Atomic Blonde - ...
Mijn maag ligt er nog van overhoop
.
Als je op zoek bent naar hyperrealistische gevechtsscènes ... genre close combat met blote vuisten, handvuurwapens, tuinslangen en stiletto's, dan ben je hier aan het juiste adres.
Hoe ze dit voor elkaar kregen, is mij een raadsel. Charlize Theron had nog nooit zoveel blauwe plekken opgelopen zei ze in een interview. En na het zien van de film lijkt me dat logisch. Hoeveel tegenspelers momenteel nog in het ziekenhuis liggen, zei ze er niet bij.
Op vlak van expliciet geweld, is deze film een uitblinker. Het verwijst "Batman versus Superman" zondermeer naar het rijk der watjes.
Maar zo rauw en medogenloos het getoonde geweld is, zo "hipster friendly" is de hele opbouw van de film. Flitsend, met een uitgesproken jaren 80 soundtrack als decor, en veel mooie "poses" en "shots". Als spionagetriller komt deze niet voorbij aan de clichés. Er is geen rust of houvast in het scenario. In die mate dat ik zelfs na 2/3 van de film, nog veel zin had om de zaal uit te lopen. De langerekte vechtscène zat hier voor veel tussen.
Je kan van spicy food houden, maar dan ga je nog niet voor je plezier het wereldrecord 'pikante maaltijden eten' verbeteren!? Je mag van actie en geweldscènes houden, maar dit was er voor mij echt ver over.
4/10 dan. Het moet voor 'La Theron' ongetwijfeld een 'uitdaging' geweest zijn, deze rol. Meteen ook de ENIGE reden die ze had, om hem aan te nemen. Of je het de moeite waard vindt, om te zien hoe ze haar grenzen verlegt... moet je zelf beoordelen. Een andere reden om te kijken zag ik niet.