• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Dat heb ik mij nu ook afgevraagd toen we het huis leeg hebben gemaakt voor het chappen. Onze kelder ligt ondertussen vol toestellen/overschot/... Waar laat je dat als je geen kelder hebt??

Nu, in ons geval, normaal zijn buitenbezetting en vloerisolatie niet perse gelijktijdig. Is toevallig zo. Maar lastig is het in elk geval wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn ook aannemers die het zelf stockeren want uiteindelijk hebben die ook hun marge op de materialen!

Begonnen met bekabeling van de zekeringkast. Ingewikkeld, maar leuk jobje om je in te verdiepen.

2ajcie0.jpg

21dfk7q.jpg

Vandaag een 1e bestek ontvangen voor ons badkamer. Ik moest toch even gaan zitten :s Ik wist dat ons kranen veel geld gingen kosten maar had toch op minder gehoopt... Nadeel is dat we mat zwarte kranen willen en de keuze dus al heel beperkt is. Ons oog was gevallen op de kranen van Vola. Heeft er hier nog iemand mat zwarte kranen of iets in de stijl van Vola. 8500€ voor ons kranenwerk is mij iets te veel van het goede... :s Er moet wel nog eens over korting gesproken worden, maar toch...

sam zei:
Vandaag een 1e bestek ontvangen voor ons badkamer. Ik moest toch even gaan zitten
1f643.png
Ik wist dat ons kranen veel geld gingen kosten maar had toch op minder gehoopt... Nadeel is dat we mat zwarte kranen willen en de keuze dus al heel beperkt is. Ons oog was gevallen op de kranen van Vola. Heeft er hier nog iemand mat zwarte kranen of iets in de stijl van Vola. 8500€ voor ons kranenwerk is mij iets te veel van het goede...
1f643.png
Er moet wel nog eens over korting gesproken worden, maar toch...
Geen ervaring met zwarte matte kranen, maar als ge den dikke wilt uithangen met design-kranen moet je ook niet bléten van de prijs hé.
1f44d.png
8500,- voor kraanwerk is behoorlijk absurd eigenlijk, en ge gaat mischien nog wel wa korting krijgen maar ook geen 30% op deze designer-spullen natuurlijk...

1 puntje toch ... op zo'n mooie zwarte matte kraan ga je het kleine spikkeltje kalk natuurlijk wel zien ...en hoe zit het met het water in de streek qua hardheid ?

jvanhambelgium zei:
Geen ervaring met zwarte matte kranen, maar als ge den dikke wilt uithangen met design-kranen moet je ook niet bléten van de prijs hé.
1f44d.png
8500,- voor kraanwerk is behoorlijk absurd eigenlijk, en ge gaat mischien nog wel wa korting krijgen maar ook geen 30% op deze designer-spullen natuurlijk...

1 puntje toch ... op zo'n mooie zwarte matte kraan ga je het kleine spikkeltje kalk natuurlijk wel zien ...en hoe zit het met het water in de streek qua hardheid ?
True Als ge zo'n design kranen wilt, moet je idd niet bleten :p En helemaal niet dat er kalk op kan zitten, als je zo'n kranen kan betalen, kan je genoeg investeren dat ge geen hard water hebt he, :p

matzwarte kranen
1f643.png
dat lijkt me zowat de slechts mogelijke keuze qua onderhoud.

Onze kranen zijn van Cristina (Tricolore Verde) en kosten allemaal tussen 300 en 700 euro. Vond ik relatief meevallen qua prijs. De standaard korting op sanitair is trouwens 30% dus dat zou ik toch proberen te onderhandelen.

Heb je al eens op https://www.megabad.com gekeken?

Hou er ook rekening mee dat een loodgieter een marge heeft van +/-45% op alle badkamer materiaal, dit is voor het plaatsen. Dus als je het besteld bij de groothandel, dan zal de loodgieter dit gratis plaatsen, maar hij steekt wel belachelijk veel geld in zijn zak. Zeker als je design kranen kiest, want voor hem is dat even veel werk dan een goedkope kraan plaatsen. Je kan ook vermelden bij de groothandel dat je dit zelf gaat plaatsen en dan krijg je 20% tot 25% korting en de rest steken zij dan weer in hun zak
1f644.png

Dat ze duur gingen zijn, dat wisten we. Hadden alleen gehoopt op iets minder... en we gaan er zeker niet voor liggen janken. Misschien was er hier nog iemand met dezelfde smaak maar die goedkopere alternatieven kende, vandaar de vraag
263a.png

Het zijn eigenlijk de thermostaten voor bad en douche die de prijs enorm doen oplopen. Van die 8000€ nemen ze al 5000€ in beslag. Dat is toch iets teveel van het goeie. Ma bon, chromé kranen willen we absoluut niet. Net zoals we ook geen email of porseleinen bad/wastafel willen.

Hardheid van het water is hier goed te doen. Daar maken we ons geen zorgen om.

@Chr1st0f: Megabad, en andere soortgelijke webshops, zijn hier reeds gekend. De Vola kranen bieden echter weinig shops aan, en als je ze al vindt dan zijn het enkel de chromé varianten. Heb ondertussen wel al 25% korting bekomen als zelfplaatser, maar ik kan allicht wel nog iets regelen met de installateur van onze ventilatie/verwarming/airco. Maar eerst nog wat verder zoeken, aangezien het toch nog maar onze eerste offerte was.

sam zei:
Dat ze duur gingen zijn, dat wisten we. Hadden alleen gehoopt op iets minder... en we gaan er zeker niet voor liggen janken. Misschien was er hier nog iemand met dezelfde smaak maar die goedkopere alternatieven kende, vandaar de vraag
263a.png

Het zijn eigenlijk de thermostaten voor bad en douche die de prijs enorm doen oplopen. Van die 8000€ nemen ze al 5000€ in beslag. Dat is toch iets teveel van het goeie. Ma bon, chromé kranen willen we absoluut niet. Net zoals we ook geen email of porseleinen bad/wastafel willen.

Hardheid van het water is hier goed te doen. Daar maken we ons geen zorgen om.

@Chr1st0f: Megabad, en andere soortgelijke webshops, zijn hier reeds gekend. De Vola kranen bieden echter weinig shops aan, en als je ze al vindt dan zijn het enkel de chromé varianten. Heb ondertussen wel al 25% korting bekomen als zelfplaatser, maar ik kan allicht wel nog iets regelen met de installateur van onze ventilatie/verwarming/airco. Maar eerst nog wat verder zoeken, aangezien het toch nog maar onze eerste offerte was.
Als je geen email/porselein of iets soortgelijk wil, gok ik dat je voor Corian gaat? Hou daar ook al maar meer dan genoeg budget voor opzij :p

sandervdw zei:
Als je geen email/porselein of iets soortgelijk wil, gok ik dat je voor Corian gaat? Hou daar ook al maar meer dan genoeg budget voor opzij :p
Er zijn alternatieven voor Corian, maar noemt van producent tot producent anders (zolang het maar mat is voor ons). We zijn ons bewust van de prijsklasse van Corian
1f609.png
In de offerte die we ontvangen hebben van Desco zit al een mat bad/wastafel en handenwasser.

Ja de alternatieven (Corian is eigenlijk een merknaam voor solid surface) zitten iets goedkoper maar nog steeds heel duur. Wij gebruiken veel Corian (trap, venstertabletten, ...) maar enkel omdat we dit zelf verwerken en het materiaal eigenlijk overschot is, en zo kunnen we de kost dus enorm drukken. Absoluut voorstander van het materiaal, maar om zit toch wat buiten onze portemonnee om het effectief te kopen...

sam zei:
Ma bon, chromé kranen willen we absoluut niet. Net zoals we ook geen email of porseleinen bad/wastafel willen.
Er bestaat ook anders dan zwart of chromé hoor...
1f609.png

available-finishes.jpg
handle-selection.jpg

Voor strakkere modellen kan je bij de AXOR Manufactur van Hansgrohe, die hebben ook verschillende afwerkingen:

axor-manufactory_special-finishes_730x411_rdax_729x411.jpg

Onze binnenbezetting is (eindelijk) zo goed als afgelopen, Crepi is de grondlaag gezet maar gaan ze nu zo snel mogelijk nog da afwerkingslaag doen. Content dat er eindelijk wat vooruitgang is.

sandervdw zei:
Begonnen met bekabeling van de zekeringkast. Ingewikkeld, maar leuk jobje om je in te verdiepen.

2ajcie0.jpg

21dfk7q.jpg
Sjiek! Zo ver zijn we nog niet, wel leuk dat je ook voor loxone gekozen hebt!

Road Rebel zei:
Sjiek! Zo ver zijn we nog niet, wel leuk dat je ook voor loxone gekozen hebt!
Tot nu toe zeer tevreden over Loxone, al wat rondgetest in de software en ik kan er echt wel een aantal (onverwachte) leuke dingen mee doen. En het is te programmeren door een "leek". Gisteren nog een leuke feature ingebouwd: als het rookalarm in de keuken af gaat, springt de stroom van alle warmte-genererende apparaten in de keuken af.

Eindelijk serieuze vorderingen in ons huis. Na de bezetting is vandaag de vloer vastgelegd. Deze wordt binnen 2 weken geplaatst. Vanaf dan moeten we aan schrijnwerkerij beginnen denken (doen we zelf) en daarna begint het geheel bewoonbaar te worden!

sandervdw zei:
Tot nu toe zeer tevreden over Loxone, al wat rondgetest in de software en ik kan er echt wel een aantal (onverwachte) leuke dingen mee doen. En het is te programmeren door een "leek".Gisteren nog een leuke feature ingebouwd: als het rookalarm in de keuken af gaat, springt de stroom van alle warmte-genererende apparaten in de keuken af.
Dus ? Als je nu eventueel een gasklep zou laten sluiten in de garage ofzo zou dat nog nuttig kunnen zijn, maar zo wat stopcontactjes schakelen gaat niet veel doen hoor. Allez, mijn inziens toch niet. Valt bij mij onder de categorie "Spielerij" Als je vb ergens een water-sensor zet die bij detectie een klep in de garage sluit ... DAT is ook weeral iets dat echt nuttig is.

Verder mooie opbouw van de kast, wel hééél veel plek tussen de elementen vertikaal hé. Je kast kan bijna met de helft kleiner
1f609.png

Back
Bovenaan