• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dunkirk - 7,5/10

Het hele verhaal kan eigenlijk in 5 regels beschreven worden. Maar een redelijk unieke montage waarin heen en weer wordt gesprongen in de tijdspanne van zo'n 24u waarover de film zich afspeelt, maakt het een bijzondere ervaring die tegelijk beklemmend en spannend is.
Er zijn eigenlijk weinig 'hoogtepunten' in de film inzake spanning/actie. Dat ondanks het feit dat er vreselijke zaken gebeuren. Je slaat alles gade, als was je er zelf bij en was je enige drijfveer ... overleven.
Voor mij zeker de moeite waard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Deze staat alvast op mijn verlanglijstje
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
War for the Planet of the Apes

Tja. Hoe zal ik het zeggen...
Ik had er meer van verwacht, na enkele positieve berichten.
De cgi was subliem. En de personnages hadden veel diepgang... wat welkom is voor dit soort film...
Maar diepgang om de diepgang, is ook niet alles. Het verhaal is flinterdun. De afwezigheid van dialogen in het eerste deel, was storend. De finale had actie en was goed. De emoties worden vaak te vet aangezet.
6/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Afgelopen zaterdag naar Ghost in the shell gekeken: Best wel leuk filmpje, niet te lang/langdradig, beeld en geluid top en Scarlet doet dat goed in de hoofdrol (3de keer dat ze soort van robot speelt?); Bonus: een geblondeerde Euron greyjoy speelt de male lead (toch efkes moeten kijken eer ik het door had
1f604.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=aLlKwnGzjZQ&t=4s</woltlab-metacode>

7/10 - Leuke onderhoudende sci-fi prent, goeie sound btw, bij momenten prachtige beelden. Wil'm nog eens in 3D bekijken.


<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=PfWbnJ6DH4E&t=4s</woltlab-metacode>

Een van de vetste trailers (oa qua sound vind ik). De film zelf vind ik zwakjes, wel hier en daar leuke special effects maar voor het overige val er niet zo veel te rapen. Ik vroeg mij eerst af what Mr. Hyde daar ineens kwam doen, maar de euro viel dan achteraf gezien dit een film is uit een reeks monsters films dat nog komen gaat. Btw, totaal niets te maken met de Mummy reeks uit de jaren '90, die ik veel meer kon smaken (Indi mummy mode, me like a lot). Qua muziek heeft Tyler wel al betere dingen gedaan, maar het staat ook mijlen ver van Silvesti destijds uit de hand schudde.

5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Eindelijk nog eens een goeie film gezien dit jaar! Allez, dat ik dat hier zo lang laten liggen heb...

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=kUTodxy6ZJw</woltlab-metacode>

Zwart verhaal, schitterende vertolkingen en prachtige muziek van Junkie XL... 148min vlogen voorbij.
Dikke 8/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
The Dark Tower 7/10
Goede vertolkingen, goed geregisseerd en de film loopt lekker (is niet te langdradig).
Toch kon het me niet echt bekoren wegens het wat absurde fantasy verhaal erachter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Dat is altijd de reden geweest waarom ik nooit aan de boeken wou beginnen. Film wil ik dan wel zien omdat die meestal iets toegankelijker zijn. Afwachten dus
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Ghost in the shell : belooft veel spektakel maar zakt op het eind heel snel in elkaar.
Visueel een streling voor het oog. De kleuren spatten van het scherm in 4K uhd ,het geluid zit ook wel best goed maar het verhaal......Tja.
Oké in het begin is het best wel opwindend om Scarlett in een strak pakje te zien maar dat kan niet een hele film dragen.
(Of is het omdat ik al wat ouder ben dat ik moeilijker tevreden ben .)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Guardians of the galaxy 2

Na de leuke verrassing die de eerste zeker was vond ik dit deel toch wel een heel pak minder.
Het blijft absoluut genieten van beeld en geuid. Zitten zeker nog grappige stukjes in maar vond het verhaal iets te rommelig en veel te melig en cliché naar het einde toe.

6/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Nog eens zalig gelachen met een The Hangover series (deel I & II al gezien, den III voor 1 van de dagen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
bij wijlen zo belachelijk dat er af en toe wat te lachen valt - wél schoon madammen EN goeie (atmos) gemixte muziek!
4,5/10

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=eyKOgnaf0BU</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Atomic Blonde - ...
Mijn maag ligt er nog van overhoop
ill.png
.
Als je op zoek bent naar hyperrealistische gevechtsscènes ... genre close combat met blote vuisten, handvuurwapens, tuinslangen en stiletto's, dan ben je hier aan het juiste adres.
Hoe ze dit voor elkaar kregen, is mij een raadsel. Charlize Theron had nog nooit zoveel blauwe plekken opgelopen zei ze in een interview. En na het zien van de film lijkt me dat logisch. Hoeveel tegenspelers momenteel nog in het ziekenhuis liggen, zei ze er niet bij.
Op vlak van expliciet geweld, is deze film een uitblinker. Het verwijst "Batman versus Superman" zondermeer naar het rijk der watjes.
Maar zo rauw en medogenloos het getoonde geweld is, zo "hipster friendly" is de hele opbouw van de film. Flitsend, met een uitgesproken jaren 80 soundtrack als decor, en veel mooie "poses" en "shots". Als spionagetriller komt deze niet voorbij aan de clichés. Er is geen rust of houvast in het scenario. In die mate dat ik zelfs na 2/3 van de film, nog veel zin had om de zaal uit te lopen. De langerekte vechtscène zat hier voor veel tussen.
Je kan van spicy food houden, maar dan ga je nog niet voor je plezier het wereldrecord 'pikante maaltijden eten' verbeteren!? Je mag van actie en geweldscènes houden, maar dit was er voor mij echt ver over.
4/10 dan. Het moet voor 'La Theron' ongetwijfeld een 'uitdaging' geweest zijn, deze rol. Meteen ook de ENIGE reden die ze had, om hem aan te nemen. Of je het de moeite waard vindt, om te zien hoe ze haar grenzen verlegt... moet je zelf beoordelen. Een andere reden om te kijken zag ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
The Zookeeper's Wife (2017) 6.5/10
Niet slecht, maar ook geen topper.
De film is gebaseerd op waargebeurde feiten uit WOII en dat was wel even slikken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
A*Brand NewBox zei:
Atomic Blonde - ...
Mijn maag ligt er nog van overhoop
ill.png
.
Als je op zoek bent naar hyperrealistische gevechtsscènes ... genre close combat met blote vuisten, handvuurwapens, tuinslangen en stiletto's, dan ben je hier aan het juiste adres.
Hoe ze dit voor elkaar kregen, is mij een raadsel. Charlize Theron had nog noojt zoveel blauwe plekken opgelopen zei ze in een interview. En na het zien van de film lijkt me dat logisch. Hoeveel tegenspelers momenteel nog in het ziekenhuis liggen, zei ze er niet bij.
Op vlak van expliciet geweld, is deze film een uitblinker. Het verwijst "Batman versus Superman" zondermeer naar het rijk der watjes.
Maar zo rauw en medogenloos het getoonde geweld is, zo "hipster friendly" is de hele opbouw van de film. Flitsend, met een uitgesproken jaren 80 soundstrack als decor, en veel mooie "poses" en "shots". Als spionagetriller komt deze niet voorbij aan de clichés. Er is geen rust of houvast in het scenario. In die mate dat ik zelfs na 2/3 van de film, nog veel zin had om de zaal uit te lopen. De langerekte vechtscène zat hier voor veel tussen.
Je kan van spicy food houden, maar dan ga je nog niet voor je plezier het wereldrecord 'pikante maaltijden eten' verbeteren!? Je mag van actie en geweldscènes houden, maar dit was er voor mij echt ver over.
4/10 dan. Het moet voor 'La Theron' ongetwijfeld een 'uitdaging' geweest zijn, deze rol. Meteen ook de ENIGE reden die ze had, om hem aan te nemen. Of je het de moeite waard vindt, om te zien hoe ze haar grenzen verlegt... moet je zelf beoordelen. Een andere reden om te kijken zag ik niet.
zalige post!
1f609.png
nu wil ik ze asap haar grenzen zien verleggen zie!!!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Baywatch 5/10
Droge, belachelijke humor en tetten. En de subs krijgen een goede workout bij elke liedje in de film of iedere slomo scene.
Als je deze wil bekijken, ga dan eerst een paar pinten pakken met uw vrienden en kijk dan naar de film met uw vrienden. Dat lijkt me de ideale setting om naar zo'n film te kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Dr. Strangelove, voor het eerst gezien gehad :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Eindelijk nog es in de ht gezeten. Guardians of the galaxy 2, met kids erbij.
Zalig genoten!
Wat zijn groot en Rocket toch super!

7,7/10
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
7 Sisters
Wist er vooraf niets van, maar denk dat deze thuishoort in het rijtje Hunger Games en Divergent (waarbij ik de eerste zielig en de 2e goed vond).
Een op zich goed gemaakte film, maar met een zeer ongeloofwaardig verhaal en een plot die je al vanaf de eerste minuten door hebt.
Geen actiefilm, ondanks de actie.
6/10
 
Laatst bewerkt door een moderator: