• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Boardgames

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
2weken geleden nemesis gedaan, man zo zalig da spel!
Gewonnen, veel verkeerd gedaan maar ach, als het spel maar leuk is he :)
De derde keer zal normaal alles goed gaan, nu ken ik de regels volledig :)
Vermoedelijk in de paasvakantie nog es.

Deze middag staat everdell op de planning, ook zeer leuk.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Weer een leuke natte middag binnen.
Morgen nog maar es :)

Collectie begint te groeien
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Pandemic legacy S1 bijna afgelopen, wel mooi hoe alles gekoppeld is aan elkaar en evolueert :)
Na een jaar te spelen zijn we wel toe aan iets anders dus ik hoop dat we volgende gamenight het uitgespeeld hebben (zitten in maand november)
Erna denk ik dat we Scythe of Nemesis lockdown gaan proberen.
Of dune imperium met al zijn DLC's, blijft ook wel eentje dat we vaker tussendoor spelen.
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Pandemic legacy S1 bijna afgelopen, wel mooi hoe alles gekoppeld is aan elkaar en evolueert :)
Na een jaar te spelen zijn we wel toe aan iets anders dus ik hoop dat we volgende gamenight het uitgespeeld hebben (zitten in maand november)
Erna denk ik dat we Scythe of Nemesis lockdown gaan proberen.
Of dune imperium met al zijn DLC's, blijft ook wel eentje dat we vaker tussendoor spelen.
Ondertussen in de laatste maand geraakt van Pandemic Legacy S1, eind mei terug afgesproken. Ik kijk er wel naar uit om het uit te spelen, we hebben het 14 maanden gespeeld :-D tijd voor iets nieuws dus
Ik heb wel geen idee welk spel we zullen kiezen :-D
Gloomhaven
Nemesis lockdown
Terraforming mars
Dune
Scythe
Wingspan
Everdell
Smallworld

Het zal een moeilijke keuze worden :-D
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Everdell heb ik ook, super artwork en leuk!
Wingspan wil ik ook es doen
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
We zijn dus aan Gloomhaven begonnen (Jaws of the Lion), zitten aan scenario 5 dus dat is het laatste scenario waar nog tutorial zaken in opgenomen zijn.
Tot nu toe lukt het allemaal vrij makkelijk/goed maar je ziet/voelt wel dat er zware gevechten nog zullen aankomen :)

Vorige week Nemesis gespeeld ook voor de eerste keer omdat er ene niet kon van de Gloomhaven groep. Het broer van ne andere van die groep had nemesis liggen en hebben we dat gespeeld met de broer dus als invaller. Sjiek spel al deden we idd ook wel veel mis volgens mij. Ik ben nu nog steeds aan het twijfelen of ik Nemesis ook zou kopen of direct mijn versie van Nemesis lockdown open en eens ga spelen.
Aan de andere kant kan ik het misschien beter verkopen (is nog sealed) en me inschrijven voor de kickstarter van de nieuwe nemesis met dan nemesis 1 en 2 in een bundle.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
oh komt er een nieuwe nemesis?
Nice
Ik vind de originele de max
Ik zou zeggen kopen !
:)
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Dune zelf ook gekocht, hadden we al in mijn "main" boardgame groep maar in de andere groep hebben we het niet dus dacht maar even kopen.
Al gaat het wel raar zijn zonder uitbreidingen, die zal ik wel bij kerstcadeaus vragen ofzo want die zijn bijna even duur als het hoofdspel... Toch iets wat ik niet wist
Op zich mijn favo game denk ik.
Numbers ook veel aan het spelen lately met mijn dochter, leuk ontspannend spel dat je rap op tafel kan leggen en even rap terug kan opbergen :)
Schaken met de zoon ook maar dat is iets minder rap al hoop ik wel dat hij ooit de "jokers" niet meer nodig heeft :p
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wil ik ook wel es spelen, denk dat mijn favoriet momenteel ark nova en nemesis is.
Hoewel zombicide ook leuk is
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Nja Dune Imperium is ECHT goed :-D
Stom dat ge zover woont of ge kon het eens lenen. Ik heb het zonet volledig gesleeved gehad en dinsdag zal het uitgehaald worden (dan is het met de "andere" boardgame groep)
Ik vind net een bon van game mania van de zoon dat bijna vervallen is, denk dat die eerste uitbreiding er toch sneller gaat aankomen :-D
Ik wil nog zoveel games pffff, Codenames is het volgende denk ik al kan dat snel veranderen :-D
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nja Dune Imperium is ECHT goed :-D
Stom dat ge zover woont of ge kon het eens lenen. Ik heb het zonet volledig gesleeved gehad en dinsdag zal het uitgehaald worden (dan is het met de "andere" boardgame groep)
Ik vind net een bon van game mania van de zoon dat bijna vervallen is, denk dat die eerste uitbreiding er toch sneller gaat aankomen :-D
Ik wil nog zoveel games pffff, Codenames is het volgende denk ik al kan dat snel veranderen :-D

Ja das echt stom, hadden we anders waarschijnlijk al samen gespeeld.
Ik kijk nu uit naar kerst, dan krijg ik memoir 44

En volgende week spelletjesbeurs !!
 
  • Vind ik leuk
Reactions: PreDaToR

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Net terug van spelbeurs "spel" in antwerpen.
Oh man, wat was dat leuk !!!
Heb me enorm geamuseerd.
Heel wat games gespeeld, 5 tal, maar ook gekocht natuurlijk

Tweedehands spel voor 20 euro die je niet meer vindt...



En deze gespeeld ter plaatse en was ook erg leuk, mn eerste racespel voor een mooie prijs van 49 euro ook



Tevreden man hier, zullen dus 3 games onder de kerstboom worden :) (ik heb nog memoir 44 ook verpakt liggen)

Voor herhaling vatbaar !
 
  • Vind ik leuk
Reactions: PreDaToR

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Nice, Kheb die X-com ook 😎 wel nog nooit gespeeld, was het iets?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nice, Kheb die X-com ook 😎 wel nog nooit gespeeld, was het iets?
Ohja?
Hoe bedoel je? Was het iets?
Ik heb hem daar niet gespeeld he, enkel die tweedehands gekocht.
Heat heb ik daar wel gespeeld en was ook enorm leuk!
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth

Volgend jaar terug !
Heat heeft ook een prijs gewonnen :)

Trouwens morgen ff tafel afhalen om in mijn pre ht ruimte te zetten, zal daar dan eindelijk boardgames ongestoord kunnen spelen :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Leuk forum ook :
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Ohja?
Hoe bedoel je? Was het iets?
Ik heb hem daar niet gespeeld he, enkel die tweedehands gekocht.
Heat heb ik daar wel gespeeld en was ook enorm leuk!
Ik heb die ooit ook eens voor 20 of 25 gekocht gehad ja, nu ik dacht dat je die ook al gespeeld had, daarom de vraag of het iets was :)
Ik heb die gekocht gehad om de collectie aan te vullen maar we hebben nog zoveeeeel games dat het nog wel een eeuwigheid zal duren dat hij op tafel komt.
Heat heb ik ook al goede dingen van gehoord ja al lijkt het niet my kind of game tbh :)
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Gisteren nog eens Gloomhaven gespeeld, kameraad had alle mannetjes geverfd, toch wel zeer gedetailleerd te werk gegaan :D
als ik eens tijd heb zal ik er fotos van plaatsen.
Nu ik vond het wel plezant maar tbh vond ik de games Dune die ik de laatste weken gespeeld heb wel nog iets plezanter. Ook hebben ze in de groep de nieuwe Dune gekocht (volledige Stand alone uitbreiding) dus binnen anderhalve week gaan we prolly Dune doen denk ik.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank