Zelf hebben we hier nog een oudere Synology DS411 en deze draait al enkele jaren zonder problemen. Deze wordt voornamelijk gebruikt om backups te nemen van foto en video projecten en hier en daar wat films. Is ook telkens geleidelijk aan geüpgraded - zit nog 1 bay zonder HD.
Persoonlijk ben ik ook wel grote voorstander van off-site backups en dit voornamelijk in de cloud en ook op USB harde schijven (voornamelijk grote video bestanden van de XDCAM op het werk). Wanneer we op het werk moeten gaan filmen op locatie hebben we steeds backups op 2-3 harde schijven, we hebben al veel te vaak gehad dat er een usb schijf gewoon niet meer mount (vooral Lacie is een ramp) en hierna gaan deze backups nog de cloud in.
Persoonlijk heb ik ook steeds een (bijna) 1 op 1 kopie van mijn volledige computer via Backblaze (CrashPlan is een beter alternatief, mijn Backblaze subscription loopt gewoon nog) en ook via Dropbox heb ik nog een hoop documenten, foto's, video's,... bewaard.
Voor de prijs van services zoals Crashplan kan ik het niet laten, ik ben al veel te vaak materiaal kwijt geraakt - vaak door hardware falen, maar door user falen
Bestanden verwijderen die je nog nodig hebt e.d. of als je vb op locatie ergens bent kan je snel toch nog dat een bestand downloaden uit de cloud,.. erg handig.