie-zopas-gezien/?postID=47058#post47058" data-author="jvanhambelgium"> Yups, gisteren ook gezien.
Subs hebben nog eens wat kunnen flexen, maar voor de rest ni meer als een 5.5/10
</woltlab-quote> Gisteren ook gezien ,was idd geen hoogvlieger 5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Transformers: The Last Knight (Imax 3D)

Verhaaltje: 3,5/10

Al het overige ene vette pluim: 8,75/10 (3D, cgi, sound, soundtrack etc) - ik wacht al op het schijfje, zoveel is zeker.

Hoe Kinepolis er toch altijd in slaagt om de 'filmbeleving' iet of wat te verkloten... technisch probleem met de rechtkant van de speakers as in "clipping", ongelooflijk! Grrrrrr...
Of zo 20 min die toegangsdeuren laten openstaan zodat ge langs beide kanten op uw scherm ne goeie lichtinval hebt...


The Space Between us- 5/10

Leuke jeugdfilm, wel goeie muziek van Lockington (deed eerder ook San Andreas)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Interstellar herbekeken, blijft super filmpje!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Jack reacher 2 (5)</strong>: Magertjes, TC verliest zijn pluimen
Logan (7.5): Niet slecht, maar toch iets meer van verwacht na alle commotie
John Wick 2 (8.5): Echt knallen, van begin tot einde
Lights out (6): Goed geprobeerd, wel extreem kort voor een "langspeelfilm"
Kong: Skull Island <strong>(8)
: Echt entertainend, gewoon niet teveel bij nadenken..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Dit weekeinde enkel Power Rangers kunnen zien! De film neemt zijn tijd met het introduceren van de personages en ook de actie zit goed in elkaar! Het is duidelijk een setup-movie en ik kijk al uit naar de volgende
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
demon zei:
Dit weekeinde enkel Power Rangers kunnen zien! De film neemt zijn tijd met het introduceren van de personages en ook de actie zit goed in elkaar! Het is duidelijk een setup-movie en ik kijk al uit naar de volgende
263a.png
Mmh, ik had die eerst links laten liggen omdat het ik verwachtte dat het gewoon een langgerokken aflevering zou zijn. Maar blijkbaar is de film dan wel deftig opgebouwd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
sandervdw zei:
Mmh, ik had die eerst links laten liggen omdat het ik verwachtte dat het gewoon een langgerokken aflevering zou zijn. Maar blijkbaar is de film dan wel deftig opgebouwd?
Er zijn natuurlijk betere films, maar het is zeker ook geen ramzalige film vind ik persoonlijk. De tijd ging vlot om, beter dan de laatste XXX die ik na tien minuten had afgezet :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Ghost in a shell (atmos) - Scarlett ziet er goed uit. De ost beluister ik al een tijdje, maar om het ding nu in atmos te horen is toch nog een extra dimensie
263a.png


<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=tRkb1X9ovI4</woltlab-metacode>

Film 5/10
Soundtrack 8/10


Gifted

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=hqTSKqBCdf0</woltlab-metacode>

't is eens wat anders om Mr America Evans in de vaderrol te zien...
En lang geleden dat ik een kind zo overtuigend weten acteren heb - McKenna Grace doet dat uitzonderlijk goed! Super empathisch vermogen als je het mij vraagt, ferm!

7,5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Schindler's List (1993) - 9/10

Ooit in een ver verleden op de middelbare school eens met stukken bekeken en vorige week opgenomen en eindelijk volledig gezien. Holy crap, die film slaat echt in als een bom. Moeilijk om op het einde niet in beroering te zijn. Eigenlijk is het grootste deel van de film nog redelijk licht (nuja, het is wat je licht kan noemen bij dit soort materie) maar sommige scènes hakken er echt genadeloos in. Bv. de scène waar de trein Auschwitz binnen rijdt, je voelt gewoon alle beetjes goed gevoel die je nog hebt uit je lijf vloejen. Je voelt door de film al wat voor een verschrikking dit moet geweest zijn, dan kan je je enkel voorstellen wat voor een extreem panische angsten die mensen moeten meegemaakt hebben slechts 75 jaar geleden. Alle acteerprestaties zijn gewoon top, er is er geen enkele die moet onderdoen voor een ander. En die laatste scène van Liam Neeson buiten de fabriek, ongelooflijk sterk neergezet.

En hoewel de film 3 uur duurt had er voor mij nog een kwartiertje bij gemogen. Ik kan me niet voorstellen dat de manier waarop Schindler de Joden probeert op te kopen zonder gevaar was onder het Nazi regime dus ik had graag daar wat aandacht naar zien gaan. En mocht de film dan ook nog eens in het Duits geweest zijn, dat zou het helemaal afgemaakt hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Power Rangers:</strong>

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=5kIe6UZHSXw&t=5s</woltlab-metacode>

De atmos track is wel goed. Supergoeie panning, maar daar blijft het ook bij. Je hebt flutverhalen en... je hebt echte flutverhalen waarbij zelfs de special effects op het scherm er belabberd uitzien. Goed genoeg voor 6 tot 8-jarigen denk ik, maar niet voor die volwassen kinderen
1f609.png

Zelfs de OST van Brian Tyler stelt zwaar teleur. Geen heroische superthema's hier. Zo jammer, een goede OST pimpt zelfs dit soort films naar een ander elan.
Gemiste kans dus en een dikke 3,5/10

The Edge of 17:

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=EB6Gecy6IP8</woltlab-metacode>

Een high school movie met pit. En dat allemaal dankzij Hailee Steinfeld die echt goed in haar rol zit. Ik vond ze wel ubercool in deze prent. Wellicht is zo'n puber in huis niet alles, maar kom, je ziet zo dat dit soort karakters uiteindelijk wel op hun voeten terecht komen en het uitendelijke wel stellen. Leuke onderhoudend prent!

6/10

Dunkirk IMAX

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=DsEcXADGAm4</woltlab-metacode>

<strong>W
hat can I say. Ik heb me door de familie weer laten verleiden toch naar Kinepolis te trekken om deze prent te gaan bezichtigen. Enfin, na de fuzz die er de laatste weken werd over gemaakt, was ik wel benieuwd hoor, daar niet van - edoch, mijn intentie was op het lekker thuis te gaan bekijken eens gereleased op het magische schijfje.
Bon, de film zelf was best te pruimen, maar een absoluut meesterwerk is er een beetje over - hoewel mijn interesse eerder gaat naar iets meer meer "verhaal", genre Hacksaw Ridge, Private Ryan etc. Met de grootte van het Imax scherm stond je bij momenten wel op het strand zelf, zat je in de cockpit van de spitfire of opgesloten in een of andere kombuis van een schip. Dat gevoel is dus wel sterk aanwezig en eerder wel uniek te noemen.

Maar wee of wee, Kinepolis heeft het weer eens geflikt om de sound naar de kloten te helpen. Dit stond gewoon nog harder dan oorlogssterkte en de rechterkant was uit calibratie. Gevolg: constante clipping van het geluidssyteem bij al dat geweld (gehoorschade is niet verwonderlijk) en panning rechts zat alles behalve snor. Cfr. een vliegtuig dan van links boven naar rechts achter vloog verdween gewoon midden in de lucht... (als opmerkbaar bij de trailers) hoe is dat nu toch mogelijk, ik snap het niet. *zucht*

Zimmer scoorde de soundtrack - volgens filmkenner filmward een sublieme soundtrack, om tuiten bij te wenen. Als ik een stuk of 2 thema's ontdekt heb zal het veel zijn. Nu dat is ok voor een docureeks als Planet Earth, maar voor een meesterprent verwacht ik ook hier meer. Nu ik de OST op cd kan herbeluisteren vind ik het eerder een minimalistisch werkje. Dat staat dan in schril contrast met dit epos. Het befreft eerder een bepaalde sound/sfeer die wordt toegevoegd aan de film, het maakt de film niet echt 'groots/big/impressionanter' - zoals je dat bv in een Insterstellar kon ervaren.

Voor mij voorlopig een 6,5/10 - Ik moet'm zeker nogmaals herbekijken, zoveel is zeker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik ben hem vandaag ook gaan kijken in kinepolis(Antwerpen) , ook daar viel het me op dat geluid vanaf rechts niet ok was. Heb je ook inAntwerpen gekeken?
Film zelf vond ik best wel goed. Begrijp je opmerking wel ivm verhaal al hacksaw and private. Is zelfde hier maar je moet de setting van de film natuurlijk ook niet vergeten. Vond hem toch best graaf. Film van het jaar is dik overdreven. 8 / 10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Hebben we IMAX in antwerpen? Ik dacht dat alleen in Brussel was?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Imax is in Brussel indeed
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Chr1st0f zei:
Kinopolis Brussel, wegblijven is de boodschap:
http://www.film-tech.com/ubb/f16/t003024.html

Dat verhaal van de wc vind ik er echt over
1f620.png
Ik las dit al eerder - wat overdreven/te nuanceren denk ik - kan natuurlijk zijn dat er op dat moment wel big issues waren natuurlijk,,, feit is dat zo'n uitbater er meer aandacht moet aan schenken, want op dat moment betaal je voor iets dat je uiteindelijk niet krijgt. Aan de andere kant, wie van de filmbezoekers zou ook maar iets merken van dat het beeld/geluid niet is zoals het moet zijn? Ze zien dat torenhoog scherm en het is 'de max'...

Paar weken geleden zag ik er TF5, op een krakende speaker na (wegens te luid weer), vond ik het (3D) wel heel goed. Laser speckle niets van te zien, bij heel witte scene's zie je soms wel rgb pixels als ge er goed op let - en dit zal ook afhangen op welke rij je zit natuurlijk maw, met uw neus op dat mega scherm of niet. En de ene weet naar wat hij moet kijken, de andere valt uit de lucht...

Dat het geluid geen dynamiek zou hebben kan ik alvast niet beamen - wel dat het veel te luid staat en dus bij grote geluidsdruk voor problemen zorgt.
Volgens mij krijg je daar wel ferme dingen uit dit systeem, maar ja...
Blijft echter vreemd gezien ik veronderstel dat al die zaken geautomatiseerd verlopen en er in principe dus geen hand meer aan te pas komt... maar misschien zijn er daar toch prutsers bezig met de instellingen
263a.png


Dat toilet verhaal is een mes dat langs 2 kanten snijdt heb ik de indruk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.167
72
58
Hij heeft wel gelijk wat dat toilet bezoek betreft....ze moeten u toegang geven...en als ik betaal met een biljet van € 100 verwacht ik ook wissel geld terug.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Unbroken.
Voldeed prima aan de verwachtingen en was best een fascinerend filmpje berust op een waargebeurd verhaal.
7/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
djaxx zei:
Unbroken.
Voldeed prima aan de verwachtingen en was best een fascinerend filmpje berust op een waargebeurd verhaal.
7/10
goeie atmos track deze prent!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
King Arthur: Legend of the Sword

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=cBKyavqPIwo&t=1s</woltlab-metacode>

Phoeh - 6/10 - geraakte niet echt gewend aan hoe de prent gemonteerd werd...in een rush - zoals de trailer, constant flashback/flashfoward, back/forth aan een snel tempo. Op sommige momenten had ik een soort Mortal Kombat gevoel, round 1 Fight!
1f609.png

"Specialleken"
 
Laatst bewerkt door een moderator: